Nam Falang
Forumveteran
Här är en länk till en video som förklarar det på ett väldigt bra sätt jag gillar den här snubben, han vet verkligen vad han pratar om.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Behövs inga 4-5 år för att gå ned 10kg. Väldigt individuellt men jag skulle fixa det på 3månader.
Beror på hur man ställer om sin kost. Inga problem att bränna fett. Sluta dock räkna kalorier för det fungerar inte. Kroppen är långt mer avancerad.
Det kanske deltagarna i Biggest Loser också klarar, men nu förutsätter jag att det skall vara ett varaktigt resultat. Det är starka krafter som jobbar mot oss när vi försöker lägga oss på en lägre vikt. Vår kropp hamnar i panik och minns hur fet och fin den var förut - kände sig trygg inför vintern. Den kommer att göra allt för att återfå sina forna reserver.
Jo men vätskan är nog bara 3-4kgJag har gått ner 8kg sedan slutet av april.
10kg på 19 dagar är rekordet.
Mycket vätska kan jag tänka mig.
Exakt men vi människor gillar inte det. Vi gillar quick fix och sedan så snabbt som möjligt återgå till det ”normala”. Det svåra är att skapa ett nytt ”normala”. Finns många som lyckats. Jag grejade det i 3-4år. Gick ned 24kg inom första året. Omöjligt säger en delAtt man är fet beror på livsstilen.
Går man tillbaka till samma livsstil så blir resultatet det samma.
Exakt men vi människor gillar inte det. Vi gillar quick fix och sedan så snabbt som möjligt återgå till det ”normala”. Det svåra är att skapa ett nytt ”normala”. Finns många som lyckats. Jag grejade det i 3-4år. Gick ned 24kg inom första året. Omöjligt säger en del![]()
Jag fick fru och barn då sket det sig 55555 Lade mig själv åt sidan och föll tillbaka i gammalt mönster.
Under dom åren jag höll mig till LCHF så mådde jag helt jäkla grymt bra. Min astma besvärade mig nästan aldrig, ledvärken i knäna försvann mm men framförallt kände jag mig ung och stark. Helt grymt vad kosten kan göra.
Precis som många andra var jag också fettskrämd när jag började med LCHF men har genom åren läst/lyssnat på många duktiga inom ämnet. Har ju själv fått uppleva hälsovinsterna och hoppas hitta tillbaka en vacker dag.
Det krävs lite av en individ för att klara av att hålla sig till LCHF/Keto i dagens samhälle. Vi omges hela tiden av skräpmat som är sprängfylld med socker/kolhydrater. Tom svårt att gå ut och äta dagens lunch. Visst när jag hade käkat LCHF i något år och min kropp var helt återställd till det riktiga normala så kunde jag då och då gå ut och käka lunch utan att bli påverkad. Man är liksom nästan tvungen att laga all sin mat själv. Det är inte lätt att hinna med när man jobbar och stressar runt. Under nästan alla av mina år med LCHF så bodde jag själv och kunde bestämma vad som fanns hemma. Det var en styrka som inte finns idag med familj. Finns alldeles för mycket ”skit” hemma.
Hoppas fler får/tar chansen att få uppleva vilka underverk LCHF/Keto/fasta kan utföra
Sluta knapra mediciner mot högt blodtryck, kolesterol, högt blodsocker mm och ni gubbar kan sluta oroa er över en förstorad prostata. Kosten fixar biffen så länge skadan inte är för stor eller gått för långt men då kan man åtminstone bromsa upp snöbollen som är i rullning.
Själv är jag inte fettskrämd men tycker det smakar förbaskat äckligt och vidrig tuggsubstans, får kväljningar.Exakt men vi människor gillar inte det. Vi gillar quick fix och sedan så snabbt som möjligt återgå till det ”normala”. Det svåra är att skapa ett nytt ”normala”. Finns många som lyckats. Jag grejade det i 3-4år. Gick ned 24kg inom första året. Omöjligt säger en del
Jag fick fru och barn då sket det sig 55555 Lade mig själv åt sidan och föll tillbaka i gammalt mönster.
Under dom åren jag höll mig till LCHF så mådde jag helt jäkla grymt bra. Min astma besvärade mig nästan aldrig, ledvärken i knäna försvann mm men framförallt kände jag mig ung och stark. Helt grymt vad kosten kan göra.
Precis som många andra var jag också fettskrämd när jag började med LCHF men har genom åren läst/lyssnat på många duktiga inom ämnet. Har ju själv fått uppleva hälsovinsterna och hoppas hitta tillbaka en vacker dag.
Det krävs lite av en individ för att klara av att hålla sig till LCHF/Keto i dagens samhälle. Vi omges hela tiden av skräpmat som är sprängfylld med socker/kolhydrater. Tom svårt att gå ut och äta dagens lunch. Visst när jag hade käkat LCHF i något år och min kropp var helt återställd till det riktiga normala så kunde jag då och då gå ut och käka lunch utan att bli påverkad. Man är liksom nästan tvungen att laga all sin mat själv. Det är inte lätt att hinna med när man jobbar och stressar runt. Under nästan alla av mina år med LCHF så bodde jag själv och kunde bestämma vad som fanns hemma. Det var en styrka som inte finns idag med familj. Finns alldeles för mycket ”skit” hemma.
Hoppas fler får/tar chansen att få uppleva vilka underverk LCHF/Keto/fasta kan utföra
Sluta knapra mediciner mot högt blodtryck, kolesterol, högt blodsocker mm och ni gubbar kan sluta oroa er över en förstorad prostata. Kosten fixar biffen så länge skadan inte är för stor eller gått för långt men då kan man åtminstone bromsa upp snöbollen som är i rullning.
Så är det ju. Den som överäter kommer att förbli fet. Finns en skillnad. Att överäta på LCHF kost är väldigt mycket svårare och det är inte heller lika lätt att lägga på sig vikt. Detta beror på att mat med väldigt lite kolhydrater mättar bättre och längre. Ger inget sötsug eller sug att äta hela tiden. Sedan har vi det hormonella. För att snabbt bli överviktig så krävs insulin. LCHF kost triggar inte alls lika mycket insulin som mat som innehåller kolhydrater. Därför äter man ofta fler kalorier när man äter LCHF men ändå går ned i vikt. Kroppen är finurlig och inte att jämföra med en el-motor.Ja, det är lättare att justera vikten om man inte har någon familj.
Nu har jag egentligen aldrig varit riktigt tjock, snarare lönnfet, så det kanske är enklare för min del att förlora några kilon.
Några 24kg kan jag däremot inte gå ner utan att hamna på sjukhus.
Hade jag tagit mig tid att träna så hade det nog varit nyttigare. Men samtidigt tror jag att jag hade tappat färre kilon. Sedan så är det väl egentligen inte dessa kilon man kanske ska fokusera på, men det brukar hänga samman ganska bra med mindre midjemått.
Mängden mat som man äter är största boven oavsett. Man ska träna enormt mycket för att motionera bort ett dubbelt intag av kalorier.
Du är van med det inte konstigare än så.Själv är jag inte fettskrämd men tycker det smakar förbaskat äckligt och vidrig tuggsubstans, får kväljningar.
Kan äta all möjlig fet mat och det gör jag men fettvalk på kött ser bara vidrigt ut, ligger i klass med pala eller nåt.Du är van med det inte konstigare än så.
Så är det ju. Den som överäter kommer att förbli fet. Finns en skillnad. Att överäta på LCHF kost är väldigt mycket svårare och det är inte heller lika lätt att lägga på sig vikt. Detta beror på att mat med väldigt lite kolhydrater mättar bättre och längre. Ger inget sötsug eller sug att äta hela tiden. Sedan har vi det hormonella. För att snabbt bli överviktig så krävs insulin. LCHF kost triggar inte alls lika mycket insulin som mat som innehåller kolhydrater. Därför äter man ofta fler kalorier när man äter LCHF men ändå går ned i vikt. Kroppen är finurlig och inte att jämföra med en el-motor.
Nä även fast vi är människor och våra kroppar fungerar på samma sätt så reagerar vi väldigt olika på det vi stoppar i oss.Ja, kroppen måste ju i tillägg bryta ner proteinet till aminosyror för att sedan bygga om aminosyrorna till proteiner som passar kroppen, så det är ju dessutom en energiprocess i det ledet.
Min fördel är att jag inte är någon kolhydratsjunkie och sötsug har jag väldigt sällan.
LCHF har jag aldrig kört. Jag tror däremot att jag hade fixat det ganska lätt
Nä även fast vi är människor och våra kroppar fungerar på samma sätt så reagerar vi väldigt olika på det vi stoppar i oss.
Ruskigt effektivt på mig, men våra kroppar fungerar ju inte alla på samma sätt, 12 kilo på tre månader utan direkt träningJa, kroppen måste ju i tillägg bryta ner proteinet till aminosyror för att sedan bygga om aminosyrorna till proteiner som passar kroppen, så det är ju dessutom en energiprocess i det ledet.
Min fördel är att jag inte är någon kolhydratsjunkie och sötsug har jag väldigt sällan.
LCHF har jag aldrig kört. Jag tror däremot att jag hade fixat det ganska lätt
Ruskigt effektivt på mig, men våra kroppar fungerar ju inte alla på samma sätt, 12 kilo på tre månader utan direkt träning
Träning är inte lika effektivt för viktnedgång som förändring av vad man äter. Däremot är träning/motion viktigt för ditt välmående.Ruskigt effektivt på mig, men våra kroppar fungerar ju inte alla på samma sätt, 12 kilo på tre månader utan direkt träning
Mindre bra med tunga lyft i min ålder, bättre köra många rep med låga vikter, samt atrosträning för mitt knä som nu faktiskt trots ortopeden inte skulle kunna bli bättre är nu 85 % återställtTräning är inte lika effektivt för viktnedgång som förändring av vad man äter. Däremot är träning/motion viktigt för ditt välmående.