Fönsterbyte

Nä, då måste väl han ändå anlita någon som ska sälja fönster och någon som ska komma hem och mäta mm.

Glasmästarn har mer kunskap om vilka glas och ramar ska installeras i en fastighet och det kommer ifrån en "Glasmästare" med 20 år i branschen(jag, @JBK.Ltd.).
Sorry hönan, det finns många bra tillverkare av "fönster" men endast en som har kunskap om fönster och glas och det hamnar hos glasmästarn.
Men utifrån hans information kan du ta bättre beslut angående dina "nya" fönster...

@Kycklingen, i dina trakter är det väl "hängslen och bälte" som gäller?!?

@JBK.Ltd.

Senast ändrad:
Glasmästarn har mer kunskap om vilka glas och ramar ska installeras i en fastighet och det kommer ifrån en "Glasmästare" med 20 år i branschen(jag, @JBK.Ltd.).
Sorry hönan, det finns många bra tillverkare av "fönster" men endast en som har kunskap om fönster och glas och det hamnar hos glasmästarn.
Men utifrån hans information kan du ta bättre beslut angående dina "nya" fönster...

@JBK.Ltd.

Visst radera ett led i utvecklingen, vilket innebär att ni inte är bättre än "Elon Fusk"

@JBK.Ltd.

@JBK.Ltd.
Aldrig h'ort talas om att en glasmästare river o sätter in fönster, men så har jag ju bara 30 år i branschen.

Aldrig h'ort talas om att en glasmästare river o sätter in fönster, men så har jag ju bara 30 år i branschen.
Håller med dig där. Jag har aldrig sett nåt glasmästeri monterat vanliga fönster på några byggen,men däremot på när man varit med och byggt gallerior och andra större objekt så har glasmästare monterat skyltfönster och stora glaspartier.

Vid några skolor jag varit med och repat,och där böt vi snickare ut ganska stora glaspartier och även i en del kontor man varit med och byggt och renoverat.
Men dom kan säkert göra det om dom får frågan :thumbsup:

Håller med dig där. Jag har aldrig sett nåt glasmästeri monterat vanliga fönster på några byggen,men däremot på när man varit med och byggt gallerior och andra större objekt så har glasmästare monterat skyltfönster och stora glaspartier.

Vid några skolor jag varit med och repat,och där böt vi snickare ut ganska stora glaspartier och även i en del kontor man varit med och byggt och renoverat.
Men dom kan säkert göra det om dom får frågan :thumbsup:
Kom faktiskt nu på att vi hade glasmästare på ett stort bygge jag var på.
Men det gällde glaspartier på tak, till utegårdar.
Men enkelt kan man säga att glasmästarna sätter in GLAS, ej fönster partier.

Kom faktiskt nu på att vi hade glasmästare på ett stort bygge jag var på.
Men det gällde glaspartier på tak, till utegårdar.
Men enkelt kan man säga att glasmästarna sätter in GLAS, ej fönster partier.

Du var väl betongarbetare enligt egen utsago. :cool:
Under 8 år, men arbetade mest med armring, så man fick lärdom att läsa ritningar, som man sedermera fick nytta som snickare under 22år, som anstäld, sedan 10år som egen.
Så där har du mitt CF efter som du är nyfiken

Bytte 6 stora fönster mot syd, det var vidrigt varmt på sommaren i det rummet och gardiner hjälpte sådär. Så lade till extra och fick sol avisande glas, är grymt nöjd. De är lite mörkare att kika ut genom på dagen och det blir lite spegel effekt när solen gassar på. På kvällen är den stora skillnden gansk mycket mörkare att kika ut och du ser bätter in från utsidan än du ser ut. Men ca75% av värme strålingen har försvunnit, kan fortfarande bli varmt där på sommaren men inte 35-40 graders bakugn så fort solen skiner på som tidigare.

Tillbaka
Topp