Broder Tuk Tuk
Forumveteran
Blir inte mycket fine dining för dotter som kommer tillbaka för fjärde gången i Jul och nyår......med skatter och allt, 24 400, ekonomi ner, premium hem då skolan börjar dagen efter hemkomst.
Royal Garden har ju utan tvekan tappat sin ledande ställning som shopping center, känns ju halvdött nu. Bodde senaste i Jomtien 6 månader 2021, men var i Pattis för några månader sedan och åker dit då och då, kanske nästa vecka, eller imorgon , kanske jag stöter på någon av Er ..Btt ....inte så troligt dock, men det hade varit trevligt och spännande.
Central, Area 21 och fler är större och har bättre utbud nu.......ja och många som vill bli ännu större......inte samma Pattis, men om det är bätttre eller sämre vet jag inte.........?
Brunos i Jomtien stod ut på 90 och 00 talet, absolut toppkrog och med höga priser, dock inte fantasi priser, prisvärt tyckte jag då i alla fall..och Fine Dining nummer ett i Pattis var utan tvekan Pascal, om det finns nu vet jag inte dock.
Tyvärr har tiden och antagligen kundutbudet gjort att Brunos är borta, men arabiskt, indiskt och rysk mat hittar du precis runt hörnet överallt känns det som.
Nostalgi,... Soi White House Jomtien var under 00 och 10 talet en liten svensk restaurang oas, med Hotell och svenska krogar, Ettans Rest och flera andra som jag inte minns namnet på. En levande gata då. Och nu, .......inte så roligt längre, och även här syns tydligt hur förändringen av turisters ursprung också ändrat utbudet.
Hade gärna träffat dig över en kopp kaffe i någon bar så småningom. Kanske ingen omöjlighet.
Men då får vi ju lägga allt gruff och hårda ord på nätet genom åren bakom oss.
Jag är en väldigt snäll och försynt herre IRL men som skribenten på gamla SE på 70 talet Rune Moberg brukade säga,
när jag sätter mig och skriver blir jag en jävel bakom bokstäverna.
Lite så är det nog.
BTT