4,61 baht/unit om man räknar på beloppet som ska betalas, 2417,16/524.Hur mycket betalar jag per unit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
4,61 baht/unit om man räknar på beloppet som ska betalas, 2417,16/524.Hur mycket betalar jag per unit?
Du har precis 1000 bath mer än vad jag har i elräkning denna månad. Då kan jag upplysa om att jag kört ett st. AC aggregat minimum 15 timmar / dygnet varje dygn sedan den 15e maj. Vad jag noterat är en stor skillnad i om jag kör 22 grader eller om jag kör AC på 26 grader, på natten startar inte kompressorn speciellt mycket med 26 graders temp. inställning. Det räcker för mig och en god nattsömn,Hjälp mig och tyd för jag är helt värdelös på sånt här. Drygt 600 Baht dyrare denna månad än förra, har vi förbrukat mer eller är det en prishöjning av elen?
![]()
Men beloppet som skall betalas innehåller ju fast avgift och någon skatt/moms och är inte unit price.4,61 baht/unit om man räknar på beloppet som ska betalas, 2417,16/524.
Ja varje grad ger skillnad. Är huset dessutom dåligt isolerat så blir skillnaden ännu större. Förstår dock inte folk som sätter ACn på 22 när det är 30 grader ute. Man får ju köldskadorDu har precis 1000 bath mer än vad jag har i elräkning denna månad. Då kan jag upplysa om att jag kört ett st. AC aggregat minimum 15 timmar / dygnet varje dygn sedan den 15e maj. Vad jag noterat är en stor skillnad i om jag kör 22 grader eller om jag kör AC på 26 grader, på natten startar inte kompressorn speciellt mycket med 26 graders temp. inställning. Det räcker för mig och en god nattsömn,
Jag har 3 kyl/frys, 1 frysbox, ugn, vattenpump, 1 aircon, 1 duschvärmare, mikro, tvättmaskin och annan hushållsel. Aircon ställer jag på 26-28 grader.Du har precis 1000 bath mer än vad jag har i elräkning denna månad. Då kan jag upplysa om att jag kört ett st. AC aggregat minimum 15 timmar / dygnet varje dygn sedan den 15e maj. Vad jag noterat är en stor skillnad i om jag kör 22 grader eller om jag kör AC på 26 grader, på natten startar inte kompressorn speciellt mycket med 26 graders temp. inställning. Det räcker för mig och en god nattsömn,
Det enda som skiljer är ugnen samt att vi bara har en kyl frys 1336 bath var räkningen på denna fulla månadJag har 3 kyl/frys, 1 frysbox, ugn, vattenpump, 1 aircon, 1 duschvärmare, mikro, tvättmaskin och annan hushållsel. Aircon ställer jag på 26-28 grader.
Att inte folk fattar att spara!Nu dj**lar kämpar vi på....![]()
Ha Ha dom med Porchar borde ockå stanna hemma för dom har pengar som dom slösar med i jul handelnAtt inte folk fattar att spara!
Idag såg jag flera som julhandlade och var ute med sina elbilar.
Ha Ha dom med Porchar borde ockå stanna hemma för dom har pengar som dom slösar med i jul handeln
Konstigt inlägg men såg du fick en like från Berralund , Färdigtuggad mat ibland är din hunor för mycke men kanske baraJag slösar inte på el. Det är den vi ska spara på.
Måste du ha färdigtuggad mat när du äter också?
Konstigt inlägg men såg du fick en like från Berralund , Färdigtuggad mat ibland är din hunor för mycke men kanske bara
för sörlänningar. Du skattar väl inte i Sverige så du hjälper inte till när det blir problem
Blåser för lite i Schweiz..."I Schweiz har bristen på el fått beslutsfattarna att diskutera ett elbilsförbud, eller åtminstone begränsa förekomsten av elbilar som enligt förslaget – om det blir verklighet – bara ska få användas om det är absolut nödvändigt, exempelvis vid läkarbesök"
Japp, men de använder skallen bättre än vad regeringen som orsakat elkrisen i Sverige gjordeBlåser för lite i Schweiz...

Jasså ?Japp, men de använder skallen bättre än vad regeringen som orsakat elkrisen i Sverige gjordeIngen vind , då får elbilsåkarna sitta hemma och sura
![]()
Aj då, fel av mig , då är det folkets eget fel, bara att beklagaJasså ?
Det schweiziska folket har röstat för en lag som förbjuder nya reaktorer och som försämrar lönsamheten för de fem befintliga reaktorerna. En viktig del av den utsläppsfria elproduktionen ser därmed ut att vara på väg att försvinna.
Mer än 58% av "folket i Schweiz" är tydligen lika korkade som "Zåssarna"Aj då, fel av mig , då är det folkets eget fel, bara att beklaga![]()