Boiiingg, plingeling, whieee mm mm

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Frugan och svägerskan tittar mycket på Thai-TV via Internet nu på dagarna, och då framför allt serier och underhållning.

Detta är väl frid och fröjd men det som irriterar mig till bristningsgränsen ibland är alla konstiga ljud enligt rubriken som förekommer i dessa program. Är det någon som har en aning om varför producenterna lägger in dessa ideliga oljud? Kan det vara för att ge extra effekt åt vissa scener eller för att påvisa när någonting är roligt och att man skall skratta?

Finns det någon mer som har irriterat sig på och/eller undrat över samma sak?

"Berralund " sa:
Frugan och svägerskan tittar mycket på Thai-TV via Internet nu på dagarna, och då framför allt serier och underhållning.

Detta är väl frid och fröjd men det som irriterar mig till bristningsgränsen ibland är alla konstiga ljud enligt rubriken som förekommer i dessa program. Är det någon som har en aning om varför producenterna lägger in dessa ideliga oljud? Kan det vara för att ge extra effekt åt vissa scener eller för att påvisa när någonting är roligt och att man skall skratta?

Finns det någon mer som har irriterat sig på och/eller undrat över samma sak?
Varför frågar du inte din fru?Hon om någon måste ju kunna ge dig ett svar. ;D

Berralund , stor kram ,då är vi två ,jag bara HATAR dessa djävl.....Isaanbuskisarna eller dumma ,idiotdumma programmen dom tittar på , när flickorna bodde hemma så tittade de på dessa skitdvd två tre dagar i sträck ,det blev fööör mycket ... :( Idag när bara frugan och jag bor i huset så kan hon titta när jag är ute ,hos kompis el.dyligt .....
Om jag bygger i Thai så totalförbjuds detta skit i MITT hus ....

Om jag hade kunnat (läs vågat) förbjuda eländet så hade jag gjort det. Men att förbjuda en gravid kvinna att kolla sina favoritprogram är som att leka med dynamit. Så jag bidar min tid, tålamod är en dygd. Och det är ju web-TV dom tittar på via hennes lap-top. ::)

Jag räknar kallt med att när babyn har kommit så har hon inte tid med att titta på dravlet. 8)

"legolas " sa:
Men Berra ,,,,, först jag håller också helt med dig, det är jävvlligt barnsligt och töntigt och MYCKET 1960:tal........ men de har väl inte kommit mycket längre här i landet antar jag....

För nog kommer väl ni alla ihåg i vår egen TV-värld här hemma i både Sverige och utrikes hur våra buskisprogram hade dessa ljud.. Jag gör det i alla fall. Ljuden skall ju förstärka, de är ju en ren effekt. Om en gubbe i en sekvens bara säger - "hej jag heter Nesse"!!! och inget ljud, så sitter ju alla still och bara väntar på nästa mening.... säger han - "hej jag heter Nesse"!! och det åtföljs av ett boiiing, så tycker alla att denna Nesse är en skitkul kille ju, eller hur?

legolas

Men jag tycker inte att det enbart är buskisprogrammen som har dessa oljud, är det inte även dom tårdrypande s k dramaserierna?

Till frugans försvar skall sägas att hon alltid tittar på nyheterna, och dessa år i alla fall förskonade från detta gissel.

"ledarn " sa:
Buskis !! :thumbsdown: :thumbsdown:

Frågade frugan faktiskt i helgen som va om hon inte ville kolla lite Thai-TV då var väldigt länge sen hon kolla på det..?

Aldrig i livet sa hon !!
Det är ju helkass TV... Bara en massa töntiga idioter sa hon och skrattade..

Däremot hittade vi en ny film med Mum Jokmok som vi kollade på..
Engelsk text så klart :nod: :nod: Den var riktigt rolig.. Och action :thumbsup: :thumbsup:
Jakalan heter den och kan rekomenderas..

http://www.enjoythaimovies.com/2011/05/jakalan/

Det blir kanske så här också vart det lider, en baby kan som sagt säkert göra underverk.

Tack för tipset om filmen, skall titta på den nästa gång jag är hemma.

"ledarn " sa:
Eller blir det precis tvärtom....??
Hon kanske börjar kolla ännu mer Thai-TV då barnet ändå sover mellan matningarna..
Då tar hon även över stor TV'n så du får sitta i garaget med laptopen i knät..

F*n, nu blev man ju deprimerad. Och jag som hyste en from förhoppning! :'( :'( :'(

Ja riktigt störande nån får ett slag på huvvet booing och alla skrattar, lika störande som dom inlagda skratten i amerikanska komediserier eller trumvirveln för att poängtera ett skämt.

Ja det är väl sant man skall inte gå tillbaks och titta på något man tyckte var bra för 20 år sen det blir bara en besvikelse bättre att minnas det som något bra. Förutom några undantag monthy pyton är fortfarande roliga och nu blåser vi snuten är fortsatt en bra film ;D
Var tvungen att kolla på 'two and a half men' nu om dom fortsatt har dessa inlagda skratt och det hade dom så ja antar man vänjer sig vid vissa störningsmoment för såg hela säsongen förra veckan och tänkte inte på det.

"ledarn " sa:
Tänkte på en sak här...

Var det inte stumfilm som gällde när du var ung ?? :laugh: :laugh:
Med sån där käck pianomusik till.... :o :o
CENSUR var är Berralund..... Hets mot folkgrupp dvs äldre och lättstötta ...rena påhoppet >:( >:( >:(. ;D

"ledarn " sa:
Du får väl testa när vi ses någon gång.... ;D ;D

Det blir kul ..du bor tydligen nära Lego, jag har kanske 130 km till Lego , inte så farligt ,definitivt skall jag våldgästa honom när jag flyttar ner om ett par tre månader ...

"ledarn " sa:
Näää.... Vi bor inte så nära Lego..

Kolla i medlemskartan så ser du var våran by ligger..
Det är väl ca: 30-40 min med bil till Chayiaphum ifrån oss.

Bor, du bor väl inte, eller har du klonat dig själv?

Insayt

Om ni kikar på var ledarn bor så ser ni även Phon ,ca 15 min med mc ligger Nong Song Hong ,där har vi en fin tomt som skall bebyggas ,nu bor vi ytterligre 15 min bort från det stället ,för nära familjen ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp