Buddhastaty

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Galten75

Gäst
Någon som vet om man kan få tag i buddhastatyer, gärna i stockholmstrakten?

Jag vet att det finns på Indiska men dom är ju inte jättefina direkt och kvalitetn känns lite sisådär. Utseendet ska kanske inte vara det viktigaste men man ser den ju varje dag så en estetisk tilltalande staty är alltid positivt.

// G

Jag var inne och tittade i den affären. Det fanns några fina statyer, mellan allt andra mindre fina. Men då får man vara beredd att betala en del också. Man kanske ska ta och titta på Tradera eller Ebay eller någon annan auktions-site.

Hur är det med reglerna för att ta hem en staty från Thailand? Är det problem? Har bara hört ryktesvägen att man inte får ta med sig hem Buddhastatyer. Har inte testat i praktiken.

// G

""Galten75" " sa:
Hur är det med reglerna för att ta hem en staty från Thailand? Är det problem? Har bara hört ryktesvägen att man inte får ta med sig hem Buddhastatyer. Har inte testat i praktiken.

// G

"Buddha images, Bodhisattva images or fragments thereof are prohibited from being taken out of Thailand. Exceptions can be granted if the Buddha image is to be used for worshipping by Buddhists, for cultural exchange or for other reasons considered proper by the Thai authorities. "
Mer finns att läsa på http://www.sawadeethailand.com/travelin ... xport.html

Tack Baan!

Jag visste jag hört att det var några regler mot att ta med avbildningar av Buddha ut ur Thailand... :(

// G

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp