Det skenande kaffepriset

Enda problemet med de ställena var at det tog 20 min att få en kaffe. Så var man #4 i kön var det bara att ge upp.
Inte ett problem, då fick man tid till annat innan man hoppade upp på cykeln och fortsatte.
Svalt och skönt när temperaturen stack upp mot 40 grader.
En oas ute i spenaten.

På bogserbåtarna Zoegas Mollbergs
Hemma gillar Frun och helt ok Lavazza dom blåa
I Thailand gillar vi pekulatorn och Morning ground Bon Cafe och en del kaffekapslar på EM eller till Konjaken
Nu ser jag det kommit Friele ombord och det smakar ju fan , så det får dom servera på bryggan.

Uppskattar verkligen att man kan få sig en bra kaffe i Thailand nu mera, tex vid en tur med bilen ocn man tankar eller efter maten med nått starkt till. Pulver Nej tack

En bra samling. Gick inte åt på förra resan och verkar inte gå denna resa heller. Annars bland det godaste kaffet jag vet :)

IMG_3019.webp
Samma här kör den med lite havremjölk.

Kokar upp 4 koppar kokkaffe på morgonen, slår resten på termos för fikapaus senare under dagen. Kaffe dricker jag svart, utan socker - är det ett tecken på att man har blivit gubbe? :unsure:

I Thailand mal jag bönor och använder en presskanna, så där blir det exakt en kopp vid behov - inget spill här inte. Bryggare och hålla på med filter är inget för mig. Gör ont i plånboken om man skall behöva köpa Melittafilter. ;)

dv_web_D18000100261244.webp

Fungerar också att ta med från Sverige och att beställa online.
Bara man vet vilka man gillar.

Vietnamesiska kaffet är gott och många sorter.
Världens näst största kaffe producent.

Tycker inte att det svenska kaffet blir så bra i Thailand, av någon konstig anledning.
Hittade däremot riktigt bra kaffe, men kommer inte ihåg vad det hette

Liknande trådar

Tillbaka
Topp