Det gjorde mej glad !!!!

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

I dom billigaste alternativen ingår ingen mat o inget bagage

skickat från gud :-D

"glimten66 " sa:
I dom billigaste alternativen ingår ingen mat o inget bagage

skickat från gud :-D

Om man lägger till 549 kr så får man trerätters, platsreservation och 20 kg bagage. Extra 20 kg kostar ca 200.

Jag kollade för skojs skull 6/8-13 och hem 30/8-13 fick då totalt 4502 kr ToR Då är "lyx tillägget" inräknat!

/Anubaan

Det blir ju samma sak för oss som för ledarn. Kan man bara åka under skolloven blir det inte så billigt trots allt. Norrmännen är inte dumma, dom vill tjäna pengar också. :'(

Vi får se hur det ser ut när det äntligen blir dags för oss att åka.

:)Ledarn...Det beror på när du åker vad du betalar. Kolla priskalendern så tror jag att du kan åka lite billigare om du är flexibel. Och, Berra, såg i expressen att man börjar flyga på Bangkok från Köpenhamn om ett år.(Bra för oss som bor här i södra delen av Svea rike). Intressant se vilket pris man hamnar på härifrån(Köpenhamn)...lär väl inte skilja så mycket...men det blir väl direktflyg. :thumbsup:

Må väl alla!

Frank

"areeya " sa:
:)Ledarn...Det beror på när du åker vad du betalar. Kolla priskalendern så tror jag att du kan åka lite billigare om du är flexibel. Och, Berra, såg i expressen att man börjar flyga på Bangkok från Köpenhamn om ett år.(Bra för oss som bor här i södra delen av Svea rike). Intressant se vilket pris man hamnar på härifrån(Köpenhamn)...lär väl inte skilja så mycket...men det blir väl direktflyg. :thumbsup:

Må väl alla!

Frank

Det var ju ännu en bra nyhet, skönt att slippa åka via Arlanda. Vi skall som sagt inte åka före sommaren -14 så det blir väldigt intressant! :)

Grrr. Jag blir nog lurad. 36000 t.o.r. Men sätet var ok. Långt fram i flighten ä åsse. 5555 ( obs. Jag ljuger här)

Undrar om jag hinner utnyttja detta. Jag ska ner bara en gång till innan mitt hjärta och hennes dotter kommer hit. Struntar således i vad det kostar men i framtiden blir det viktigt då vi då är tre som ska "pendla". Kanske fyra om man lyckas som man gör i Kävlinge :)

"Sir One " sa:
Undrar om jag hinner utnyttja detta. Jag ska ner bara en gång till innan mitt hjärta och hennes dotter kommer hit. Struntar således i vad det kostar men i framtiden blir det viktigt då vi då är tre som ska "pendla". Kanske fyra om man lyckas som man gör i Kävlinge :)

Stick iväg snabbt då och hämta hem henne. Sätt igång och jobba.

Där har du receptet! ;D

"Berralund " sa:
Stick iväg snabbt då och hämta hem henne. Sätt igång och jobba.

Där har du receptet! ;D
Inte så lätt. Jag inbillar mig att den yngre generationen på jobbet ännu behöver mig, fast det är säkert bara inbillning. Vilket som så har jag en del att fixa med innan dom kan komma. Saker som att ordna ett boende där ingen annan kvinna har delat läger med mig, det känns orent att "byta ut exet mot henne". Jag vill ha en fresh start med alla lik undansopade. Vill ha något som hon kan känna som SITT, inget hon har tagit över efter någon annan, även om jag är ett sådant övertagande :)

"Sir One " sa:
Inte så lätt. Jag inbillar mig att den yngre generationen på jobbet ännu behöver mig, fast det är säkert bara inbillning. Vilket som så har jag en del att fixa med innan dom kan komma. Saker som att ordna ett boende där ingen annan kvinna har delat läger med mig, det känns orent att "byta ut exet mot henne". Jag vill ha en fresh start med alla lik undansopade. Vill ha något som hon kan känna som SITT, inget hon har tagit över efter någon annan, även om jag är ett sådant övertagande :)

Den här svenskan är helt otrolig, jag förstår inget, förstå du?

Så här uttrycker du dig?

Sir One, jag blir lite orolig faktiskt hur du tänker "Jag inbillar mig att den yngre generationen på jobbet ännu behöver mig?????, Varför? Okey kanske!

Saker som att ordna ett boende där ingen annan kvinna har delat läger med mig, det känns orent Saker som att ordna ett boende där ingen annan kvinna har delat läger med mig.

Sir One din inställning här kan man faktiskt ifrågasätta, vill du förklara så är jag tacksam, låter väldigt oroande.

Vad menar du med ord som "oren", "delat läger med mig".

Saker som att ordna ett boende där ingen annan kvinna har delat läger med mig, det känns orent att "byta ut exet mot henne".

Vi lever på 2012-talet Sir One, dina uttalanden för mig tillbaka till århundranden långt innan.

คนโกหก

insayt

Insayt. Om du hade skött dig i skolan så hade du kanske kunnat förstå:)). Om man har delat ett hus med någon i 25 år så känns det inte ok mot någon av dem. Jag skiter i det men inte krysset som jag fortfarande respekterar

"Sir One " sa:
Insayt. Om du hade skött dig i skolan så hade du kanske kunnat förstå:)). Om man har delat ett hus med någon i 25 år så känns det inte ok mot någon av dem. Jag skiter i det men inte krysset som jag fortfarande respekterar

hee..., Okey Sir One, jag bara undrade hur du menar, språk är ju min grej och den delen skötte jag i skolan, sen de andra delarna vet jag inte! ;D

insayt

En sak som gjorde mig glad, och som fortsatt gör mig glad är alla trevliga människor här på CM.
Jag har surfat runt som anonym på andra forum och funnit CM varandes det bästa och mest givande.
Här kan man få en gliring utan att behöva känna sig påhoppad och här kan man "leva guling", som det skånska uttrycker lyder utan att det uppfattas som elakt.
Den enda som stör mig är Berralund som iiiideligen ska cencurera mina ord. :)
Berra, jag lovar att bättra mig och inte skriva när jag har besök av Johnny Walker eller annan prominent gäst med flaskhals. :)
Jag fattar inte att det kan bli så tokigt när de drycker jag njuter innehåller 60% vatten.
Vänner, se mitt ställningstagande som en uppmaning till efterföljd.

Bra där Sör 1, gott att du tar mina små korrigeringar med jämnmod. Det gör mig glad och gav dig ett karmaplus.

Bara tänk på att forumet kan läsas av barn i alla åldrar så slipper du censuren. :)

"ledarn " sa:
Det var just det jag gjorde då jag fick priset..
Det var det billigaste om du måste resa T/R i Juli månad...

Kolla med skollovet så ska du se vad som händer med priserna.

ledarn:
Har du även kollat priserna från midsommarhelgen?
Don 2 sista åren har jag åkt iväg den fredagen, hade jag väntat in v.28 så var priset höjt med ca 1500-2000 kr/per biljett.

Grattis, skönt att slippa extrakostnader för reparationer. Vår bil kostade ju drygt 4000:- bara för en årsservice. :'( :'( :'(

"Bertil " sa:
HAR INGEN BIL NU OCH SKÖNT ÄR DET. HADE ÄNDÅ BARA HAFT RÅD MED EN RISHÖG DÅ KAN MAN LÅTA BLI. PENGAR ATT SPARA.

Du kanske bor i en större stad där det finns andra alternativ som komunalt.
Eller kanske helt centralt så du ändå inte är i behov av egen bil.

Där jag bor i mörkaste småland är det inte helt fel att ha en egen bil om man vill åka iväg någonstans. :)

Liknande trådar

R
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar