Det går inte alltid som man tänkt sig.

Instämmer i hyllningarna till en makalös berättelse.
Lite känner jag igen mig men mer när det gäller min fru.
Hon lever verkligen på övertid.

Man dör en dag men innan dess lever man en massa dagar.
Tag vara på dessa dagar på bästa sätt.

Nu gäller det tydligen att få en handläggare som tar sig an fallet. Har man alla papper i ordning så kan det gå snabbt därefter. Lycka till! Men det kan tydligen ta upp till 2 år, skandal enligt mig.

Tiderna lär tyvärr öka i takt med alla nedskärningar och trycket.

Jag är oerhört tacksam över möjligheterna jag och sambon hade pga våra jobb och ekonomi till att underlätta under tiden. Kan inte ens föreställa mig hur det är för par som inte har utrymme och möjligheter till ledighet och resor under handläggningstiden, det måste vara oerhört prövande.

Nu gäller det tydligen att få en handläggare som tar sig an fallet. Har man alla papper i ordning så kan det gå snabbt därefter. Lycka till! Men det kan tydligen ta upp till 2 år, skandal enligt mig.
Kompisen som gifte sig nu i Malaysia hade ju gift sig i Sverige innan i Maj förra året, dom sökte då, hon har inte ens blivit kallad till ambassaden i KL än.
Nä kasta passet är väl snabbaste vägen in.
Hon är högutbildad och har nåt att tillföra Sverige men nej tid skall det ta för hederligt folk.

Kompisen som gifte sig nu i Malaysia hade ju gift sig i Sverige innan i Maj förra året, dom sökte då, hon har inte ens blivit kallad till ambassaden i KL än.
Nä kasta passet är väl snabbaste vägen in.
Hon är högutbildad och har nåt att tillföra Sverige men nej tid skall det ta för hederligt folk.
Hon kommer i så fall sitta utan rätt att arbeta i osäkerhet om få stanna. Snabbaste är om ni hittar en arbetsgivare som vill ta hand om henne. antar att kön ar kortare för arbetstillstånd.

Tillbaka
Topp