Det gjorde mej glad !!!!

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Bertil, tror du att det hade hjälpt med en sån här? ;D

DSCN2311a.JPG

Vem hade inte en sådan hjälpt? Lite guldkant på tillvaron hade inte varit helt fel. Synd för dig att det inte är äkta vara. :'(

Det bästa sättet att få guldkant på tillvaron är att spara först och köpa sedan men det verkar svårt att förstå i dessa moderna tider. ;D

"legolas " sa:
Lite tudelad där faktiskt. Att slaviskt köra med den grejen är ju lika jäävvla tråkigt som att leva efter den devisen. Att någon gång köpa sig en lott eller kanske lite lite lugnt V75 på lördagarna gör att man mycket bättre står ut med tillvaron PLUS att man har chansen att bli snuskigt rik.

Tänk på att "vägen" till "Paradisön" är mer viktig än att faktiskt nå dit..... Sug på den gunnarg bland tsunamis och tuctucförare...

legolas
Håller inte med dig.Om du sparat alla pengar du spelat för i ditt liv hade du varit rikare än du är nu och inte behövt bo bland risfälten utan njuta av en svag havsbris från indiska oceanen. ;D

Nog tycker jag att ett begränsat spelande förgyller tillvaron lite grand. Men det skall vara begränsat. En hundralapp på V75 på lördagen och kanske en liten slant på Lotto så att man kan ta hem Drömvinsten. Den har jag förresten bokat i morgon tillsammans med en kollega. Funkar det så är det slutjobbat med en omgående flytt till Thailand som följd. 8)

"Berralund " sa:
Nog tycker jag att ett begränsat spelande förgyller tillvaron lite grand. Men det skall vara begränsat. En hundralapp på V75 på lördagen och kanske en liten slant på Lotto så att man kan ta hem Drömvinsten. Den har jag förresten bokat i morgon tillsammans med en kollega. Funkar det så är det slutjobbat med en omgående flytt till Thailand som följd. 8)
100 kronor i veckan i ett år är precis vad en flygbiljett till paradiset i Isaan kostar. ;D ;D ;D

"gunnarg " sa:
100 kronor i veckan i ett år är precis vad en flygbiljett till paradiset i Isaan kostar. ;D ;D ;D

4,800Sek, hmmmm

Om det gäller för Cheepcharlie resa så kan det funka, gunnarg

Men BL har ju frugan och ungarna, en påväg, det blir 24,000Sek som måste ur plånkan.. ;D :D ;D

Då räcker det inte med 100 bagare i veckan, endast om vinsten kommer rinnade.

Jo lite spel o dobbel...det är ett måste för att förgylla tillvaron och nära hoppet! För drygt 3 år sen kammade jag och en kompis hem en "liten" V-75 vinst som räckte till många resor och i övrigt förbättrade tillvaron. Så...lite "syndigt" spel på V 75 och lotto mm måste man unna sig på denna ibland tråkiga jordevandring. :-\

Hälsningar från ett dimmigt o tråkigt Skåne,

Frank

"ledarn " sa:
Det kan du fetglömma gubben....

Inte vill tanten sätta ungarna i djungelskolan igen inte....
Det blir till att stanna i Sverige tills barnen gått ur skolan i alla fall..
Och med den nya = minst 20 år till att frysa.. :nod: :nod:

Sicken tur han har . Nej då e det bättre o skjuta blårök;D

"ledarn " sa:
Det kan du fetglömma gubben....

Inte vill tanten sätta ungarna i djungelskolan igen inte....
Det blir till att stanna i Sverige tills barnen gått ur skolan i alla fall..
Och med den nya = minst 20 år till att frysa.. :nod: :nod:

Hahaha, drygt 80 mille räcker för oss. Inga problem med tillgodohavandet på thaibanken heller = inga problem med Immigration. Med 80 mille på kontot så hade frugan flyttat direkt, vi hade byggt ett nytt flott hus och satt ungarna i en fin privatskola. :thumbsup:

Hmmm, det kostar i alla fall inget att drömma, det heter ju inte drömvinsten utan anledning. :'(

Har du aldrig funderat över hur du kan med en blygsam investering i ditt boende kan få en god avkastning.Jag har investerat i fast egendom under mitt yrkesverksamma liv och kan nu på livets sluttamp njuta i mitt paradis tillsammans med en underbar fru. :thumbsup:

JAG DRÖMMER OCKSÅ OM STORVINSTEN, VEM GÖR INTE DET? DÅ ÄR MINA EKONOMISKA BEKYMER UR VÄRLDEN OCH JAG KAN OMGÅENDE ÅKA TILL THAILAND. KÖPER EN TRISSLOTT IBLAND, HAR MAX BLIVIT 25 SPÄNN!

Spelbolagen tar hem vinsten.Endast en liten del av insatsen betalas ut till alla dessa drömmare.Kanske i något av de återstående liven innan ni når nirvana kommer en drömvinst? ;D

"gunnarg " sa:
Spelbolagen tar hem vinsten.Endast en liten del av insatsen betalas ut till alla dessa drömmare.Kanske i något av de återstående liven innan ni når nirvana kommer en drömvinst? ;D

Åja gunnarg, du och tanten köper säkert en penninglott av en stackars försäljare där på gatan på Phuket. Allt för spänningen...

Det gör vi uppe i Isaan, om inte annat så blir i alla fall försäljaren glad...

har för mig att den lagstadgade utdelningen i ett lotteri måste vara minst 50%..
Om en vinst skulle trilla ner hos mig så tror jag att livet leo mot mig :)

Liknande trådar

R
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar