A
anonymous
Gäst
1/4
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En till med bra mattekundskap"Jonas " sa:
"Janne " sa:En till med bra mattekundskap
[/quot
eller en krokig arm.......
"cumulus " sa:Du inser Glimten att detta gäller bara så länge som du håller med.... Annars blir det yxa och halshuggning, om du går emot bittermandeln..
"Ubon " sa:Jag vet, den blev svår....
en halv gånger en halv blir 25, lindat runt en kvinnas arm blir armband.....
"bson " sa:Vi kan väl bjuda in Legolas till en forum träff, kanske blir kramkalas irl mellan Phonta, Legolas å Franken.
Eller så åker hanskarna på ;D ;D
"Janne " sa:Jag uppskattar raka människor som säger vad de tycker. Sen måste man ju i vissa fall på jobbet ställa in sig i ledet för att kunna jobba i grupp.
Tror nog Phonta kan det också.
Jag ser nog inget fel på många här men ganska olika, men utan Phontas inlägg hade blivit ganska trist.
"bson " sa:Vi kan väl bjuda in Legolas till en forum träff, kanske blir kramkalas irl mellan Phonta, Legolas å Franken.
Eller så åker hanskarna på ;D ;D
Vad vill du säga med detta?"Långeman " sa:KOmmer du så finns nog risken
"Janne " sa:Min fru började ni nivå i sin komvux utbildning. Hon läser engelska på grundnivå. Denna kurs har de 4-7 timmar lärarledd undervisning i veckan av 40 timmar. Hur i h**te ska man lära sig ett språk utan lärare. Till råga på allt extraknäcker läraren som privatlärare och ställer in en del av undervisning utan någon ersättare. Sen enligt min fru kan hon väldigt dålig engelska och kommer från fjärran östen.
Vår son ska imorgon börja hemspråksundervsing, thai. Hans lärare ringde mig i lördags, men hon kunde knappast svenska, så jag förstod inte hälften av vad hon sa. Han ska studera efter lunch och det är vårt ansvar som föräldrar att hämta honom i klassrummet och följa med honom till en annan del av samma skola. Hur ska vi kunna det, dels kolliderar det med frugans få lärarledda lektioner och jag kan väl inte ta ledigt en eftermiddag varje vecka ... hur tror folk som bestämmer? Min fru ska ringa läraren ikväll och stämma av. Sen kommer hon vara tydlig med att vi förväntar oss språkundervisning och ingen hjärntvättning av buddism eller andra aktiviteter. Han ska välja fritt när han blir stor (hörde ju vad Phontas plastbarn var med om). Är det inte seriöst blir det anmälan till kommunen.