Bualuang Mbanking app och byta telefon

 

Bahten

Aktiv medlem
Jag har Bangkok bank och använder deras app Bualuang Mbanking.
Nu har jag bytt telefon och då fungerar inte appen i den nya telefonen
Appen är tydligen låst till den gamla telefonen

Vi ska till Thailand i december så jag undrar om Bangkok bank kan göra så att man kan logga in från vilken dator eller telefon som helst

Vid telefonsamtal till Bangkok bank så sa de att man måste komma till banken så dem låser appen till min nya telefon

Hur fungerar det för er andra kan ni logga in från valfri enhet?
 
Jag har Bangkok bank och använder deras app Bualuang Mbanking.
Nu har jag bytt telefon och då fungerar inte appen i den nya telefonen
Appen är tydligen låst till den gamla telefonen

Vi ska till Thailand i december så jag undrar om Bangkok bank kan göra så att man kan logga in från vilken dator eller telefon som helst

Vid telefonsamtal till Bangkok bank så sa de att man måste komma till banken så dem låser appen till min nya telefon

Hur fungerar det för er andra kan ni logga in från valfri enhet?

Dator kan du logga in på vilken du vill.
Ditt långa användar-ID nummer och ditt lösenord.

Appen i telefonen är låst till just den telefonen när du installerar den. Men du kan göra om processen i din nya telefon.
 
Dator kan du logga in på vilken du vill.
Ditt långa användar-ID nummer och ditt lösenord.

Appen i telefonen är låst till just den telefonen när du installerar den. Men du kan göra om processen i din nya telefon.
När jag prövar på datorn så blir det bara
Your logon information is incorrect.
Please enter your User ID and PIn . (-36)
 
När jag prövar på datorn så blir det bara
Your logon information is incorrect.
Please enter your User ID and PIn . (-36)

Ja. Då använder du fel information.
User ID är bara siffror, typ 10-12 stycken.
Password valde du första gången när du skapade Mbanking och loggade in på datorn.

Infon för datorn och appen är två olika.

Loggade du aldrig in på datorn när du skapade din Mbanking utan bara gjorde det i appen. Då kan du inte logga in i datorn.

Då behöver du gå till ditt bankkontor så att de aktiverar det igen och ger dig en engångskod för första inloggningen.
 
Ja. Då använder du fel information.
User ID är bara siffror, typ 10-12 stycken.
Password valde du första gången när du skapade Mbanking och loggade in på datorn.

Infon för datorn och appen är två olika.

Loggade du aldrig in på datorn när du skapade din Mbanking utan bara gjorde det i appen. Då kan du inte logga in i datorn.

Då behöver du gå till ditt bankkontor så att de aktiverar det igen och ger dig en engångskod för första inloggningen.
Min User Id är 10 siffror
Jag hade ingen dator med mig i Thailand bara telefonen
Så då är det därför att det inte fungerar
Då är det bäst att ta datorn med sig för att få det att fungera
Tack för hjälpen
 
 
 
Tillbaka
Topp