Enis, ditt och datt

IMG_3967.jpeg

Skall bli fyrfiligt eller kanske till och med sexfiligt genom byn när de är klara

/ enis

Hej

Ja såna plockar vi i dammar och en å på farmen och allra mest blir det ju om vi pumpsr läns en damm, frugan och släkten älskar det men själv har jag svårt för både sniglar och snäckor, käkar du dom ?

Mvh isan lover

Nä hoppar denna föda… varit feg på fisk också tidigare då jag tyckt den bara smakat dy.

Nu uppskattar jag de flesta fisksorter och rätter som serveras. Endera har mina smaklökar blivit sämre eller så tar de fisk från bättre vatten numera

Enis

Nä hoppar denna föda… varit feg på fisk också tidigare då jag tyckt den bara smakat dy.

Nu uppskattar jag de flesta fisksorter och rätter som serveras. Endera har mina smaklökar blivit sämre eller så tar de fisk från bättre vatten numera

Enis
Hej

Då är vi rätt lika, jag som kommer från kusten hade bara ätit fisk från en svensk insjö en gång i hela mitt liv innan jag kom till Thailand första gången, det var stekt aborre som faktiskt smakade gott.

I Thailand åt jag gärna fisk från havet men hoppade också över fisk från inlandet i början, nu vet jag också bättre och äter minst ett 10-tal sorters fisk av dom 50-60 som sägs finnas i Isan, man har ju t.o.m hittat några favoriter, mal äter jag både vild och odlad, sen finns det ju en fisk som påminner om torsk i smaken, Pla Chon, den ål som fiskas i åar och dammar är ju en kopia av vår Svenska ål men mindre, den odlade Pla Nin med salt på är ju också god.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp