Bulgarien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"glimten66 " sa:
fel phonta jag blir alltid förkyld av ac slår aldrig fel likadant me flygresan jag använder knappt ac överhuve taget blir mest fläkt för mig men så lider jag heller aldrig av värmen

Det spelar nog ingen roll om du du fungerar så eller så , alla måste ha en bakterie eller virus för att drabbas av en förkylning , i annat fall så är det en allergisk åkomma tillex pga , den torra luft som AC producerar , infektioner kräver virus eller bakterieangrepp, iofs så kan du säkert uppfatta en allergireaktion som en förkylningsåkomma ;)

Flygresan beror på att luften cirkulerar i cabinen och du utsätts då för ALLA passagerares bakterier/virus, risken är då överhängande att du drabbas av en infektion .... Luft torkas även genom ac aggregat vilket kan av vissa uppfattas retande på halsens slemhinnor .... Sen kan man ju diskuteras "vad är en förkylning" där har vi kanske olika uppfattning, jag anser det vara halsont ,snuva ,muskelvärk samt ev feber .. Irriterad hals eller snuva kan ju definitivt komma av ac samt stora tempskillnader ,, hoppas du förstår vart jag vill komma ... :D

Är ju så att dom flesta kallar en snuva förkylning och antagligen det dom menar.

Bulgarien suger skrev någon, Ja , i jämförelse med Thailand bleknar det absolut ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp