CM:s skärmyta

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej.

Lite surt att inte CM använder hela skärmytan, utan att ca 30% av skärmen är outnyttjad uti sidorna.

Lite kasst att behöva scrolla sidled för vissa bilder.

Kan det vara så att jag har missat i några magiska inställningar?

2rf7xxz.png

Tex inlägget/bilden ovan ser ut som nedan.

54j40y.png

Skärmstorleken spelar ingen roll, du får kolla dina inställningar, står tex inzoomningen på 100% på webläsaren?

"Jonas " sa:
Skärmstorleken spelar ingen roll, du får kolla dina inställningar, står tex inzoomningen på 100% på webläsaren?
Skärmupplösningen kan spela in ... har du windows så högerklicka på skrivbordet och välj inställningar (tror jag det heter)!

"Jonas " sa:

Det har inte att göra med det, det är skärmytan som CM disponerar, den "justeras" inte akromatiskt.

"Jonas " sa:
Har aldrig haft det problemet på cm vid någon dator, tel, eller tablet.

Kan nu visa hur det ser ut på en skärmdump, hela skärmen.

Det ser lika ut för mig, med dödutrymme i sidorna, på både Safari, Crome och FF.

CM använder inte hela bredden, den är förmodligen anpassad efter en ganska låg upplösning. Zoomar man in försvinner det på sidorna men det gör ju inte bredden större i pixlar.
Så här ser det ut med 1440*900 på en 24" skärm.

Som ni ser så blir det en skroll list under bilden...

Visa bilaga 33576

"FA " sa:
CM använder inte hela bredden, den är förmodligen anpassad efter en ganska låg upplösning. Zoomar man in försvinner det på sidorna men det gör ju inte bredden större i pixlar.

en dum fråga hur gör man en skärmdump :)

"trollet " sa:
Tja!

Inga frågor är dumma :)

Först måste du uppdatera forumläsaren, sen står det hur man gör. :thumbsup:

Okey kan vi ta det där på svenska tänk på att jag har tummarna mitt i handen när det gäller datorer alltså helt oduglig :)

"FA " sa:

Det är inte så att du har zooma endast text i bockad under visa menyn?

"FA " sa:

Såja, exakt vad jag kommit fram till.

CM använder inte hela bredden, men vore det kanske inte ett alternativ för Admin att utveckla CM till det, faktum är att alla endra forum jag brukar använder hela bredden, detta ser lite torftigt ut.

"glimten66 " sa:
en dum fråga hur gör man en skärmdump :)

tangenten alt + tangenten PrtScn samtidigt, funkar inte om F kapparna är aktiverade. Sen bara att klistra in i ex Paint och spara som en bild.

"borat " sa:
Såja, exakt vad jag kommit fram till.

CM använder inte hela bredden, men vore det kanske inte ett alternativ för Admin att utveckla CM till det, faktum är att alla endra forum jag brukar använder hela bredden, detta ser lite torftigt ut.

Det som är enkelt är ju att göra bredden lite större, onödigt liten just på CM.
Dom som har små skärmar med låg upplösning är ju inte många och dom får ju skrolla iaf.
Ska vi ha en röstnings tråd ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp