Micke.T
Forumveteran
Det visste t.o.m Du om.
vet mer än du Tror Neman...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det visste t.o.m Du om.
vet mer än du Tror Neman...
För vissa består nog Bangkok av Nana och Soi Cowboy.
Kommer ihåg en gång i Bangkok vi gick vid Nana station en tidig morgon.
Låg en Svensk i 50 års åldern på gatan utanför en hotell entre uppklädd i full kostym, dret full och lipade "jag orkar inte mer, jag orkar fan inte mer".
Folk stod och glodde på han, klockan var ju ändås runt 08:00 och börja bli lite rörelse.
Han hade nog fått för mycket av Nana.
Han kanske hade mått bra av en planering ut i fingerspetsarna så han fått sett något annat än barområdena![]()
Safari Word gillade jag. Shopping gillar jag ocksåMan har läst mycket om Bangkok och om allt som finns där. Men vilka sevärdheter är absoluta måsten för en som bara har varit i staden på genomresa för ett antal år sedan? Det finns alltid något som bara MÅSTE besökas och göras.
Tack på förhand för alla tips.
Tack gott folk för att ni tar er tid att hjälpa en vilsen stackare. Soi Cowboy och Nana blir inte aktuellt men jag tackar @gunnarg för tipset om sjömanskyrkan. Konstigt att en sådan finns i Bangkok, det går väl bara pråmar på floden.
Visst kommer jag att besöka något tempel, har alltid fascinerats av olika trosinriktningar. Och buddhismen är nog mer av en filosofi.
En tur på floden blir nog också aktuell men jag vill minnas att @Berralund varnade för magsjuka om man åker med ett visst bolag. Och något sådant vill man absolut undvika.
Nu ska jag försöka ladda ner någon app, har aldrig gjort det tidigare. Trevlig kväll.