Betale sin kone.

• Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 8711
  • Start datum Start datum

Nä, jag visste inte att barbrudarna var tvugna att sära på benen för vem som helst heller även om dom bjöds på drink.
Men i båda fallen så har säkert den som bjuder förhoppningar på det, är ju ingen nykter miljö och i vissa fall blir folk utnyttjade i dessa fall kanske oftast han med pengar, han går in med förhoppningar den motsatta med en intention.
Jag tror aldrig jag varit på etablisemang där tvång försigår så har noll kunskap.
Men finns väl det med.

Jämför man svenska kvinnor som går på krogen med pr*stituerade så är man som sagt inte rätt funtad däruppe.

/ SatanG

Jämför man svenska kvinnor som går på krogen med pr*stituerade så är man som sagt inte rätt funtad däruppe.

/ SatanG
555555 dom svenska kvinnornas vita riddare 5555.
Jag har aldrig kallat någon pr*stituerad vare sig thai eller svensk, det får stå för dig.
Man kan lätt få en gratiskväll som svensk kvinna på krogen utan att sära på nåt, bara att antyda och när notan är betald kan man säga hejdå.
Var inget ovanligt att tjejpolare gjorde så när dom gick ut när man var 18-20 år, flörta sig in hos någon okänd och fick kvällen betald och svenska var dom.
Det var det enda dom behövde göra när notan var betald så var det godnatt och hejdå.

555555 dom svenska kvinnornas vita riddare 5555.
Jag har aldrig kallat någon pr*stituerad vare sig thai eller svensk, det får stå för dig.
Man kan lätt få en gratiskväll som svensk kvinna på krogen utan att sära på nåt, bara att antyda och när notan är betald kan man säga hejdå.
Var inget ovanligt att tjejpolare gjorde så när dom gick ut när man var 18-20 år, flörta sig in hos någon okänd och fick kvällen betald och svenska var dom.
Det var det enda dom behövde göra när notan var betald så var det godnatt och hejdå.
Exakt så! Men jag skriker inte h**a efter dom ändå för jag fick en uppfostran. Kvinnor har lite frisedel hos oss män ibland men jag är helt okej med det :)

Du vet i alla fall vad du betalade.
Hej

Ja det var samma pris för alla precis som med allt annat i Isaan.

Men för en lång och smal Svensk kompis som dessutom var ovanligt blek blev det inget alls, inte någon kunde tänka sig att umgås med honom, taskigt läge men utlänningar var som sagt ovanliga på den tiden.

Mvh isan lover

Hej

Det händer men är knappast en regel?

Men är man bra på att pruta så kan man ibland pressa priset under Thaipriset, det retar frugan.

Mvh isan lover
Pruta?, får jag inte det pris jag är beredd att betala går jag vidare.
Många på marknader ville få mig som stamkund och går under thaipris för att tjäna i det långa loppet.
En säljare som fick en farang som stamkund steg i status och fick ännu fler thai som kunder.

Pruta?, får jag inte det pris jag är beredd att betala går jag vidare.
Många på marknader ville få mig som stamkund och går under thaipris för att tjäna i det långa loppet.
En säljare som fick en farang som stamkund steg i status och fick ännu fler thai som kunder.
Hej

Ja prutande falanger får ju lätt rykte om att vara snåla, jag behöver personligen nästan aldrig byta stånd och gå vidare, jag får rätt pris direkt och känner mig helt ok med att betala samma pris som Thailändarna och jag ser egentligen ingen anledning till att jag skulle betala mindre för en vara än min släkt, grannar och övriga bybor..

En gång dom senaste 20 åren har en försäljare försökt blåsa mig på en marknad i Fao Rai genom att begära för mycket per kilo för svamp, jag har aldrig mer köpt något ifrån honom.

Mvh isan lover

Hej

Ja prutande falanger får ju lätt rykte om att vara snåla, jag behöver personligen nästan aldrig byta stånd och gå vidare, jag får rätt pris direkt och känner mig helt ok med att betala samma pris som Thailändarna och jag ser egentligen ingen anledning till att jag skulle betala mindre för en vara än min släkt, grannar och övriga bybor..

En gång dom senaste 20 åren har en försäljare försökt blåsa mig på en marknad i Fao Rai genom att begära för mycket per kilo för svamp, jag har aldrig mer köpt något ifrån honom.

Mvh isan lover
Ja då är ditt påstående att det är samma pris för alla precis som med allt annat i Isaan, bara ett påhitt.
Grava gissningar och propaganda...

Ja då är ditt påstående att det är samma pris för alla precis som med allt annat i Isaan, bara ett påhitt.
Grava gissningar och propaganda...
Hej

Det är möjligt att du upplever det så, men själv har jag inte alls samma erfarenheter, det mesta på en vanlig marknad kostar samma för alla och då tänker jag på kött, grönsaker, svamp och frukt m.m, samma sak i en liten bybutik.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Min svärmor som nu har gått hädan, sato, skötte all förhandling åt mig. Jag pekade bara på vad jag ville ha och hon fixade priset. Den kvinnan var prismedveten i sitt element jag lovar. Försökte någon med ett ”falang” pris blev dom varse. Kommer faktiskt inte ihåg att det hände. Hon prutade bussigt dock när vi köpte möbler till vårt lilla kryp in som föräldrarna byggt till oss i Isaan. Den dagen var hon en riktig hjälte. Ingen skulle få skinna hennes svärson. Jäklar henne kommer jag att minnas resten av livet. Tror hon älskade mig mer än min egen fru. Äh överdrivet men ni förstår säkert hur jag menar. Att vi kunde binda så fina band utan ett gemensamt språk. En underbar kvinna :thumbsup:

Hej

Det är möjligt att du upplever det så, men själv har jag inte alls samma erfarenheter, det mesta på en vanlig marknad kostar samma för alla och då tänker jag på kött, grönsaker, svamp och frukt m.m, samma sak i en liten bybutik.

Mvh isan lover
Det är att du gör det till en sanning som blir fel.
Nu har du ändrat från allt till det mesta.

Skönt att jag får ännu lägre pris än thai.

Tillbaka
Topp