De Gulas ``Popcorn Man´` har gripits och erkännt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
B

Bossej

Gäst
De Gulas `hjälte` var tydligen anställd som säkerhetsvakt for Suthep
for 300 baht per dag.

Han greps av polisen i Sutheps hemstad Surat Thani.

Ja Thaipolisen är mycket kompetent , nu ser man vilka som var skitstövlarna i detta, det kommer snart mer upp till ytan .... Och mycket gensvar av Suthepanhängarna på detta forum blir det inte av detta inlägg, de har redan insett hur korkade de var samt dessutom rent blinda i sitt Yingluckhat... hon har skött detta magnifikt ,, snart får Suthep det han förtjänar ......................

Det är inte personligen till någon på denna tråd men hur kompetenta är polisen? Enligt dom själva så har dom tagit dom skyldiga och med täckta ansikten men alla dom som inte har täckt sina ansikten har dom inte lyckats få tag i. Det måste vara en kund begraven men som Phonta skriver så kommer sanningen fram mer och mer ;D. Var är alla Suthepanhängarna som Phonta efterfrågar dom har aldrig funnits utan det är en vagel som satt sig i ögat på vissa.
Om vi tittar tillbaka på det som är skrivet så handlar det om Fam Shinawatra som ska bort.

Thailands Kontitutionsdomstol rostade idag 6-3 for att ogiltigforklara valet som holls den 2 februari.
Orsak Valet genomfordes inte helt denna dag!

Så PopCorn Mannen, Suthep och ovriga Gula som saboterade valet har inte oväntat domstolensn stod.

Thailand har tyvärr lång väg till demokrati.

Nu blir det nytt val, och om någon lyckas sabortera det så blir även nästa val
ogiltigforklarat.

Detta leder helt klart till att generalerna kommer att ta over regeringsmakten igen i Thailand.

Du har helt rätt Bosse J , Det blir med tiden en militärkupp. Jag anser det för djävligt att det inte skall kunna hållas ett val utan att de som vet att de förlorar ställer till med skit.. Självklart kunde inte valet giltigförklaras , men Suthep skall innan för galler eller blyförgiftas ... Jag förstår att de som anser PM vara korrupt anser det ok att Suthep omöjliggör ett demokratiskt val.. Att de sen nu inte står upp för sina åsikter är rent skit , riktiga klenisar.. Jag står för att samtliga är korrupta samt att Thaifolket skall få välja sin PM utan inblandning av terrorister som Suthep och hans musse bombare, ett flertal skribenter påstod me säkerhet att det var de röda som stod för skjutandet ,, men nu tar ingen ställning alls utan glömmer helst var de stod under tumultet :(

Jag trodde att vi kommit överens att det är inte är Suthep som ligger bakom det här utan han är ett språkrör för dom blå som väntar på att det är fritt fram att ta över makten för armen vill dom inte ha med men PM vill nog helst att armen tar över så slipper hon tappa ansiktet nu när nu storebror har klagat på hennes agerande utan att lyssna på honom.

"Farang53 " sa:
Jag trodde att vi kommit överens att det är inte är Suthep som ligger bakom det här. Han är ett språkrör för dom blå som väntar på att det är fritt fram att ta över makten för armén vill dom inte ha med. PM vill nog helst att armén tar över så slipper hon tappa ansiktet nu när nu storebror har klagat på hennes agerande utan att lyssna på honom.
Eeeeehhh, PM vill att armén tar över för att hon inte skall tappa ansiktet??
När bytte du kön och blev du PM grabben? Det missade jag... ;D ;D ;D

"krister " sa:
Förklara dig det där med könsbyte.
"krister " sa:
Läs igenom det jag skrivit och förklara din kommentar om att jag blivit Pm och gjort ett könsbyte???

"Farang53 " sa:
Läs igenom det jag skrivit och förklara din kommentar om att jag blivit Pm och gjort ett könsbyte???
menat som ett skämt...
"hon", "PM" ville att armén skulle ta över (du vill väl hellre ha armén än Yingluck, eller har ja missat något?)

"krister " sa:
menat som ett skämt...
"hon", "PM" ville att armén skulle ta över (du vill väl hellre ha armén än Yingluck, eller har ja missat något?)
Nej är svaret att armen skulle ta över. Var för jag skrev om att hon vill helst att armen tar över såg det för ett tag sedan när hon reste omkring med armen i olika ärenden och det såg ut att hon förlitade sig på armen. Brodern har klagat på hennes beteende. men vi får se vart det bär vägen nu är det dö läge och dom anklagar varandra för det ena och andra så nu är det inte lika roligt att följa debatten.

Aha..en tankelasare ;D Du vet vad PM tanker och tycker i sitt huvfud.. ::) Sen skriver du dins egna falsarier som om detta var en realitet..Nu forstar jag varfor dina inlagg just nu ar sa emotsagliga mot tifigsre under problemen i i BKK..

Kanner igen detta ,byta stil helt samt stoppa huvet under armen nar man inser att man var fel ute ...

Jojo,men du var ju inte ensam, men de andra Suthepanhangarna vill inte langre kommentera..

Kanske bast att slappa detta med att ett folkvalt demokratiskt val alltid ar det basta......utan terroristinblandning .Mussarna i soder ar i minoritet,det far dom ta ,bara att bita i det sura applet ;)

Kul att läsa alla politiska experter här, var har ni fått fakta ifrån som ni grundar era åsikter på? Flickvännen som berättat vad dom säger på tv... ;D

Många anser att det inte är ok med demokratiska val för att väljarna är köpta, valfusk säger man. Dom gula har ju inte en chans i hillevitte att vinna ett val har det visat sig. Saknar dom då pengar att köpa röster för? Är det orsaken till att dom förlorar varje gång eller vill folket kanske ha dom röda på riktigt?
När man grunnar på detta så kan man ju fundera på hur mycket dom gula lagt ut på protesterna, vilka är dom gula, är dom fattiga?...
Att man som farang anser att en demokratisk process är fel och stödjer Suthep och hans ideer tyder på att man tillbringat för mycket tid runt stenbordet i expert rådet, något fördunklar omdömet om en säger...

Har inte stoppat huvudet under armen. Jag vill inte provocera vissa som är känsliga för andras åsikter och kanske mår dåligt för resten av dagen. Vänta och se när sanningen kommer fram då kan ni Thaksinanhängare dra er tillbaka och ångra att ni skrivit hur dåliga demonstranterna har varit och kur dom har ljugit om vapen och handgranater. Dom tillockmed har slängt granater på sina egna anhängare så att barn har fått sätta till sina liv hur sjuk får man vara i sina tankar och ni kallar er Svenskar jag skulle skämmas om jag vore er. :thumbsdown: :thumbsdown:

Men det ar ju uppenbarligen pa detta satt du beskriver, bara du som inte vill inse detta nederlag.I ena ,eningen sa sager du att du inte tar stallning,i andra andetaget framgar motsatsen .Kanske dags att mogna , bson lagger fram detta pa ett konstruktivt och riktigt satt..Dessutom ,detta folk i soder som det galler har i andra konflikter varden runt visat att de gor allt for den goda sakens skull, dessutom en katstrofalt lag syn pa sina oliktankande landsman .... :o

Farang53 du skrev `'Vänta och se när sanningen kommer fram...``

Som jag ser det finns det många sanningar, och logner i denna politiska konflikt mellan Gula och Roda i Thailand.

Eller menar du att om det tex bevisas att Thaksin har begått ett mycket grovt brott 2006,
så hade de Gula ´rätt` och allt de gjort därefter var rätt?

Har svårt att se att tex fallet ovan med Popcornmannens skjutande mot roda som ville rosta i Bangkok , kan vara rätt.

Man kan väl även hoppas att Popcornmannens uppdragsgivare,
som han säger gav honom vapnet,
inte kan kopa sig fria från domstolens 'rättvisa`

I Europa skulle de definitivt bli straffade lika hårt som skytten.

Om det är mig du menar att jag inte tar ställning ena stunden och visar motsatsen andra stunden. Jag har min åsikt och den kan ingen ta ifrån mig sen om det inte passar andra så struntar jag i det. Det skrevs att sanningen kommer här framöver och det höll jag med om men inte den sanning som ni tror att ska komma fram utan den som inte ni räknat med. Det finns många uppgifter inlämnade till rätten som ska undersökas och det kommer inte att gynna er Thaksin dyrkare. Som jag skrev så finns det inte Shutepanhängare här på tråden men motståndare till Fam Shinawatra .

"Bossej " sa:

Som jag ser det finns det många sanningar, och logner i denna politiska konflikt mellan Gula och Roda i Thailand.

Eller menar du att om det tex bevisas att Thaksin har begått ett mycket grovt brott 2006,

Har svårt att se att tex fallet ovan med Popcornmannens skjutande mot roda som ville rosta i Bangkok , kan vara rätt.

Polisen är ju pålitlig och deras undersökningar känner ju Thailändarna till. Det var ju lätt att hitta honom men dom andra som det finns tydliga bevis på att dom är inblandade har dom inte hittat hur kommer det sig att dom hittade just den här betalda brotslingen. Det är just det som jag menar att vänta så får vi se sanningen för den kommer och kommer att suddas ut snabbt från registret..

"Bossej " sa:

:thumbsup: :thumbsup:

"Farang53 " sa:
Har inte stoppat huvudet under armen. Jag vill inte provocera vissa som är känsliga för andras åsikter och kanske mår dåligt för resten av dagen. Vänta och se när sanningen kommer fram då kan ni Thaksinanhängare dra er tillbaka och ångra att ni skrivit hur dåliga demonstranterna har varit och kur dom har ljugit om vapen och handgranater. Dom tillockmed har slängt granater på sina egna anhängare så att barn har fått sätta till sina liv hur sjuk får man vara i sina tankar och ni kallar er Svenskar jag skulle skämmas om jag vore er. :thumbsdown: :thumbsdown:
Jag tar inte ställning för thaksin, jag tar ställning för demokrati och det innebär att man väljer sin regering och alla acepterar val resultatet oavsett om man gillar det eller inte. Det som dom gula gör är ju att försöka förstöra den demokratiska processen. Korruption tillhör tyvärr vardagen i Thailand men dom gula har samma möjlighet som dom röda att köpa röster. Men grejen är att dom röda inte vunnit några val genom att dela ut cash, dom har vunnit pga val löften och att dom även genomfört dessa löften. Sen kan man ju tycka att ex risprogrammet inte är så smart men dom gula har samma möjligheter att driva en politik som majoriteten gillar. Men det som dom gula gör nu är helt förkastligt oavsett vad man anser om regeringens sätt att styra landet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp