Filosoferade lite.....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

andrejsdenruskige

Forumveteran
Jag kom av någon konstig anledning att tänka på när min fru en gång tillrättavisade mig angående duschhandtaget.

Hon var irriterad på att hon alltid var tvungen att sänka handtaget så att det passade henne.

Det konstiga var att inte jag klagade på att jag alltid var tvungen att höja handtaget när jag skulle duscha.

Det betyder då att jag ska utföra två operationer.
1. Höja duschen innan jag duschar.
2. Sänka duschen efter att jag har duschat.

Är det inte mer rättvist att man delar på jobbet?
Är duschen hennes egendom som skal återställas i det skicket den var i, innan jag inkräktade och besudlade både dusch och avlopp osv. 8)

Det samma gäller toasitsen.

Kvinnor klagar på att männen inte fäller ner toasiten.
Varför klagar inte männen att kvinnor aldrig fäller upp den?

Rent ansträngningsmässigt är varken det ena eller det andra något större jobb.
Men jag förstår bara inte hur man tänker

Bra fråga ruskige Andrejs.

Ett härligt vardagsproblem du tar upp. Om det inte är så viktigt för dig så gör som din fru säger för det kan vara viktigt för henne och du förgyller hennes vardag. ;D

"Furir Revär " sa:
Bra fråga ruskige Andrejs.

Ett härligt vardagsproblem du tar upp. Om det inte är så viktigt för dig så gör som din fru säger för det kan vara viktigt för henne och du förgyller hennes vardag. ;D

Nja, jag är en svår person och ifrågasatte faktiskt henne den gången dett kom på tal.
Det bara flög ut ur mig rent spontant.

Efter det har hon inte sagt ett ord och både hon och jag är nöjda med livet ;)

Jag undrar bara hur man tänker ibland och varför man tänker.
Det kan bli jobbigt eftersom man har blivit fostrad till kritiskt tänkande.....som så ofta för min del går rätt över till ren kritik av andras tänkande. *eeeevil*

"andrejsdenruskige " sa:
Nja, jag är en svår person och ifrågasatte faktiskt henne den gången dett kom på tal.
Det bara flög ut ur mig rent spontant.

Efter det har hon inte sagt ett ord och både hon och jag är nöjda med livet ;)

Jag undrar bara hur man tänker ibland och varför man tänker.
Det kan bli jobbigt eftersom man har blivit fostrad till kritiskt tänkande.....som så ofta för min del går rätt över till ren kritik av andras tänkande. *eeeevil*
Du kritiserade henne och det slutade med tysta leken? Känner man igen den? Tror inte thai är vana för att bli kritiserade så de vet inte hur man ska hantera det, thai håller ju gärna tyst. Sen har de lärt sig att man ska frågasätta i farangland, men man klarar inte att argumentera ... nästa steg tar väl några år innan det funkar ...

Angående duschhantaget kan det inte vara att du är så mycket längre än henne så hon når inte upp utan stol, så det skulle vara enklare om du gjorde både ock ;)

"Janne " sa:
Du kritiserade henne och det slutade med tysta leken? Känner man igen den? Tror inte thai är vana för att bli kritiserade så de vet inte hur man ska hantera det, thai håller ju gärna tyst. Sen har de lärt sig att man ska frågasätta i farangland, men man klarar inte att argumentera ... nästa steg tar väl några år innan det funkar ...

Angående duschhantaget kan det inte vara att du är så mycket längre än henne så hon når inte upp utan stol, så det skulle vara enklare om du gjorde både ock ;)

Ibland önskar jag att frugan hade lärt sig den där tysta leken, blir allt annat än tyst när hon blir arg.

"Jonas " sa:
Ibland önskar jag att frugan hade lärt sig den där tysta leken, blir allt annat än tyst när hon blir arg.
Haha ... känner igen det ... ibörjan körde min fru med motsatsen men sen insåg hon nog att tysta leken är bättre ...

"Janne " sa:

Blev ingen tysta leken den gången.

Hon når upp till att justera höjden på handtaget, så det är inga problem. Ett större problem är dock de fasta installationerna i Thailand på hotellen. Men det är ju ingenting man kan beskylla frun för....vilket är synd ;)

Jag har väl tur! Ingen säger något om duschen hemma och jag fäller alltid ner sitsen när jag har pinkat, det går automatiskt. Vi har dessutom en lyx-sits med tillhörande lyx-lock på vår toa där nere, det räcker att man knuffar till sitsen så sjunker den sakta ner. Ingen ansträngning alls ens för den late. ;D ;D

"Berralund " sa:
Jag har väl tur! Ingen säger något om duschen hemma och jag fäller alltid ner sitsen när jag har pinkat, det går automatiskt. Vi har dessutom en lyx-sits med tillhörande lyx-lock på vår toa där nere, det räcker att man knuffar till sitsen så sjunker den sakta ner. Ingen ansträngning alls ens för den late. ;D ;D

Jag sitter ner när jag pinkar, så där klarar jag mig :D Duschhantaget har vi i hållaren och inte på stången så även där har jag klarat mig ... men man gör ju fel på andra ställen ... ;)

"Berralund " sa:

Jag fäller också ner sitsen, men av ren ryggmärgsreflex.

Det kan väl åska rejält åt båda håll, men jag brukar hålla mig lite längre men finns en gräns. Då är hon den förnuftiga tar motorcyckeln drar på en 10 min tur, sen när hon förstår att hon haft fel (om det var hon som hade fel) Kommer hon tillbaks säger förlåt sen är allt lugnt igen.

"Jonas " sa:
Det kan väl åska rejält åt båda håll, men jag brukar hålla mig lite längre men finns en gräns. Då är hon den förnuftiga tar motorcyckeln drar på en 10 min tur, sen när hon förstår att hon haft fel (om det var hon som hade fel) Kommer hon tillbaks säger förlåt sen är allt lugnt igen.

Att medge att man har fel är inte alltid lätt och det är en väldigt bra egenskap att besitta.
Det egenskapen har inte jag...tror jag. Jag har aldrig haft fel. Men jag rapporterar om det om det under några konstiga omständigheter skulle hända. :)

"andrejsdenruskige " sa:
Att medge att man har fel är inte alltid lätt och det är en väldigt bra egenskap att besitta.
Det egenskapen har inte jag...tror jag. Jag har aldrig haft fel. Men jag rapporterar om det om det under några konstiga omständigheter skulle hända. :)
Känner igen mig, men ibland säger jag förlåt ändå för att kunna gå vidare ... lite toffligt ... sanningen är väl att tänker man sig in i den andres situation så kanske man inser att man överreagerade ...

"Janne " sa:
Känner igen mig, men ibland säger jag förlåt ändå för att kunna gå vidare ... lite toffligt ... sanningen är väl att tänker man sig in i den andres situation så kanske man inser att man överreagerade ...

En överreaktion kommer oftast när bägaren rinner över.
Jag kan samla på mig en massa saker utan att säga ett ord, för att sedan explodera över någonting skitlöjligt.
Och för min del blir det bara värre med åren.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp