De allra viktigaste sevärdheterna i Bangkok

A

Anonym

Gäst
Man har läst mycket om Bangkok och om allt som finns där. Men vilka sevärdheter är absoluta måsten för en som bara har varit i staden på genomresa för ett antal år sedan? Det finns alltid något som bara MÅSTE besökas och göras.
Tack på förhand för alla tips.

Man har läst mycket om Bangkok och om allt som finns där. Men vilka sevärdheter är absoluta måsten för en som bara har varit i staden på genomresa för ett antal år sedan? Det finns alltid något som bara MÅSTE besökas och göras.

Hur tusan ska TS veta vad du gillar?
Klarar du av att beställa en taxi själv?
:)
:wai:

Hur tusan ska TS veta vad du gillar?
Klarar du av att beställa en taxi själv?
:)
Jag förmodar att jag själv är TS. Tänker naturligtvis på sevärdheter av mestadels kulturellt värde, som de flesta nog förstår är jag inte intresserad av exempelvis tvivelaktiga barer.
Bangkok är en enormt stor stad med så mycket att titta på. Har man begränsad tid vore det tacksamt med tips om vad som är sk måsten. Tack för vänligheten.

Jag förmodar att jag själv är TS. Tänker naturligtvis på sevärdheter av mestadels kulturellt värde, som de flesta nog förstår är jag inte intresserad av exempelvis tvivelaktiga barer.
Bangkok är en enormt stor stad med så mycket att titta på. Har man begränsad tid vore det tacksamt med tips om vad som är sk måsten. Tack för vänligheten.

Jo jag vet att Bangkok är en enorm stad. Men bor du på ett någorlunda sjyst hotell så kan jag garantera dig att det ligger nån form av info om sevärdheter där.
Själv har jag inga måsten var jag än är i TH.
Det är det som är semester för mig där.
Gör det jag känner för i princip.

Hyr en flodbåt billigt någonstans på Chao Praya, åk till Wat Phra Kaew som är ett smaragdtempel, detta blir oförglömligt för dig (tror jag)
Mycket sevärt:wai:

Jo jag vet att Bangkok är en enorm stad. Men bor du på ett någorlunda sjyst hotell så kan jag garantera dig att det ligger nån form av info om sevärdheter där.
Själv har jag inga måsten var jag än är i TH.
Det är det som är semester för mig där.
Gör det jag känner för i princip.

Risken är att det inte blir så mycket gjort utan någon liten plan innan, blir bara sittandes, slappandes med en drink i handen i solen på stranden.
Alla gillar inte och sitta på stranden och slappa eller hänga i baren.

Själv är semester för mig lite äventyr, se och uppleva nya saker, så lite stilla sittande som möjligt.
Kan vara bra att kolla upp lite innan vad som finns att göra.
Slappa och inte ha några måsten så man har det hemma, semestern är ett äventyr ;)

Brukar ha en liten plan på saker man vill se som en riktlinje och ungefär 60% av den brukar blir fullföljd och det brukar bli bra.

Angående Bangkok som Krille säger, flodbåt, jag tröttnar nog aldrig på att åka flodbåt i Bangkok, kommer att göra det om och om igen ;)
Men du skall ta en longtailbåt in i kanalerna det är bästa turen.

Köp en liten turist guide om Bangkok eller ladda ner en App, finns så mycket att se.

Det perfekta utflyktsmålet för dig borde vara svenska sjömanskyrkan.:laugh:

Finns ju redan trådar/tråd om sevärdheter i Bangkok.
Eller hur @Gazton.

Flodbåt,tempel och marknader har jag redan sett i Bangkok.
Jag behöver ingen plan, för det lär nog ta snudd på en livstid att se allt i och runtomkring Bangkok.

Att köpa en Turistguide är nog helt rätt så kan kanske Caesar läsa egenhändigt på plats.
Skytrain är en upplevelse det med om
man aldrig åkt det förut.
:laugh:

Jag får alltid det gjort jag vill jämt i Bangkok utan förplanering ut i fingerspetsarna.
Alla är olika @Jonas.
Eller har jag fel i det?

Ja jag tror du har fel i PK Sverige.
För mig jag sett någon PKkampanj i Sverige "Vi Är Alla Lika"

Var det inte sevärdheter i Bangkok vi diskuterade?
Tror du jag bryr mig om cirkuspolitiken som råder i Sverige just nu?
55555

Senast redigerad av en moderator:
Var det inte sevärdheter i Bangkok vi diskuterade?
Tror du jag bryr mig cirkuspolitiken som råder i Sverige just nu?
55555
Jo men du ställde ju en fråga till mig personligen ;) om vi alla var olika eller om du hade fel, så måste ju svara dig, det är ohövligt att lämna en fråga obesvarad.
Och som Svensk boende i Sverige har du ju fel enligt den Svenska modellen ;)

Jo men du ställde ju en fråga till mig personligen ;) om vi alla var olika eller om du hade fel, så måste ju svara dig, det är ohövligt att lämna en fråga obesvarad.
Och som Svensk boende i Sverige har du ju fel enligt den Svenska modellen ;)

Vad innebär den svenska modellen då enligt dig då Jonas?
Samma clowner allihop oavsett partitillhörighet i riksdagen anser jag.
:D

Vad innebär den svenska modellen då enligt dig då Jonas?
Samma clowner allihop oavsett partitillhörighet i riksdagen anser jag.
:D
Inte vet jag, jag har lämnat PK Sverige bakom mig, utanför Sverige är vi olika men ni innanför Sveriges gränser är alla lika säger era politiska ledare 555555 ;)

Tror jag sett det jag velat se i Bangkok, kände sist att det kommer nog ta några år igen innan man åker dit och turistar, förutom ett och annat IKEA eller ambassad besök kanske.

Men det är en fin stad att hänga i ett par dagar.

Men tänker man efter så är det väldigt svårt att tipsa om Bangkok, finns nog något för alla.

Ja nana å soi cowboy behöver man ingen större planering för:p;)
Var på SOI cowboy en gång för att se hur det var, tyckte bara det var en kort liten gata med lite barer, inte mycket att se, trodde jag hamnat fel?
Tog en öl på en uteplats och åkte vidare.

För vissa består nog Bangkok av Nana och Soi Cowboy.
Kommer ihåg en gång i Bangkok vi gick vid Nana station en tidig morgon.
Låg en Svensk i 50 års åldern på gatan utanför en hotell entre uppklädd i full kostym, dret full och lipade "jag orkar inte mer, jag orkar fan inte mer".
Folk stod och glodde på han, klockan var ju ändås runt 08:00 och börja bli lite rörelse.
Han hade nog fått för mycket av Nana.
Han kanske hade mått bra av en planering ut i fingerspetsarna så han fått sett något annat än barområdena ;)

För vissa består nog Bangkok av Nana och Soi Cowboy.
Kommer ihåg en gång i Bangkok vi gick vid Nana station en tidig morgon.
Låg en Svensk i 50 års åldern på gatan utanför en hotell entre uppklädd i full kostym, dret full och lipade "jag orkar inte mer, jag orkar fan inte mer".
Folk stod och glodde på han, klockan var ju ändås runt 08:00 och börja bli lite rörelse.
Han hade nog fått för mycket av Nana.
Han kanske hade mått bra av en planering ut i fingerspetsarna så han fått sett något annat än barområdena ;)
Just därför jag aldrig varit på dessa typer av område. Märkliga är att googlar man sevärdheter Bankok, kommer soi cowboy tidigt som sevärdhet;)

Tillbaka
Topp