Enligt de preliminära uppgifterna kraschade planet på grund av dålig sikt

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Enligt de preliminära uppgifterna kraschade planet på grund av dålig sikt, säger en källa till Russia Today.

Jaha, nu ska man behöva vara orolig för att det är dålig sikt när dom ska landa kärran. Har dom inga krav på att piloterna ska kunna flyga in helt utan sikt så tycker jag det finns anledning att vara rädd.

Enligt de preliminära uppgifterna kraschade planet på grund av dålig sikt, säger en källa till Russia Today.

Jaha, nu ska man behöva vara orolig för att det är dålig sikt när dom ska landa kärran. Har dom inga krav på att piloterna ska kunna flyga in helt utan sikt så tycker jag det finns anledning att vara rädd.
Tycker jag inte, du är väl ingen mes. Skaderisken är väldigt mycket högre om du åker taxi från Suvan in till centrala Bangkok.

Jag skulle flyga från Beihai i södra Kina till Shanghai för någon månad sedan och hade bokat med ett budgetbolag. Redan när vi checkade in varnade de för försening pga dimma i Shanghai, flygförseningar är närmast oundvikligt i Kina så jag brydde mig inte nämnvärt. Efter 6 timmars väntan så lyfte dock ett av de större bolagen mot Shanghai och till och med tåliga kineser blev lite sura och krävde en förklaring. Förklaringen var ärlig men inte så förtroendeingivande, fritt översatt "vi är ett budgetbolag och har inte råd att anställa så bra piloter så när det är dimma vågar vi inte flyga då vi är osäkra på om piloterna klarar av att landa". Efter det har jag inte flugit något mera med budgetbolag i Kina........

Tillbaka
Topp