Dyka, snorkling

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Finns det nån här på Forumet som har nåt bra tips på vart det bästa dyk eller snorkel stället finns?

Även tips på en seriös firma som ordnar dagsturer eller ev. 3 dagsturer med dyk och snorkling.

Tack på förhand. :wai:

Snorklingen var bra på Kho Tao och på Phi Phi tycker jag.
Men man skall ju ha lite tur med sikten (visability) i vattnet.
Den ändrar ju sig lite eftersom.

Bäst snorkling skall ju annars vara röda havet. Jag träffade en dansk i västindien som jag snorklade med där. Han hade varit i röda havet 28 ggr. o snorklat.

Egypten är ju ett billigt resmål för oss från norden o nu efter oroligheterna så är det nog "Tillbud" på resor dit, som danskarna säger.

"ledarn " sa:
Har inte varken snorklat eller dykt efter Tsunamin...
Men innan tycker jag att snorkling vid Bambuu Island och några andra små öar runt Phi-Phi var bra.

håller me di om att de va fint att snorkla runt öarna utanför Phi Phi o som du har ja inte varit där sen dess

DSCF0613.jpg

micke 198.jpg

Tack för tipsen, det är inte jag själv som ska ut och dyka.
Jag har aldrig dykt själv, men jag har snorklat en gång i Bariärreven, helt otroligt vackert.

Phi Phi ska väl stängas igen och "renoveras"? Är ganska förstört vad jag har hört. Även vattnet där och på många ställen ska tydligen stängas runt krabi,phuket.

"zetterberg_88 " sa:
Phi Phi ska väl stängas igen och "renoveras"? Är ganska förstört vad jag har hört. Även vattnet där och på många ställen ska tydligen stängas runt krabi,phuket.

Efter Tsunamin har det bara gått utför för Phi Phi och andra drabbade ställen..

Här är ett foto från Phi Phi, taget med engångs-kamera några månader efter Tsunamin

(Min egen Kamera blev fuktskadad/dränkt på speedboaten dit)

Märkligt det dä med tsunamin, straxt efter så sade man att den gjorde mer nytta än skada för reven runt T dom blev som dom sa renspolade. Men nu har man ändrat sej

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp