Flatulens på planet

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Grannen Olsson

Aktiv medlem
"Tycker du att det ofta lukar fis på planet när du är ute och flyger? Så stämmer det för vi pruttar mer i luften. När vi flyger så gör lufttrycket i kabinen att våra gaser får mindre plats, en liter gas behöver 30 procent mer plats i tarmarna. Vi fiser ungefär tio gånger om dygnet, och producerar 1 liter gas. Och gasen måste ut. Man blir mer uppblåsta på grund av det låga trycket." Ovanstående är ett citat från GP och de skriver vidare att "Den danske läkaren Jacob Rosenberg som har intresserat sig för ämnet, berättar att vissa flygbolag försöker göra något åt lukten. "

Mina egna flatulenser är helt luktlösa men tycker att vissa personer ska tänka på att försöka producera mindre illaluktande gaser genom att välja vilken mat som förtärs innan flygresan till Thailand.
 
Man måste nog även avstå från t ex bruna bönor eller ärtsoppa dagen innan avresa. Gör man inte det kan nog medpassagerarna bli ytterst besvärade. :eek:
 
"Grannen Olsson " sa:
"Tycker du att det ofta lukar fis på planet när du är ute och flyger? Så stämmer det för vi pruttar mer i luften. När vi flyger så gör lufttrycket i kabinen att våra gaser får mindre plats, en liter gas behöver 30 procent mer plats i tarmarna. Vi fiser ungefär tio gånger om dygnet, och producerar 1 liter gas. Och gasen måste ut. Man blir mer uppblåsta på grund av det låga trycket." Ovanstående är ett citat från GP och de skriver vidare att "Den danske läkaren Jacob Rosenberg som har intresserat sig för ämnet, berättar att vissa flygbolag försöker göra något åt lukten. "

Mina egna flatulenser är helt luktlösa men tycker att vissa personer ska tänka på att försöka producera mindre illaluktande gaser genom att välja vilken mat som förtärs innan flygresan till Thailand.

Naturligtvis är just Diona flöatulenser luktlösa , hehe, tillåter mig småle , inget luktar ju mer skit en andras .... ;D ;D ;D
 
Intressant fråga, lite prekärt kanske. Det kan bli oerhört pinsamt om brakskiten stinker och dessutom låter som en smärre atombomb, man måste se oskyldig ut och stirra på sina grannar.
 
När vi ändå är inne på att diskutera flygresor och de personer som reser med flyg. Armstödshävdaren är en outhärdligt tråkig person att få bredvid sig.

Håller med. Likaså den snacksalige som inte har vett att hålla käften när man vill försöka sova. För att inte tala om typen som ideligen måste upp och rota runt i sin förbannade väska. Särskilt om personen råkar släppa sig samtidigt, ett öde värre än döden. :confused: :mad:
 
Hmm! Snart så sällar man sig till dessa som inte kan tätt på flyget, enligt en amerikansk undersökning (30,000st pers. inblandade)så kom de fram till att släppa en fis ökade livslängden med 5-6 år och att den fissläppande personen ökade sin chans till att inte få hjärtinfarkt och ett lägre blodtryck som + och de personer som höll fisen inne ökade sin chans att få infarkt och andra medicinala efterkomster...

SÅ SLÄPP EN FIS, LEV LÄNGRE OCH GLADARE!!
 
Senast ändrad:
Jag och frugan va tvugna att byta plats för det stank fjärt... inte så kul som det låter
Ähhh! Va faan, Krister! Känslig eller...

Jag nämnde de för frugan och hon blev först ungefär som att så kan man inte göra, det tog inte lång tid innan hon hade anammat idén, nu släpper hon ut dem utan hinder, men inte i sällskap av andra vänner och bekanta, endast i närmaste relationer(d.v.s. min närhet :eek: )
 
Det finns något som är än värre än en liten fjärt,

ställ dig i närheten av någon som roat sig med hela morgonen att tugga i sig rå vitlök,

kräk och spyvarning.
 
Hehe, man har väl för sjutton betalat för biljetten. Och att släppa en liten rökare är en mänsklig rättighet. ;)

Och Janne, ärlighet varar som bekant längst. :)
 
Nej ja o frugan fick inte en blund på hela flygningen, efter var 5e min så kom en riktig stinkbomb, vi fick tillslut separata platser längst bak i planet och fick ett par timmars sömn innan vi landade. Ja det va till thailand 11 timmarsflygning
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp