Fallet Lowe

Arvid Kriklund

Forumräv
Är det någon som har lyssnat på Podden om Lowe Engström som sägs ha ramlat ut från lebua at State Tower?
En skum berättelse om en en kille från Värmland som plötsligt dör i Bangkok när han förväntas vara i Örebro.

Varför är Lowe så intressant?
Händer ju då å då att dom hittar falanger döda nedanför höga hus i Thailand.
Han var myndig,,åkte till Thailand och nåt gick snett.
Tragiskt..ja visst.

Varför är Lowe så intressant?
Händer ju då å då att dom hittar falanger döda nedanför höga hus i Thailand.
Han var myndig,,åkte till Thailand och nåt gick snett.
Tragiskt..ja visst.
Kanske för att....

Har han fallit, hoppat eller blivit hjälpt?

Eller har han placerats död nedanför utan att fallit.....
..

Kanske för att....

Har han fallit, hoppat eller blivit hjälpt?

Eller har han placerats död nedanför utan att fallit.....
..
Fallskador syns rejält så det kan dom se direkt.
Finns nog flera hundra fall där man inte kan bevisa vad som hänt.
Lätt för en ung kille att ställa till det för sig och råka illa ut.
Eller ren otur.
Brustet hjärta eller blåst på alla pengar.
Svaret kommer vi nog aldrig få.

Fallskador syns rejält så det kan dom se direkt.
Finns nog flera hundra fall där man inte kan bevisa vad som hänt.
Lätt för en ung kille att ställa till det för sig och råka illa ut.
Eller ren otur.
Brustet hjärta eller blåst på alla pengar.
Svaret kommer vi nog aldrig få.
Han var iof 7cm kortare efter fallet.

Undrar om han landade på fötterna........

Har funderat på alla balkongfall i bland annat Pattaya. Nästan vardagsmat där. Jag tror inte dom flesta fall är olyckor utan antingen självmord eller så har någon eller några hjälpt personerna över balkongräcket.
Balkongräcken är väl normalt ganska höga så vem trillar ut från balkongen olyckligtvis?
Sen om man tänker på Pattaya med alla brustna hjärtan, allehanda droger och sprit så den mixen leder till ganska många självmord.
Sen finns det många som är skyldiga olika personer pengar och betalar dom inte tillbaka i tid så blir dom mördade.

BTT

Har funderat på alla balkongfall i bland annat Pattaya. Nästan vardagsmat där. Jag tror inte dom flesta fall är olyckor utan antingen självmord eller så har någon eller några hjälpt personerna över balkongräcket.
Balkongräcken är väl normalt ganska höga så vem trillar ut från balkongen olyckligtvis?
Sen om man tänker på Pattaya med alla brustna hjärtan, allehanda droger och sprit så den mixen leder till ganska många självmord.
Sen finns det många som är skyldiga olika personer pengar och betalar dom inte tillbaka i tid så blir dom mördade.

BTT
Nja dom har inte samma säkerhetsstandard som i många västländer. Många balkongräcken är tvärt om väldigt låga. Jag känner två condoägare som har bygg på sina räcken av just den anledningen.

Om thailändarna lyckats mäta rätt så tyder väl längden mer på att det skulle vara just en thai dom hittat.
Den där storyn innehåller ju alla element och ingredienser som man vill ha i ett kriminaldrama.
Mystiskt uppdykande i Thailand, och sedan ond bråd död.
Ska jag behöva lösa en prenumeration?

Jodå förmodligen fler än du har varit på. Vad jag kan minnas var aldrig något balkongräcke så lågt att man kunde hoppa ut jämfota eller snubbla ut.

BTT
Nu ljuger du.
Räven bor på heltid i Thailand så hur skulle du kunna gå ut på balkongen mer än honom tror du.
Du kan ju inte ens bevisa att du varit i landet så lägg ner ditt tråkiga tjafs.

Nu ljuger du.
Räven bor på heltid i Thailand så hur skulle du kunna gå ut på balkongen mer än honom tror du.
Du kan ju inte ens bevisa att du varit i landet så lägg ner ditt tråkiga tjafs.

Jag har troligen bott i fler condos och på fler hotelrum än vad Räven gjort.

Han bor på ETT ställe med EN balkong. Och nu handlade det ju inte om hur många gånger man gått ut på balkongen utan hur många olika balkonger man upplevt.

BTT

Jag har troligen bott i fler condos och på fler hotelrum än vad Räven gjort.

Han bor på ETT ställe med EN balkong. Och nu handlade det ju inte om hur många gånger man gått ut på balkongen utan hur många olika balkonger man upplevt.

BTT
Som sagt,,du sitter och gissar utan minsta kunskap om vad andra gjort eller kan.
Ändå påstår du att gjort mer än dom som bor i landet.
Patetiskt dravel från din sida.

Jodå förmodligen fler än du har varit på. Vad jag kan minnas var aldrig något balkongräcke så lågt att man kunde hoppa ut jämfota eller snubbla ut.

BTT
Om räcket är under midjehöjd som många räcken är så är det lätt att falla över om man är alkoholpåverkad och tappar balansen.

1777196973731.webp

Tillbaka
Topp