Datorköp

Mackfaktorn

Forumräv
Är det nån här som har någon erfarenhet av 2 in 1 Datorer ? + - ?

Måste ju köpa en ny min lever ju sitt egna liv numera håller på å starta om och stänga av sig själv efter eget behag å inte när jag tycker det är dags för slikt:( ;)

Men har en jäkla beslutsångest vad jag vill ha en billig ibland å en mac pro nästa dag så velar hit å dit, funderar just nu på en Dell inspiron 17 7000 2 in 1 men då kommer frågan har man nytta av den också som platta eller kommer man ändå bara använda den som en pc i slutändan tips mottages ?

hej, snål som jag är köpte jag en kurio smart 2i1 för nån tusenlapp på någon drive, den är egentligen gjord för barn men har funkat bra med tanke på priset, kan kolla svt play och tv4 play via webbläsaren opera med vpn hola och streama formel 1, köpte en adaptersladd och trådlös mus i thailand nästan ett måste om man har tjocka fingrar ha ha

Är det nån här som har någon erfarenhet av 2 in 1 Datorer ? + - ?

Måste ju köpa en ny min lever ju sitt egna liv numera håller på å starta om och stänga av sig själv efter eget behag å inte när jag tycker det är dags för slikt:( ;)

Men har en jäkla beslutsångest vad jag vill ha en billig ibland å en mac pro nästa dag så velar hit å dit, funderar just nu på en Dell inspiron 17 7000 2 in 1 men då kommer frågan har man nytta av den också som platta eller kommer man ändå bara använda den som en pc i slutändan tips mottages ?
Jag var också sugen på en 2 in1 men jag har inte fastnat för platta, tror du får mycket mer för pengarna om du köper två separata enheter. En bra laptop och en billig platta ex. Så gjorde jag för ett tag sedan, och använder sällan plattan. En laptop tar jag med mig när jag vet/tror att jag behöver den. Plattan är lättare att ta med sig men jag tycker att telefonen är nästan lika bra till det behovet som plattan ev. skulle fylla.

Platta använder jag främst till att läsa böcker på som jag lånat på biblioteket.

Tycker du ska satsa på en bra laptop och köpa en billig platta. Hittar ofta någon bra för en tusenpeng på rea.

Tog er faktiskt på orden skippar 2-1 å kommer satsa på en bra vanlig laptop dock ej bestämt vad än, vill nog helst ha en 17 tum bakrundsbelyst Tangentbord sitter ju ofta ute i Thailand med den, men spelar ju inget så kanske klarar man sig med en I5 eller ska man gå upp till I7 vad tror ni ?

Ja, i5 räcker - men se till att det finns SSD-disk på helst 512 Gb och tänk på att en stor skärm drar mera batteri. I Thailand gäller det att ha en ljusstark skärm och då anser jag att en 14" är bäst.

å en mac pro nästa dag

Håll kvar den tanken;)
Har alltid tidigare haft laptop, men för 4-5 år sedan köpte jag en Mac Book PRO. Batteritid och prestanda är i princip som när den var ny. Inga virus eller annat trams. Lyfter på locket, slår in lösenord och direkt är allt igång.

Fick en laptop i knät i somras. En bekant som hade fått strul med den (ovanligt eller?).
Bara att hålla i den kändes billigt (plast), att starta upp den tog en evighet.

Smaken är som baken (delad). Personligen så kommer jag aldrig att återgå till slöa, virusmottagliga plastapparater.

Ja Mac är i en annan klass helt klart, har en Pro som jobbdator och den är 6år och funkar kanon.
Räcker gott med en Air annars lite smidigare på resa (och pengar över till en iPad).

Alla gamla bärbara med Windows tas med till Thailand och lämnas där.

Håll kvar den tanken;)
Har alltid tidigare haft laptop, men för 4-5 år sedan köpte jag en Mac Book PRO. Batteritid och prestanda är i princip som när den var ny. Inga virus eller annat trams. Lyfter på locket, slår in lösenord och direkt är allt igång.

Fick en laptop i knät i somras. En bekant som hade fått strul med den (ovanligt eller?).
Bara att hålla i den kändes billigt (plast), att starta upp den tog en evighet.

Smaken är som baken (delad). Personligen så kommer jag aldrig att återgå till slöa, virusmottagliga plastapparater.
Ja Windows går ju bort, för mig även Mac. Linux är ju betydligt bättre än Windows.

Vad gäller "2 i 1" så har jag en ganska bestämd åsikt om detta (den behöver inte vara korrekt, men den är min åsikt).

Om jag jämför med en annan produkt med liknande idé.
3 i 1. Skruvdragare, vinkelslip och slipmaskin. Låter bra, men när motorn dör så blev man av med 3 olika maskiner.

Samma med datorn. Och då ska betänkas hur och var man använder "paddan". Den tas oftast med på "riskfyllda" äventyr som till poolen, ner i ryggan för strandbesöket och alla andra platser man tveksamt (kanske inte tveksamt, men mer försiktigt) tar med sin bärbara enhet.

Är det ngn som använder 2 i 1 schampo/balsam längre? Varför ska man då äventyra sin elektronik med detta?

Köp en riktig (vilket system som du tycker funkar bra för dig) bärbar dator för sig, och en platta som man kan asa med sig precis överallt.

Hoppas du fick mer beslutsångest 555

Vad gäller "2 i 1" så har jag en ganska bestämd åsikt om detta (den behöver inte vara korrekt, men den är min åsikt).

Om jag jämför med en annan produkt med liknande idé.
3 i 1. Skruvdragare, vinkelslip och slipmaskin. Låter bra, men när motorn dör så blev man av med 3 olika maskiner.

Samma med datorn. Och då ska betänkas hur och var man använder "paddan". Den tas oftast med på "riskfyllda" äventyr som till poolen, ner i ryggan för strandbesöket och alla andra platser man tveksamt (kanske inte tveksamt, men mer försiktigt) tar med sin bärbara enhet.

Är det ngn som använder 2 i 1 schampo/balsam längre? Varför ska man då äventyra sin elektronik med detta?

Köp en riktig (vilket system som du tycker funkar bra för dig) bärbar dator för sig, och en platta som man kan asa med sig precis överallt.

Hoppas du fick mer beslutsångest 555
Just den 2 in 1 jag köper är schampo, eller kanske 3 in 1 tror det är kombinerad med duschkräm också ...

Just den 2 in 1 jag köper är schampo, eller kanske 3 in 1 tror det är kombinerad med duschkräm också ...

5555 sorry. Trodde inte det fanns fler som nyttjade detta.
Till mitt försvar så handlade tråden om datorer;)

Senast redigerad av en moderator:
Får tacka för inputen den här har varit helt knäpp några dagar nu men har helt plötsligt gått 4 timmar nu utan problem kanske börjat förstå den är på väg bytas ut ;):laugh::laugh::laugh: ska bestämma mig och beställa nån av dom närmaste dagarna

Tillbaka
Topp