Betale sin kone.

• Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 8711
  • Start datum Start datum

Ja.

Kan ju hålla med Isaan i vissa aspekter att det är ju olyckligt om thaidamen har pengar sparade på banken och ändå utnyttjar gubbens ekonomi eller att hon smusslar undan pengar som han inte ser, vilket säkert inte är helt ovanligt.

Sen givetvis måste man vara försiktig när man träffar en thaikvinna och särskilt om hon jobbat i barerna i många år.
Moralen är kanske inte den allra bästa.
Men givetvis är det ganska trögtänkt att påstå saker om förhållanden man absolut inte känner till.
Men jag misstänker att Isaan mest skriver för att han vill provocera så att han får lite spänning i sin säkert ganska trista tillvaro i Mahasahrakam..

BTT
Den där sista meningen stämmer rätt bra in…inte bara på Isaan.
Det behöver man inte sitta i Thailand för :)

Ja.

Kan ju hålla med Isaan i vissa aspekter att det är ju olyckligt om thaidamen har pengar sparade på banken och ändå utnyttjar gubbens ekonomi eller att hon smusslar undan pengar som han inte ser, vilket säkert inte är helt ovanligt.

Sen givetvis måste man vara försiktig när man träffar en thaikvinna och särskilt om hon jobbat i barerna i många år.
Men givetvis är det ganska trögtänkt att påstå saker om förhållanden man absolut inte känner till.
Men jag misstänker att Isaan mest skriver för att han vill provocera så att han får lite spänning i sin säkert ganska trista tillvaro i Mahasahrakam..

BTT
Kan man ha det så trist, helvete vilket misserabelt liv i så fall.

Alla aspekter?
Du verkar ha tunnelseende och tjatar ensidigt på om hur thailändskor fungerar efter vad du läst på Internet och sett i Maha Sarakham.
Ditt envisa påstående om att bara fattiga thailändskor söker utländska män visar bara på hur trång din egen erfarenhet är.
Fakta är, som många redan sagt, att det finns alla varianter men du riktar bara in dig på de som inte har haft tur/möjlighet att ta sig uppåt och därför är de lata medans din partner är duktig.

Jag har sett frugans resa, under de knappt 15 år vi varit med varandra, på diverse internationella företag. Naturligtvis har jag träffat/hört om framgångsrika thailändskor som gärna dejtar en farang. Främst seriösa förhållanden men även de som bara vill roa sig en natt.
På mitt bröllop 2009 fanns det nog ett dussin unga singlar, kollegor/vänner till frugan som gärna dejtat en farang. Många av dem har det säkert gått bra för. Vet flera som fortfarande är singlar, äger hus/bil och tjänar långt mer än du får i pension.

Har även träffat många som inte haft tur i livet och de finns det naturligtvis väldigt många av. Jag tror alla känner till och har träffat kvinnor från den gruppen och man får vara bra korkad om man inte fattar varför de skulle vilja möta någon som kan göra livet enklare. Det är inget thailändskt, det är ganska lika i hela världen. Säkert många av dem som ibland sitter med telefonen i hand, det gör jag med emellanåt. Ingen lön har jag heller, tur iaf att jag inte sitter gammal och bitter i Maha Sarakham ;-)

/ SatanG
Selvfølgelig så tar jeg fullstendig feil og alle thailandske kvinner elsker sine utenlandske menn.

Hej

Har man gemensamma barn så blir det ju dessa som ärver egendom i framtiden, själv oroar jag mig inte alls för vem dom äger vad, visst står hus och mark i Thailand på frugan men det är ju också hon som har köpt detta med egna ihoptjänade pengar.

Mvh isan lover
Penger som hun trolig har fremskaffet på grunn av deg! Så du trenger ikke å være så jævla kjepphøy.

Ja.

BTT
Jodå, att det finns damer som anser att hennes pengar tydligen inte kan användas det känner man också till.
Hur vanligt det är vet jag inte, men helt klart existerar det.
Problemet med Isaans sätt att uttrycka sig är att han förutsätter att alla har det på det sättet och är totallurade, ja alla förutom han själv.
Smussla undan pengar är även det ett känt område som man hört om. Isaans inställning till det är att det är på det sättet för alla som är tillsammans med en thailändska, ja...förutom för han själv.

Sedan tror jag faktiskt inte att den moralen är något vidare högre eller lägre bland de som jobbat i barsvängen. Jag har träffat på en hel del utanför barsvängen som är lika stora svindlare. Kanske dessa t.o.m kan vara värre eftersom dom eventuellt tycker att dom bör ha det bättre än någon random bartjej och således ursäktar sitt beteende till sig själv genom en sådan tanke?
Vad vet jag?
Jag har nog en hel del fördomar, men ju äldre jag blir så börjar nyanserna träda fram något mer.
Tidigare hade jag mer eller mindre samma uppfattning som fjällapan och det var ju inte direkt svårt att få sina fördomar bekräftade, bara man letade.

Fjällapan verkar ha vaknat upp efter 30 år och upptäckt att han blivit blåst alla dessa år och nu vill han verkligen dra fram all den kunskap han nyligen fått och förklara för allt och alla att vi egentligen bara blir lurade.

En gammal yrkes militär....vad kan man förvänta sig av en sådan?

Jodå, att det finns damer som anser att hennes pengar tydligen inte kan användas det känner man också till.
Problemet med Isaans sätt att uttrycka sig är att han förutsätter att alla har det på det sättet och är totallurade, ja alla förutom han själv.
Smussla undan pengar är även det ett känt område som man hört om. Isaans inställning till det är att det är på det sättet för alla som är tillsammans med en thailändska, ja...förutom för han själv.

Sedan tror jag faktiskt inte att den moralen är något vidare högre eller lägre bland de som jobbat i barsvängen. Jag har träffat på en hel del utanför barsvängen som är lika stora svindlare. Kanske dessa t.o.m kan vara värre eftersom dom eventuellt tycker att dom bör ha det bättre än någon random bartjej och således ursäktar sitt beteende till sig själv genom en sådan tanke?
Vad vet jag?
Jag har nog en hel del fördomar, men ju äldre jag blir så börjar nyanserna träda fram något mer.
Tidigare hade jag mer eller mindre samma uppfattning som fjällapan och det var ju inte direkt svårt att få sina fördomar bekräftade, bara man letade.

Fjällapan verkar ha vaknat upp efter 30 år och upptäckt att han blivit blåst alla dessa år och nu vill han verkligen dra fram all den kunskap han nyligen fått och förklara för allt och alla att vi egentligen bara blir lurade.

Hade önskat frugan kunde smussla undan för bättre tider, slapp jag tänka på det.
Dock märker jag att våra månadskostnader rasar med nästan 70% när jag jobbar vs när jag är hemma så jag är väl den dyre i drift, skall ju va falukorv minst 1 gng i veckan ;)

Jaha och Laokao har inte ett dugg med det att göra. ;) Lördagsmyset alltså!
Nä Laokha har jag nog inte köpt för eget bruk sen 2015 när jag slog mig ner med ett par thai utanför 711 på soi 15, dock druckit flera gånger efter det men inte köpt.
Inget jag går och köper till vardags precis men passade bra den gången.

Penger som hun trolig har fremskaffet på grunn av deg! Så du trenger ikke å være så jævla kjepphøy.
Hej

Fattar du fortfarande absolut ingenting?

Frugan började jobba heltid efter tre månader i Sverige, större delen av tiden har hon dessutom haft 2-3 jobb samtidigt, självklart blir det då pengar över att satsa i Thailand, hon såg sina investeringar i Thailand som en framtida pensionsförsäkring eftersom hon inte räknar med att få full pension i Sverige, samtidigt som han jobbat har hon dessutom satt av pengar i privat pensionssparande, hon är ju Civilekonom och är bra på ekonomi.

Du verkar ogilla att det går bra för Thailändskor och att det finns förhållanden som har varat över tid, vi och andra par passar helt enkelt inte i din mall och det verkar störa dig.

Mvh isan lover

Vad vet jag?

Hej

Visst finns det en del rötägg på båda sidor av bardisken, men själv är jag helt övertygad om att det finns mängder av både ärliga, generösa och seriösa tjejer där också, men man får nog vara lite mer på sin vakt där än på en del andra platser, men jag tycker inte en tjejs bakgrund har någon som helst betydelse, det är människan bakom fasaden som räknas.

Mvh isan lover

Hej

Fattar du fortfarande absolut ingenting?

Frugan började jobba heltid efter tre månader i Sverige, större delen av tiden har hon dessutom haft 2-3 jobb samtidigt, självklart blir det då pengar över att satsa i Thailand, hon såg sina investeringar i Thailand som en framtida pensionsförsäkring eftersom hon inte räknar med att få full pension i Sverige, samtidigt som han jobbat har hon dessutom satt av pengar i privat pensionssparande, hon är ju Civilekonom och är bra på ekonomi.

Du verkar ogilla att det går bra för Thailändskor och att det finns förhållanden som har varat över tid, vi och andra par passar helt enkelt inte i din mall och det verkar störa dig.

Mvh isan lover
Förstod du det först nu att han fattar nada vad andra skriver?

Det är väl inte Isan Lover som jobbat ihop dessa pengar.
Som norrbagge så kan jag förstå att det är svårt att få ekonomin att gå ihop.
Hej

Nej det hjälper inte att vara tydlig, poletten trillar inte ned ändå, t.o.m när jag berättar att hon fyller på mina konton när nivån blir låg eller att hon finansierar hela familjens vistelser i Thailand inklusive biljetterna dit för hela familjen, ändå tror han att det är jag som även ligger bakom hennes pengar.

Mvh isan lover

Förstod du det först nu att han fattar nada vad andra skriver?
Hej

Ja jag får erkänna att jag har varit lite trög i det fallet, jag brukar ge alla en chans och försöker hitta något positivt i det mesta, men här går jag ärligt talat på pumpen och ger upp.

Hoppas det är ett Norskt ”troll” som bara vill provocera det handlar om och att det inte finns en människa som resonerar, tänker och agerar så här i verkligheten, Thailand är ju definitivt helt fel plats för honom.

Mvh isan lover

Hej

Nej det hjälper inte att vara tydlig, poletten trillar inte ned ändå, t.o.m när jag berättar att hon fyller på mina konton när nivån blir låg eller att hon finansierar hela familjens vistelser i Thailand inklusive biljetterna dit för hela familjen, ändå tror han att det är jag som även ligger bakom hennes pengar.

Mvh isan lover
Det är en röd tråd, han är som en boot, tex @SatanG har skrivit flera gånger att han går hemma och hon jobbar.
Fjällapan svarar det kan hon göra pga du betalar.
Antigen kan han inte Svenska, eller gör som dig inte läser.
Men faktum är han skriver hela tiden alla förutom han är blåsta.

Det är en röd tråd, han är som en boot, tex @SatanG har skrivit flera gånger att han går hemma och hon jobbar.
Fjällapan svarar det kan hon göra pga du betalar.
Antigen kan han inte Svenska, eller gör som dig inte läser.
Men faktum är han skriver hela tiden alla förutom han är blåsta.

Nä jag läser inte allt, är också dålig på norska så missförstår säkert en massa.
Blir bara trött på gnällandet om andras fruar eller att alla andra är korkade som inte förstår sin egen verklighet.
Gillar dock när diskussionerna tar fart, alla ska inte tycka lika om allt.

/ SatanG

Nä jag läser inte allt, är också dålig på norska så missförstår säkert en massa.
Blir bara trött på gnällandet om andras fruar eller att alla andra är korkade som inte förstår sin egen verklighet.

/ SatanG
Hej

Håller med, tråden skapar debatt och engagerar många, så någon nytta gör den ju, sen har ju alla precis som du säger rätt att ha en egen uppfattning.

Mvh isan lover

/ SatanG
Jag är helt införstådd med att jag är hushållsförsörjare och frugan tar sig an barnen.
Har ju ett yrke så jag kan inte vara där på samma sett. Jag är där 100% på min ledighet men 0% på arbete.
Jag vill och hon vill att vi skall ta hand om barnen.
Sen diskuterades det att när jag gick hemma längre att hon kunde tagit ett jobb men skulle ju varit temp tills jag gick ut igen och lönen hade inte blivit något som vi ens märkt av.

Jag är helt införstådd med att jag är hushållsförsörjare och frugan tar sig an barnen.
Har ju ett yrke så jag kan inte vara där på samma sett. Jag är där 100% på min ledighet men 0% på arbete.
Jag vill och hon vill att vi skall ta hand om barnen.
Sen diskuterades det att när jag gick hemma längre att hon kunde tagit ett jobb men skulle ju varit temp tills jag gick ut igen och lönen hade inte blivit något som vi ens märkt av.

Ja stannar du hemma så kan det ju vara en bra ide att hon undersöker möjligheterna till inkomst.
Jobbar du så blir ju den delen omöjlig, någon måste ju vara hemma med kidsen och se till att allt flyter.
Är nog majoriteten av kvinnan i paren i Thailand inte jobbar, inte för att hon skulle vara lat utan det kanske inte är värt det.

/ SatanG

Tillbaka
Topp