Den ökända bron

Krister

Forumveteran
Här kan Micke och andra posta sina broöppningar. Trevlig helg

20210703_092055.jpg

Vissa verkar väldigt stressade när detta sker. Jag blir mest glad får en liten paus för att kolla TS. Även den perfekra förklaringen till varför man är sen.

Detta borde dessutom bli en tråd med väldigt många inlägg i klass med 'vad gör du just nu' om vi skall gå historiskt på vilken 'otur' vissa har

Det var från början Danskens försvar mot Svensken :laugh:
Ja det stämmer tom byggd på orde av Norsk kung men den delen fick inte vi lära oss, det var vårat försvar mot Dansken ;)
Men du har helt rätt och ja jag suger på historia och tog vild gissning som tidigare lokalbo ;)

Bohus fästning grundlades 1308 av den norske kungen Håkon Magnusson. Under 1500- och 1600-talen var borgen en viktig del av Danmark-Norges försvar mot svenskarna. Under sin 700 år långa historia sägs fästningen ha motstått hela 14 belägringar - utan att falla.

Ja det stämmer tom byggd på orde av Norsk kung men den delen fick inte vi lära oss, det var vårat försvar mot Dansken ;)
Men du har helt rätt och ja jag suger på historia och tog vild gissning som tidigare lokalbo ;)

Bohus fästning grundlades 1308 av den norske kungen Håkon Magnusson. Under 1500- och 1600-talen var borgen en viktig del av Danmark-Norges försvar mot svenskarna. Under sin 700 år långa historia sägs fästningen ha motstått hela 14 belägringar - utan att falla.
Sånt där e spännande! Verkar ha vart en del gruff mellan pöjkarna!

Tillbaka
Topp