eArrival Card

Sakhon

Aktiv medlem
När jag reste till Filippinerna i våras krävdes eArrival Card för inresa, och så verkar det krävas fortfarande.
Jag har fått uppfattningen att inget sådant Covid-relaterat krävs för inresa till Thailand nu, är detta rätt uppfattat?
Jag reser dit om någon vecka, så jag undrar om något annat än det vanliga pass, biljett och sådant behövs för Thailand nu?

När jag reste till Filippinerna i våras krävdes eArrival Card för inresa, och så verkar det krävas fortfarande.
Jag har fått uppfattningen att inget sådant Covid-relaterat krävs för inresa till Thailand nu, är detta rätt uppfattat?
Jag reser dit om någon vecka, så jag undrar om något annat än det vanliga pass, biljett och sådant behövs för Thailand nu?
Krävs fortfarande till Filippinerna att fylla i eTravel online 72 timmar före inresa.
Men allt vad gäller covid är borttaget.
Väldigt enkelt och det gör det smidigt på flygplatsen jämfört med Thailand.
Snabba och korta köer, bara att lämna fram passet och bli fotograferad, klart på 1 minut.
Nödvändiga uppgifter finns redan förifyllda i systemet tillsammans med ens passnummer.

En kompis med fru reste i juli från Manila till Bangkok på visarun och det tog 45 minuter innan dom kom igenom passkontrollen.

Dock en bit kvar till Singapore där passkontrollen är automatisk efter man registrerat sitt eArrival.
Som att borda ett plan med självscanning av boardingkort.
Lägg passet i en läsare och grinden öppnas.

Tillbaka
Topp