Börje Salming.

Same same.
20221115_061721.jpg

Färjestad - Brynäs nu, på em.

Sen nyheten att Börje Salming somnat in kom ut, så har det varit svårt att från min sida acceptera att han är borta.
Just nu, går det inte att byta kanal på tv:n utan att han i någon form dyker upp och nämns, vilket i sig gör att skvalet kommer..

Stor saknad!

Sen nyheten att Börje Salming somnat in kom ut, så har det varit svårt att från min sida acceptera att han är borta.
Just nu, går det inte att byta kanal på tv:n utan att han i någon form dyker upp och nämns, vilket i sig gör att skvalet kommer..

Stor saknad!
Du är inte ensam kan jag lova. Men jag är glad över att han hann uppleva hyllningarna, det är en tröst. Min store hockeyidol alla kategorier har somnat in, en hel hockeyvärld sörjer. :'(

Imorgon gäller det att ta med sig rejält med pappersnäsdukar. Det är omgång 21 i SHL och Börje Salming skall hedras än en gång med en tyst minut i samtliga arenor. Det gäller också för lagen att göra många mål, SHL skall nämligen skänka 1000 kronor per gjort mål till Börjes ALS-stiftelse. Detta kommer att bli väldigt känslosamt.
Läste precis detta i Sydsvenskan.

Han var stor. En av våra största. Mycket respekt också i kanada. Här kommer två klipp från Kanada som reaktion på Börjes bortgång.

Utan Börje så hade nog inte NHL sett likadant ut idag. Gick först i ledet och ingav respekt. Banade vägen för alla våra andra. Nu är vi tredje största nationen i NHL. 10,6 % av spelarna i NHL är svenskar idag. Respekt!

Konstig sjukdom det där.
Jag hörde att det bara förekom ungefär 200 nya fall varje år, och ändå så känner ju alla någon som har det.
Framförallt så verkar det vara många kända människor som råkar ut för eländet.

Tillbaka
Topp