Den ädla drycken öl ?

Har du is i ölen

• Is i ölen /Ja tack

Röster: 4 36.4%
  • Is i ölen /Nej tack

Röster: 7 63.6%

• Totala väljare
    11
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Tycker att det är dags att få till ett avgörande till slut hurvida vi har is i ölen eller inte.
Förutsättningarna för frågan är + 30 grader ''naurligtvis är det vädret jag menar ;)

Det ska inte vara nån IS i ölen, i mitt fall så hinner inte ölen bli varm när jag häller den i min strupe... ;) :D ;)

Jo-Be

"legolas " sa:
Is i öl och is i vin, t.om även 1 isbit i det röda vinet, annars blir det för himla varmt när man dricker det... Det är till att vara finsmakare!!!
;D ;D ;D

Är väl mest "ruset" man vill åt :)

"legolas " sa:
Is i öl och is i vin, t.om även 1 isbit i det röda vinet, annars blir det för himla varmt när man dricker det... Det är till att vara finsmakare!!!
;D ;D ;D

:thumbsup: hehe du e en riktig finsmakare du :laugh:

"ledarn " sa:
Har inte is i ölen om ölen är kall/kyld....

Är den däremot lite för varm så kan jag tänka mig att kyla ner den med is.
Och då drar jag i mycket is för att kyla ner snabbt och sen dricka upp all öl innan isen hinner smälta...

Har du inge is kvar i glaset när ölen e slut då har du inte druckit fort nog ;)

Nej och nej aldrig, jag har druckit öl i 36-38 graders värme och det är inga problem och kan dricka fesaljummen öl också, så här blir det ingen is!

Man får helt enkelt se till att den är iskall, problemet kan ju vara små hål i väggen och deras kylar, uttjänta kylar, men ingen is tack!

Mvh Peter :wai:

Oöppnad öl i isen går an. Annars står jag över. Men som sagt oftast hinner man inte med att säga till att man inte vill ha is i ölen så då är det bara att le och dricka.

Det kommer aldrig en isbit i min öl hur varmt det än är. Det gäller bara att se till att den är tillräckligt kall från början. Sen kan man ju sätta flaskan eller burken i en "frigolitkylare", då håller ölen sig kall mycket längre. Is i ölen - helgerån!! 8)

"Berralund " sa:
Det kommer aldrig en isbit i min öl hur varmt det än är. Det gäller bara att se till att den är tillräckligt kall från början. Sen kan man ju sätta flaskan eller burken i en "frigolitkylare", då håller ölen sig kall mycket längre. Is i ölen - helgerån!! 8)

Om den stackars servitrisen redan lyckats stoppa ner ett par isbitar då hur gör du då? :angel:

Ingen tvekan - ölen åker ut och in med en ny. :police: Dock - är hon snygg kan jag kanske tänka mig att be om en sked så att jag kan fiska upp iseländet. ;D ;D ;D

"legolas " sa:
Glimtmannen, var inte orolig, bara för di och mi. Notera vattnet i kanten på muggarna. det fryser jag till is, och så har vi svinkall öl att njuta av innan den rektiga alkoholen gör entree på spritscenen....

;D ;D ;D

Lego vart köpte du dom på Tesco eller
se bara till att dom e väl kylda dom glasen när ja kommer :)

Jämnt så det förslår ! :blank: men kom igen det måste väl ändå finnas flera som gillar att dricka sin öl riktigt kall :o

Hade du inte varit så feg o åkt hem innan ja kommer så skulle du nog få lite is ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
52
Visningar
6 K
E
A
Svar
0