Audirs2
Forumveteran
Nope, 8,3/4 dög bra! Lådan var en 727 med manuellt ventilhus och 3000 rpm turbin!12 bultad Dana bakaxel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nope, 8,3/4 dög bra! Lådan var en 727 med manuellt ventilhus och 3000 rpm turbin!12 bultad Dana bakaxel?
Har aldrig funnits något som heter så. Du kanske menar Dana 60?12 bultad Dana bakaxel?
Har aldrig funnits något som heter så. Du kanske menar Dana 60?
Förmodligen, men att blanda ihop begreppen Cheva och Mopar är en dödssynd.Han tänkte väl på Cheva 12-bults bakaxel.
Ja det kan göra väldigt ont i vissa hjärtanFörmodligen, men att blanda ihop begreppen Cheva och Mopar är en dödssynd.
Förmodligen, men att blanda ihop begreppen Cheva och Mopar är en dödssynd.
Svetsad diff ?Vi körde med en kortad Volvo bakaxel. Drivaxlarna fixade en 10 på strippen men bilen var lätt. Blev byte till Strange axlar sedan.
En salig röraEn 9” 10-bultad Dana 60 med en TH400 TorqueFlite och en 426 Hemi med Musse Pigg toppar är aldrig fel.
AGA diffSvetsad diff ?![]()
Ett desperat försök att obfuskera sina inlägg i tråden....En salig röra
Vi körde med en kortad Volvo bakaxel. Drivaxlarna fixade en 10 på strippen men bilen var lätt. Blev byte till Strange axlar sedan.
Ja helt otroligt faktiskt. Vi körde aldrig av dom men dom vred sig när vi kom ned under 10 på strippen. Dom hade gett upp tillslut om vi hade fortsatt men verkligen bra för standard grejor.Volvos drivaxlar var väl riktigt hållbara vill jag minnas.
Tror att de 'vrider sig' eller går av i starten om du har grepp. Handlar inte så mycket om tiden.Ja helt otroligt faktiskt. Vi körde aldrig av dom men dom vred sig när vi kom ned under 10 på strippen. Dom hade gett upp tillslut om vi hade fortsatt men verkligen bra för standard grejor.
Med tiden mattas materialet ut så visst har tiden påverkan. Vi ville ju hela tiden åka snabbare också. Har för mig vi slutade på en hög 8a med den bilen.Tror att de 'vrider sig' eller går av i starten om du har grepp. Handlar inte så mycket om tiden.
Bra härdning och bra stål.Ja helt otroligt faktiskt. Vi körde aldrig av dom men dom vred sig när vi kom ned under 10 på strippen. Dom hade gett upp tillslut om vi hade fortsatt men verkligen bra för standard grejor.
Stor skillnad på manuell v automat vid startenBra härdning och bra stål.
Skulle man ha en hårdare härdning så skulle man säkert fått sprickbildningar rätt så fort och mjukare härdning så hade man fått ett par korkskruvar.
Vilken klass var det i?Med tiden mattas materialet ut så visst har tiden påverkan. Vi ville ju hela tiden åka snabbare också. Har för mig vi slutade på en hög 8a med den bilen.
Vi körde mest Streetrace. Kommer inte ihåg klasserna men inte så krångligt som i Dragracing. Bredden på däcken var en begränsning. I USA var det andra regler och kommer inte ihåg namnet på klassen men vi fick vikta upp bilen med bly för att klassa in. Finns ett litet klipp i tidningen Power från tävlingen i Florida kanske står där. Skall försöka leta upp tidningen.Vilken klass var det i?
Allt under 15 bultar går det bort.Han tänkte väl på Cheva 12-bults bakaxel.
Det viktiga är antalet bultar. Man kan ta en bakaxel från en Mack bara den har många bultar.Har aldrig funnits något som heter så. Du kanske menar Dana 60?