Walter
Forumveteran
Född i Lövånger kyrkby, i Västerbottens län, Sveriges inland .Ska be "Robert" ta reda på dina anor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Född i Lövånger kyrkby, i Västerbottens län, Sveriges inland .Ska be "Robert" ta reda på dina anor
Sök lit på på de "ruskige" runt Skellefteå mä...
Vill du bli behandlad av t ex en läkare som har fuskat sig igenom utbildningen på detta sätt? Inte jag tack!Var det på 80 talet när man inte fick ha miniräknaren i skolan för det va fusk.
I Vietnam blir man tydligen uppmuntrad i skolan att använda ChatGPT.
Verktyg är väl till för att användas till uppgifter i vardagen sedan. Ute i verkligheten. Det är väl bara i frågesport man inte kan nyttja en googling tex.
Hur fuskar man sig till en läkarlicens? Jag tror definitivt man kan lära sig saker genom att fråga AI. Min son skulle ha prov om Frihetstiden. Och vi frågade AI vad som var Gustav III s viktigaste gärningar, vad som var relevant att komma ihåg på provet.Vill du bli behandlad av t ex en läkare som har fuskat sig igenom utbildningen på detta sätt? Inte jag tack!
Men då kanske han bara lärde sig gärningarna och inte hela historian?Hur fuskar man sig till en läkarlicens? Jag tror definitivt man kan lära sig saker genom att fråga AI. Min son skulle ha prov om Frihetstiden. Och vi frågade AI vad som var Gustav III s viktigaste gärningar, vad som var relevant att komma ihåg på provet.
Pojken fick A på det provet
Självklart läste han i läroboken och var med på lektionerna. De hade även uppgifter att svara på innan provet. Det var i stil med -kilka var G3s viktigaste gärningar och liknande frågor som var perfekt att lösa med AI.Men då kanske han bara lärde sig gärningarna och inte hela historian?
Lite som filippinarna, dom har memorerat svaren på proven som dom lyckats få tag på men sen skall dom in i simulatorn och omsätta det i praktiken och då kuggar dom ofta berätta dom på Kongsbergs träningcenter.
Mins ingenting från 5te klass.Självklart läste han i läroboken och var med på lektionerna. De hade även uppgifter att svara på innan provet. Det var i stil med -kilka var G3s viktigaste gärningar och liknande frågor som var perfekt att lösa med AI.
Det har väl med att göra det lättare att komma ihåg sedan - långtidsminne. Vad minns du själv från 5e klass?