När blev det ett trovärdigt media?Thailändsk media, bl.a Pattaya Mail läste jag det i
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
När blev det ett trovärdigt media?Thailändsk media, bl.a Pattaya Mail läste jag det i
Har jag hävdat det ?När blev det ett trovärdigt media?
Ska smita in i landet i slutet av mars (hittade bra pris med Thai 8900 sek ToR), så jag tänkte höra hur det ligger till.Tyckte @Einar postade någon länk som sade juni men jag har hört maj från lite olika håll. Den som lever får se. Hoppas det blir smidigt bara för uppgifterna har jag inga problem att lämna.
HejTM6-krav för alla utlänningar börjar gälla från 1 maj |
www.thailand-idag.asia
Inget brukar vara klar i Thailand förrän det står i The Royal GazetteHej
Ja det har ju stått klart en längre tid nu att det här skulle startas upp den 1: maj och det finns ju inga undantag utan gäller alla.
Mvh isan lover
Jo fixa ETA, Uk för ett par veckor sedan väldigt smidigt.UK inför nu digitalt ETA och det kostar 10 pund
Gäller från 2:a april
![]()
Då krävs det inresetillstånd för svenskar till Storbritannien - Nyheter (Ekot)
Nästa vecka kommer svenskar och andra EU-medborgare behöva ha ett nytt inresetillstånd, ett så kallat ETA, för att besöka Storbritannien.På Sveriges ambassad ...www.sverigesradio.se
Har redan skaffat det. Tog en minut att fylla i och få godkänt.UK inför nu digitalt ETA och det kostar 10 pund
Gäller från 2:a april
![]()
Då krävs det inresetillstånd för svenskar till Storbritannien - Nyheter (Ekot)
Nästa vecka kommer svenskar och andra EU-medborgare behöva ha ett nytt inresetillstånd, ett så kallat ETA, för att besöka Storbritannien.På Sveriges ambassad ...www.sverigesradio.se
Gäller detta även om man kommer landvägen? Förra året behövde man ju inte fylla i något när man kom med flyg, men jag fick fylla i pappersvarianten när jag varit en sväng i Laos.Bra informationssida om den nya kommande TDAC (Digitala TM6)
![]()
Thailand Digital Arrival Card ( TDAC )
Thailand Digital Arrival Card ( TDAC ) is a new digital system replacing the paper TM6 immigration form for all foreign nationals visiting Thailand. The online form must be submitted before arrival to streamline the entry process.tdac.in.th
Den officiella sidan där man ska söka TDAC finns här: Thailand Digital Arrival Card
Gäller detta även om man kommer landvägen? Förra året behövde man ju inte fylla i något när man kom med flyg, men jag fick fylla i pappersvarianten när jag varit en sväng i Laos.
Tackar så mycket. Verkar bli en kortare resa till Laos en bit in i Maj. Man får ju i princip fylla i denna redan innan man reser om den skall vara inskickad 3 dagar innan ankomst. Vore ju bra om länken läggs upp här också.Ja det gäller alla inresor för alla oavsett vilket visum man har. Det ska gälla för inresa från och med 1:a Maj 2025 men allt är inte slutligt klart ännu men än så länge gäller 1:a maj som datum ifall inget annat sägs
Just nu ser det ut att vara gratis men det kan komma att ändras senare i år för man har pratat om en avgift på 300 baht som ska vara med och finansiera sjukvårdskostnader för turister men det är ännu inget beslutat om detta.
Det har även "ryktats" om att detta system "kanske" kan komma att även påverka TM30-systemet (24h-rapporteringen) men det är än så länge ganska lösa rykten och spekulationer. Men man kan ju hoppas för det skulle underlätta väldigt och det känns meningslöst att ha två olika system som rapporterar samma sak inom 24h från inresan.
Enligt uppgift ska det sättas upp "kiosker" vid flygplatserna och säkert andra gränser där man kan fylla i sina uppgifter om man inte redan gjort det inom 3 dagar innan ankomst online.
Du kan registrera dig och få uppdateringar direkt till din email.Tackar så mycket. Verkar bli en kortare resa till Laos en bit in i Maj. Man får ju i princip fylla i denna redan innan man reser om den skall vara inskickad 3 dagar innan ankomst. Vore ju bra om länken läggs upp här också.
Tackar så mycket. Verkar bli en kortare resa till Laos en bit in i Maj. Man får ju i princip fylla i denna redan innan man reser om den skall vara inskickad 3 dagar innan ankomst. Vore ju bra om länken läggs upp här också.
Yes, vore väl bra om den fanns bland nyttiga länkar på forumet, lika väl som ambassaden och andra.
En bra sak verkar vara att att man har 90 dagar på sig innan man måste göra notification of stay. Brukar alltid komma på att jag glömt det efter någon vecka. Har blivit bättre på det sista tiden faktiskt.Yes, vore väl bra om den fanns bland nyttiga länkar på forumet, lika väl som ambassaden och andra.