Betale sin kone.

• Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 8711
  • Start datum Start datum

Det är nog du som inte fattat.
Farsan, född -42 jobbade i 43 år innan han gick i pension. Företagare med högre lön än sina anställda den största delen och, som sagt, perioder med 75% skatt. Alltid jobbat ärligt, som tack får han inte ens 15k tillbaka av staten.

Jag rekar ingen att lämna över ansvaret för sin pension på svenska politiker, det blir bara skit tillbaka.

/ SatanG
Både du och farsan har inte fattat hur man får sin egen pension.

Det handlar bara om inbetalda premier under lång tid.

Det är en skröna som stämmer. Den vanliga Allmänna pensionen har minskat i värde, det var en artikel om det i någon blaska. Var någon som var med och utforma den "nya" som erkände att om inte vi haft Tjänstepensionen som din arbetsgivare betalar in extra pengar för så skulle vi bara ha 1/3 av slutlönen. Men det är tack vare den som hjälper upp den totala pensionen, det var ju tanke att den skulle bli en "extra" guldkant och inte ingå i din normal pension från början som det är nu. Jag skall få 16 000kr i Allmänpension om några år och har alltid tjänat 3-6000kr över medel i månaden, så jag tycker det är ett skämt. Målsättningen var från början att man skulle få 60% av din slutlön i Allmänpension, men det får du bara om du jobbar tills du är 70år eller mera nu. Utan tjänstepensionen + eget sparat skulle det bli nudlar 5 dagar i veckan:p
Jag jobbade 40 år och 4 månader och min allmänpension är över 20.000 kr plus tjänstepension.

Jag jobbade 40 år och 4 månader och min allmänpension är över 20.000 kr plus tjänstepension.
Jag börjar misstänka att jag blev blåst på ett par tre år av de säljbolag jag jobbade åt under en kort tid, det räcker ju för att det skall bli betydligt sämre. Men jag klarar mig bra på 40 drygt i månaden. Har ju en del gamla slantar från husförsäljning mm

Nä inte alltid. Farsan snart 80 var egen företagare och får allmän pension på knappt 15k/mån.
Han hade högre lön än sina anställda och perioder med 75% skatt.
Nu klarar han sig utmärkt pga eget sparande samt försäljningen av sitt företag men knappast tack vare staten iaf.

/ SatanG
Som företagare måste du själv ansvara för att du tjänar in till din pension. För att du ska få samma pension som om du vore anställd behöver du ta ut lön eller överskott samt betala in avgifter och skatter. Du behöver också spara själv för att kompensera för den tjänstepension som de flesta anställda får.

Som företagare måste du själv ansvara för att du tjänar in till din pension. För att du ska få samma pension som om du vore anställd behöver du ta ut lön eller överskott samt betala in avgifter och skatter. Du behöver också spara själv för att kompensera för den tjänstepension som de flesta anställda får.
Och allt är avdragsgillt med andra ord gratis!

Den som inte blivit lurad på ena eller andra sättet snackar en jävla massa skit! Damerna är ute efter välstånd å pengar. Tänk på det gamla gubbar;)
Vi är alla i samma båt, mer eller mindre. För vissa är det mer:laugh2:
Tror inte att "ståndet" är så viktigt (många tror detta) utan det handlar bara om pengar. Men fortsätt och knapra piller i tron att den 30-40 åriga 'damen' blir imponerad. :)

Tror inte att "ståndet" är så viktigt (många tror detta) utan det handlar bara om pengar. Men fortsätt och knapra piller i tron att den 30-40 åriga 'damen' blir imponerad. :)

Just det att många gubbar tror att det är sexet som gör att thaidamen stannar kvar är nog den värsta illusionen av alla som drabbar gubbarna med thaidamer.
Det i kombination med tron att damerna är djupt förälskade i dom gör det hela till ett tragiskt skådespel.

Dom gubbar som klarar sig bäst är dom som tidigt inser att det mesta i förhållandet handlar om ekonomin.

BTT

Just det att många gubbar tror att det är sexet som gör att thaidamen stannar kvar är nog den värsta illusionen av alla som drabbar gubbarna med thaidamer.
Det i kombination med tron att damerna är djupt förälskade i dom gör det hela till ett tragiskt skådespel.

Dom gubbar som klarar sig bäst är dom som tidigt inser att det mesta i förhållandet handlar om ekonomin.

BTT
Nu kan jag faktiskt hålla med dig, i alla fall till hälften, inte alla förhållanden är baserade på ekonomin, att vårt till viss del är det vet jag, men det är ju även farangförhållanden för det mesta, två inkomster ger mer slantar och bättre ekonomi, vad är det för konstigt med detta. Att sexet kan vara viktigt är väl inte konstigt, handlar väl om behov av närhet och ömhet, något som man normalt inte kan köpa på baren

BTT
Dersom man ønskers seg en thailandsk kone så har mitt råd alltid vært og ta det for hva det er og sørg for «ryggdekning». På så sett så kan man få et godt liv sammen med denne kvinnen og man sover «trygt» om natten. Dette tullet med at man må stole på kvinnen blir helt vanvittig dersom man gir henne en fast sum penger hver måned.

Dersom man ønskers seg en thailandsk kone så har mitt råd alltid vært og ta det for hva det er og sørg for «ryggdekning». På så sett så kan man få et godt liv sammen med denne kvinnen og man sover «trygt» om natten. Dette tullet med at man må stole på kvinnen blir helt vanvittig dersom man gir henne en fast sum penger hver måned.
Verstehe nicht was du meinst, kannst du dich in normaler Sprache für dieses Forum erklären, sorry aber nicht verstehen:unsure:

Tillbaka
Topp