Fästing

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Då har den tiden på året kommit igen. Första fästningen har klamrat sig fast på en utav mina katter. Men den ska bort, ingen ger sig på mina katter ostraffat.

Någon här som vet om en fästning gör någon nytta eller om det bara är en parasit?

Det sägs ju att alla djur har sin funktion i det ekologiska systemet. Men inte sjutton fyller fästingen någon funktion. Sprider bara smittor och elände. Så en bra fästing är en död fästing. :thumbsdown:

Finns det fästingar i Thailand eller övriga världen eller bara här i Skandinavien?

"Kycklingen " sa:
Finns det fästingar i Thailand eller övriga världen eller bara här i Skandinavien?
jag sökte på fästingar i Thailand för ett par år sedan och kunde inte se att de fanns där.
Här finns dom, jag fick en för ett par dagar sen. Fattar inte vad den skulle göra på mitt ben...

Självklart har fästingar en roll i det ekologiska systemet, annars skulle de inte finnas. Livet handlar om att vi skall anpassa oss till naturen, inte att anpassa naturen till oss. Den är redan anpassad. När vi börjar leka gud så kommer väldigt dramatiska justeringar från naturen, som farsoter eller klimatförändringar. Skickar med en video om "fjärilseffekten".

"ledarn " sa:
Då sökte du inte bra.... :D :D Fästingar i överflöd finns i Thailand..

Men vet däremot inte om dom sprider Borelia där..??

Bäst och tillägga i Isaan alltså...
Mr: Bangla kommer snart och säger att i Phöket finns inga..
(Där finns bara andra sorters sugare) :laugh: :laugh:
Du vet ju, för den enda plats du säkert känner till i Phuket är Bangla road.Vet din fru om det??? ;D ;D ;D

Svärmor och övriga brukar plocka fästingar från hundarna nästan varje dag. Dom får massor på sig när dom springer runt i det höga gräset och bland buskarna. Så hos oss finns det massor av de små odjuren, frugan och jag kollar varandra varje kväll innan det skall sovas.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp