Bifoga eller Klistra in.

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Nu skulle jag vilja ha en förklaring.
Kan man klippa och klistra in i Rutan som jag skriver i? Försökte bifoga ett Word .doc men fick bara sökvägen i dialogrutan trots att jag använde Bilagor och........
Det vore ju bra om man kunde ta en skärmdump och bara klistra in. Men jag fixar inte det.
Alla tips emottages ??? ???
Rolf

"Rolf " sa:
Nu skulle jag vilja ha en förklaring.
Kan man klippa och klistra in i Rutan som jag skriver i? Försökte bifoga ett Word .doc men fick bara sökvägen i dialogrutan trots att jag använde Bilagor och........
Det vore ju bra om man kunde ta en skärmdump och bara klistra in. Men jag fixar inte det.
Alla tips emottages ??? ???
Rolf

Nej det går inte, endast text kan du klistra in, du måste bifoga alla dokument. Skärmdumpen sparas ju som en bild, .bmp, ta upp den i Paint och spara den som en .gif eller.jpg. Du ser ju under "Bilagor och andra tillval" vilka filtyper du kan använda. Ett Worddokument kan du ju bifoga.

Bifogar du ett dokument via funktionen "Bilagor och andra tillval" så laddas dokumentet upp på,ChaiMai's server, alltså det länkas inte in. Bifogar du ett Worddokument skapas en länk, så att man kan välja att spara ner det eller öppna det.

Mvh Peter :wai:

Aha du menar att .doc länkas men sparar jag ner det som en bild så öppnas den i dialogen.
När du ändå är i farten bifoga en ljudfil är det samma som att bifoga ett YuoTube?

"Rolf " sa:
Aha du menar att .doc länkas men sparar jag ner det som en bild så öppnas den i dialogen.
När du ändå är i farten bifoga en ljudfil är det samma som att bifoga ett YuoTube?

Rolf, vad skall du göra med ett word-dokument, varför ta skärmdump, har du bilder i word eller? Om du vill bifoga ett Worddokument skall det ju vara något skrivet i så fall, bilder kan du ju bifoga som dom är och du kan ju inte spara ett worddokument som en bild, jo om du tar en skärmdump på det, men varför vill man det?.

Youtube kan du ju länka till, kopiera bara adressen i adressfältet och klistra in som du ser nedan med ett = tecken

Ladda upp video genom "Bilagor och andra tillval" går nog inte vad jag vet, skulle dessutom ta en oherrans tid antar jag.

Nedan har jag bifogat en bildfil och ett worddokument:

Hoppas att det gav ljus i tunneln ;D

lab.jpg

Bilagor

tack ska du ha, tror jag ska kunna fixa det nu. Varför jag svamlade om word .doc det var för jag brukar ta en skärmdump av nåt och sen klistra in i word, gammalvana. Bildfilen i word vad är den nersparad som? Synd att man inte kan förhands granska innan man skickar. Har ju ingen lust att fylla en tråd med en massa försök som bara blir pannkaka. Eller det kanske gädjer nån. :D
Vi testar och ser hur det går.
Tack igen Rolf

"Rolf " sa:
tack ska du ha, tror jag ska kunna fixa det nu. Varför jag svamlade om word .doc det var för jag brukar ta en skärmdump av nåt och sen klistra in i word, gammalvana. Bildfilen i word vad är den nersparad som? Synd att man inte kan förhands granska innan man skickar. Har ju ingen lust att fylla en tråd med en massa försök som bara blir pannkaka. Eller det kanske gädjer nån. :D
Vi testar och ser hur det går.
Tack igen Rolf
Glöm det där med bifogad Word och bild såg nu hur det var. Tittade lite slarvigt först ::)

"Rolf " sa:
Glöm det där med bifogad Word och bild såg nu hur det var. Tittade lite slarvigt först ::)

Microsoft har ett eget filformat som de använder i Office, alltså där Word ingår som heter Windows Meta File (WMF) och konverterar alla bilder t ex till detta format för att kunna vara kompatibla med t ex PowerPoint och andra Microsoft-baserade applikationer.

Jo det hade jag lite koll på. Jag har aldrig varit speciellt intresserad av att labba med bilder. Och så hamnar man här, där den ena tråden är bättre än den andra, men man lär sej väl.
Tack Rolf

"Rolf " sa:
Jo det hade jag lite koll på. Jag har aldrig varit speciellt intresserad av att labba med bilder. Och så hamnar man här, där den ena tråden är bättre än den andra, men man lär sej väl.
Tack Rolf

Nä, här väcks många nya intressen till liv, som man inte trodde fanns ;D ;D ;D ;D

Redan gjort och nytt tak också.
Det var björken du skulle titta på inte magasinet :D

Är det nån som vet om man kan klistra in en vanlig länk alltså inte från YouTube utan en vanlig sida.
Klick länk funkar ju, men kan man göra så att sidan visas när man öppnar inlägget/svaret.
Eller blir det för stort, det tar ju en hel skärmbild. :-X

"Rolf " sa:
Är det nån som vet om man kan klistra in en vanlig länk alltså inte från YouTube utan en vanlig sida.
Klick länk funkar ju, men kan man göra så att sidan visas när man öppnar inlägget/svaret.
Eller blir det för stort, det tar ju en hel skärmbild. :-X

Nej det går inte, hade dessutom varit alldeles för riskabelt, det skulle kunna bli en backdoor för illasinnade. Det kallas Iframe du snackar om ladda in en annan websida i en websida.

"insayt " sa:
Nej det går inte, hade dessutom varit alldeles för riskabelt, det skulle kunna bli en backdoor för illasinnade. Det kallas Iframe du snackar om ladda in en annan websida i en websida.

Du är klok som en pudel, tänkta inte på det.

Vilka frågor du ställer Roffe! Tur att insayt var vaken och kunde hjälpa dig. ;)

"zetterberg_88 " sa:
Vilka frågor du ställer Roffe! Tur att insayt var vaken och kunde hjälpa dig. ;)
Ibland är det enklare att fråga än att tänka själv. Det är först i efterhand som man upptäcker hur dum frågan var. Men å andtasidan så får man ju en bekräftelse :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp