En liten fisketråd

• Trådstartare Trådstartare Birger LKPG
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kycklingen fråga ju efter lite fiske bilder så här kommer ett par st
En gädda på 1,8 kg och en Gös på 5 kg och en stolt Thai tjej (skaplig första gös)

Gädda.webp

gös.webp

Gös1.webp

Dom var inte dumma var är det någonstans.
Gös det har man ju inte råd att äta :D
Jag som inte fått i båten än :(

I en sjö som heter Järnlunden.

Ska tänka på dig Rolf när vi äter Gösfilé ;D

"Birger LKPG " sa:
I en sjö som heter Järnlunden.

Ska tänka på dig Rolf när vi äter Gösfilé ;D
Jag har nog nån som ligger i frysen, men där gör den ingen nytta. Jag är inte ett dugg avundsjuk :'(
Slog en liten Google på sjön, nu vet jag var du är, tydligen en bra gös sjö

Det är bra Birger att du lyssnar på mig. :)
Det var rejäla fiskar ni fick, gillar grabben att fiska också?

Det där var några firrar med dignitet. Annat än dom ynkliga makrillarna jag lyckades dra upp häromdagen. Men dom smakade i och för sig utmärkt. ::)

"Berralund " sa:
Det där var några firrar med dignitet. Annat än dom ynkliga makrillarna jag lyckades dra upp häromdagen. Men dom smakade i och för sig utmärkt. ::)

Makrill är fan så mycket bättre än det sonen och jag fick i går.. 3 Mört och en stor brax. :thumbsdown:

"Gazton " sa:
Makrill är fan så mycket bättre än det sonen och jag fick i går.. 3 Mört och en stor brax. :thumbsdown:

Det kan jag hålla med dig om. Men jag blir avundsjuk när jag ser en sådan gädda. Jag fiskade mycket i min ungdom, både på havet och i insjöar/åar men har ALDRIG lyckats dra upp en gädda. Skall dock se om jag kan börja igen med grabben så småningom. Ett av Sverige bästa gäddvatten rinner ju igenom vår hemort, nämligen Kävlingeån/Lödde å. ::)

"ledarn " sa:
Det var väl det jag trodde..... Där finns ju Sveriges största "sötvattens krokodiler"....

F..n har sett på TV när dom höst fiskar där... Vilka monster dom drar upp..
Du ska köra med "jerk" (lite som poppers). Det är ett speciellt spö och speciella drag. Gå in på lokala fiskeaffären och fråga om du inte vet vad det är..

Tack för dom tipsen, jag skall absolut kolla upp detta. Sötvattenskrokodiler, jo jag tackar! ;D

Nu har det blivit dags att damma av denna tråden :)
Jag har varit ute 2 gånger i år, men inte lyckats få någon fisk.

"legolas " sa:
Rolf, nu blev jag besviken på dig. Tillhör du dom som drar upp allting som fastnar på kroken, och struntar i att du dödar nästa generationens fiskar....

Sådan småfisk får vi dryga böter på västkusten, om vi skulle vara så taskiga och ta upp det ur vattnet...
;D ;D ;D

Vissa borde få böter pga sin ständiga dryghet!

"legolas " sa:
Rolf, nu blev jag besviken på dig. Tillhör du dom som drar upp allting som fastnar på kroken, och struntar i att du dödar nästa generationens fiskar....

Sådan småfisk får vi dryga böter på västkusten, om vi skulle vara så taskiga och ta upp det ur vattnet...
;D ;D ;D
Man har väl för fan frys

Jag har aldrig fattat varför man ska plåga en fisk med krok i munnen och hala och dra i den stackars kraken och sen slänga i den igen!! Idiotiskt och borde förbjudas. Ät den fisk ni fångar eller ge bort den.

"ragnela " sa:
Jag har aldrig fattat varför man ska plåga en fisk med krok i munnen och hala och dra i den stackars kraken och sen slänga i den igen!! Idiotiskt och borde förbjudas. Ät den fisk ni fångar eller ge bort den.

Förstår precis hur du menar och det blir onekligen ett dilemma för oss som gillar det här med att fiska.Men för mig och många andra så är det en hobby och ett fritidsintresse och jag tror inte det är möjligt att förbjuda detta.Att släppa i fisken igen ser jag istället som att jag låter fisken leva vidare bli större och kunna fortplanta sig och därmed bidra till att arten kan leva vidare.Sen får man tycka vad man vill om etiken i att fiska för nöjes skull men det vill jag inte tjafsa om här.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp