Chat Gpt beta.

En av de mest kreativa och roliga videor jag sett om chattrobotar/språkmodeller och AI. Den är bara en dag gammal:

ChatGPT vs Claude som får fria händer, mer eller mindre.

En artikel från juni:

BANGKOK: Thailand has become the country with the world’s second-fastest growth in workplace adoption of artificial intelligence (AI), behind only South Korea, Microsoft says.

Although the current level of AI adoption among Thai workers remains below the overall average, its year-on-year (y-o-y) growth has surged by 36.4%, reflecting rising awareness and readiness among Thais to use technology to transform the way they work.

Fas det är väl inte"en" fond? Avkastningen är väl individuell beror på hur roboten placerat?
Nej det är inte en fond utan mer en portfölj av breda billiga indexfonder. Har man valt ungefär samma risknivå så tror jag portföljen ser rätt lika ut. Min "portfölj" (med risk för att också det är fel term) har stigit ungefär 10% sedan 2026-01 vilket stämmer med Lasseiudons.

Jag känner igen mycket av det som presenteras i klippet. Jag använder ChatGPT och ibland Gemini ett par timmar varje dag (mest i jobbet men även en del utanför) och det har tagit sin tid att få dessa att leverera det jag vill och inte svara med hälften fluff och trams. Man vinner mycket på att att inleda sitt ”förhållande” med sin bot genom att väldigt utförligt beskriva exakt vad ens specifika mål är. Om man inte är specifik och bara accepterar botens initiala svar blir det ofta bara pannkaka av allt.

Tillbaka
Topp