Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Båtdjävlar, skicka skiten (vad de nu transporterar) med tåg i stället. Å andra sidan, så får ju bilisterna tid att leka med sina telefoner under väntetiden.Här kan Micke och andra posta sina broöppningar. Trevlig helg
![]()
Här kan Micke och andra posta sina broöppningar. Trevlig helg
![]()
Vad är det för borg uppe till höger?Här kan Micke och andra posta sina broöppningar. Trevlig helg
![]()
Va fan!! Det är ju min patent Du snottHär kan Micke och andra posta sina broöppningar. Trevlig helg
![]()
Vi har paddlat lite där jag o sonen o hans kusin sista veckorna
Tornen i fästningen har dom fyndiga namnen som mors mössa och fars hatt, var Sveriges försvar mot Dansken.Vad är det för borg uppe till höger?
Ja det stämmer tom byggd på orde av Norsk kung men den delen fick inte vi lära oss, det var vårat försvar mot DanskenDet var från början Danskens försvar mot Svensken![]()
Sånt där e spännande! Verkar ha vart en del gruff mellan pöjkarna!Ja det stämmer tom byggd på orde av Norsk kung men den delen fick inte vi lära oss, det var vårat försvar mot Dansken
Men du har helt rätt och ja jag suger på historia och tog vild gissning som tidigare lokalbo
Bohus fästning grundlades 1308 av den norske kungen Håkon Magnusson. Under 1500- och 1600-talen var borgen en viktig del av Danmark-Norges försvar mot svenskarna. Under sin 700 år långa historia sägs fästningen ha motstått hela 14 belägringar - utan att falla.
Nu öppnas bron ett antal gånger för fritidsbåtar. Tvinga dom att kapa masteländet istället, det vore betydligt bättre.Båtdjävlar, skicka skiten (vad de nu transporterar) med tåg i stället. Å andra sidan, så får ju bilisterna tid att leka med sina telefoner under väntetiden.![]()
Har för mig jordfallsbron har klockslag för fritidsbåtar men kanske blandar ihop?Nu öppnas bron ett antal gånger för fritidsbåtar. Tvinga dom att kapa masteländet istället, det vore betydligt bättre.
Ja dom använder ju så sällan segel ändå, skammen går för fulltNu öppnas bron ett antal gånger för fritidsbåtar. Tvinga dom att kapa masteländet istället, det vore betydligt bättre.
Har för mig jordfallsbron har klockslag för fritidsbåtar men kanske blandar ihop?