Familjeuppgifter

• Trådstartare Trådstartare litto-58
  • Start datum Start datum

L

litto-58

Gäst
Hej!
Håller på att fylla på blanketter åt frugans syster. Hon ska söka en uppehållstillstånd för besök och då ska man redovisa hela familjen. (Blankett 238011) . Undrar om nån vet hur man ska tolka när dem frågar om hennes systrar:
Har barn i sverige (Ja/Nej). Nästa fråga: Har barn i annat land (Ja/Nej).
Började plötsligt fundera om dem menar "annat land än Thailand" eller "annat land än Sverige"
Vad tror folket?

Litto

Har dom inga barn i Sverige så är det bara att kryssa i nej och har dom inga barn i annat land så är det bara kryssa i nej, har dom ungar i annat land så kryssa i ja rutan och skriv hur många ungar dom har

Senast ändrad:
Jag måste vara lite trög... Jag fattar forfarande inte... Räknas Thailand som annat land?
Kanske inte så viktig fråga , men man vet aldrig.

Litto

Jag måste vara lite trög... Jag fattar forfarande inte... Räknas Thailand som annat land?
Kanske inte så viktig fråga , men man vet aldrig.

Litto
Du är nog inte trög det är nog Glimten som är lite trög och inte förstår din fråga, för han svarar ju inte på den ;)

Jag antar att med annat land så menar dom annat land än Sverige och inte annat land än sitt hemland (i detta fall Thailand) då ansökan gäller Sverige och kanske samma blankett för alla som söker vilket land man än kommer ifrån.
Men det är vad jag antar, annars borde det funnits 1 fråga till: Har du barn i Sverige ja/nej, Har du barn i ditt hemland ja/nej, har du barn i annat land förutom ditt hemland eller Sverige ja/nej ;)

Skicka e-mail till ambassaden dom brukar vara kvicka på att svara, alltid fått svar inom 24 timmar på vad det än gäller om dom har ett svar, har dom inget har jag fått reda på det med ;)

Tack för er båda för svaret. Skönt att höra att det finns även andra som tycker att detta var inte helt solklart.
Skickade frågan till MIG som ger ut blanketten och kommer väl i slutligen behandla den.
Vi får se hur lång tid dem tar på sig för att svara...

Tack för er båda för svaret. Skönt att höra att det finns även andra som tycker att detta var inte helt solklart.
Skickade frågan till MIG som ger ut blanketten och kommer väl i slutligen behandla den.
Vi får se hur lång tid dem tar på sig för att svara...
Var därför jag tänkte du skulle fråga ambassaden dom vet säkert och vet dom får du nog ett svar, tveksamt om mig tar sig tid att svara ;)

Känns som Jonas tolkning är den korrekta. Men vi får väl se om och vad MIG svarar.

Naturligtvis ska det vara annat land än Sverige, precis som @Jonas säger, jag lämnade denna fråga obesvarad och frågade på ambassaden innan jag lämnade in blanketterna,

Fick svar från Ambassaden i dag:

Hej!

De menar nog annat land än Sverige.

xxxx

"Nog..." Låter inte som att de är så säkra heller.

Annat land är alla andra länder utom sv.

Det är la samma blankett för alla, jobbigt om de skulle ha en för varje land.

Och svaret från MIG:
Hej !

Tack för ditt mejl.

De undrar om det finns barn i ett annat land än Thailand eller Sverige.

Med vänlig hälsning

Kristina xxxxxxx

Och när det i slutändan är MIG som handlägger ärendet så....

Litto

Och svaret från MIG:
Hej !

Tack för ditt mejl.

De undrar om det finns barn i ett annat land än Thailand eller Sverige.

Med vänlig hälsning

Kristina xxxxxxx

Och när det i slutändan är MIG som handlägger ärendet så....

Litto
Så dom undrar inte om den som söker har barn i Thailand?

K
Hej!
Håller på att fylla på blanketter åt frugans syster. Hon ska söka en uppehållstillstånd för besök och då ska man redovisa hela familjen. (Blankett 238011) . Undrar om nån vet hur man ska tolka när dem frågar om hennes systrar:
Har barn i sverige (Ja/Nej). Nästa fråga: Har barn i annat land (Ja/Nej).
Började plötsligt fundera om dem menar "annat land än Thailand" eller "annat land än Sverige"
Vad tror folket?

Litto

Och så ser det ut att vi har hamnat för långt från ursprungsfrågan..... :D

Men ändå, verkar inte vara intressant hur många barn finns i familjen.... Bara hur många finns utanför Thailand ....

Tillbaka
Topp