Besviken på Thaikonsult!

• Trådstartare Trådstartare Alo Alonen
  • Start datum Start datum

A

Alo Alonen

Gäst
Jag är så besviken på THAIKONSULT, mina erfarenheter av dem är dåliga.

Svarar inte på mail, vid flera tillfällen har jag fått svar som varit avsedda för någon annan.

Trots "största paketet", + massa extra skitavgifter, så har företaget i princip inte gjort någonting för att handlägga vårt ärende på över ett år. Inte ens ringt Migrationsverket en enda gång.

(Vänner som fixat sina ärenden själva har fått hit sina tjejer på några veckor..)

Direktkontakt med Migrationsverket har till mig bekräftat att företaget inte står högt i kurs.

STOR varning, "företaget" levererar inte!

(Jag kommenterar egna erfarenheter, inget annat.)

Måste först o främst säga att jag inte alls har något med företaget o göra ,, Men min fråga är,,, du säger att de vänner som fixat sina ärende själva får hit tjejen på några veckor,, kan du vidareutveckla detta ,

Ja den vidareutveckling vill jag med höra hur dom har fått hit sina på några veckor.
Tror inte riktigt på det i dagens läge när dom pratar på bortimot 14 månaders väntetid i dagens läge.
Så kan nog hjälpa många om du berättar hur man fixar det på några veckor ;)

(Vänner som fixat sina ärenden själva har fått hit sina tjejer på några veckor..)

Min åsikt i detta är att om du skall kritisera någon i detta fall Thaikonsult så bör du kanske först sluta upp med rent löjliga påståenden , att någon lyckas ta hit någon flickvän på "några veckor" faller på sin egen orimlighet . I dagens läge läge finns väntetider på mer än 18 månader .. Skippa skitsnacket nu och lägg energin på att bena ut vad du själv har åstadkommit , du kanske är en sån som inte levererar de handlingar som behövs för att handlägga ärendet , som då naturligt går i stå ................. Tänk efter innan "du kastar sten sittande i ett växthus ";)

Tror att han har gjort det ni betalade honom för, hjälpt er att fylla i papperen och lämnat in dom, sen att han inte svarar på på mail/telefon är ju kanske inte så bra, men han har nog någon orsak till det

Jag känner inte igen det Alo skriver så jag har svårt att besvara problemet.
Det händer ibland att vi inte hinner med att svara i telefon eller på mejlen på grund av att det är många som mejlar eller ringer varje dag och vi måste ta dem som vi anser viktigast först. Att det förekommer korta handläggningstider i vissa ärenden beror oftast på närliggande graviditeter eller andra speciella omständigheter som kräver en snabbare handläggning. Påståendet att vi inte står högt i kurs hos Migrationsverket får stå för Alo. Vi är till för våra kunder och inte för Migrationsverket. Att vi inte skulle ringa till Migrationsverket är skitprat. Vi har en heltidsanställd tjej som pratar med olika personer inom Migrationsverket dagligen i olika ärenden.

Jag kan förstå att det känns jobbigt att vänta på sin käraste vilket de flesta av oss gjort. Att det är svårt att förstå att vissa går före i kön. Men ärendena går inte att jämföra rätt upp och ner av det enkla skälet att frågorna och resultatet från intervjuerna hos ambassaden är så olika liksom bakgrunden i förhållandet. Sedan får man också tänka på att det är olika personer hos Migrationsverket som ska bedöma ärendenas status.

Mvh Roffe på Thaikonsult

Tillbaka
Topp