Förbud och regleringar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Birger !! med all respekt , du kan på allvar inte mena att Svenskarna är minoritetsförföljare ,inte i den bemärkelsen jag tolkar det ordet , vi tillåter ju våra politiker att totalruinera Sveriges ekonomi , att helt åsidosätta "Svenskens" rätt i förhållande till det månkulturella Sverige .. Vi "svenskar" döms inte ens lika efter lagar , vi ger eftergifter för att folk har annan kultur , vi tillåter kvinnomisshandel , våldtäkter pga. annan kvinnosyn mmmm .listan kan göras hur lång som helst .. Och sen säger/skriver du att vi inte är toleranta , vi är löjligt toleranta samt löjligt Ja sägande , detta kommer att stå det Gamla Swedala dyrt , riktigt dyrt ....

Detta skulle aldrig kunna hända i Thailand , det finns inte på kartan ,som vissa säger ;) Bara att se på vad de tolererar av oss invandrande falanger i Thai , INGET tolereras .Och detnmed rätta .... Bra Thailand stå på Er .. men se gärna till att folk för insikt för vad som händer ute i värden så de ni inte gör samma misstag som Europa gjort /gör >:(

"mackes " sa:
Ja, kommer du i mål med utbildningen behövs inga poliser för att hård dra det, förstår folk sambanden så tror jag de gör andra val. Polisen är till för de som inte förstår, men det är ju inte lätt när de inte förstår själva... Utbildning av i första hand poliskåren och i andra hand folket är en lösning.

Angående sjukvården, med risk för att bli cynisk upprepar jag mig; Thailand har den sjukvård de har råd med. Man har helt enkelt inte råd att långtidsvårda alla cancersjuka, och på grund av bristande utbildning (i kostföring) är det många.

Thailand är på gränsen mellan U-land och I-land och för att kunna ta steget fullt ut måste man satsa på utbildningen vilket man också håller på med. Ett passande uttryck är att "Rom byggdes inte på en dag". Jag tror det är viktigt att förstå var de kommer ifrån om man skall förstå orsakerna till hur det ser ut idag, det är så lätt att falla tillbaka och skylla på kulturen och människorna.
Det vore bättre att lägga pengarna på bra och billig sjukvård än att köpa in Jas Gripen. :thumbsdown:

"Phonta " sa:
Fan Mackes .... Vi kommer varann närmare och närmare :thumbsup:
Svenskarna har ju andra stora "Måste" utgifter

Ja det är kul! ;)
Det är lite konstiga prioriteringar i Sverige ibland även om jag inte är lika desillusionerad som dig. Att hålla liv i gamla gubbar istället för att försvara våra barn... :thumbsdown:

"Phonta " sa:
Birger !! med all respekt , du kan på allvar inte mena att Svenskarna är minoritetsförföljare ,inte i den bemärkelsen jag tolkar det ordet , vi tillåter ju våra politiker att totalruinera Sveriges ekonomi , att helt åsidosätta "Svenskens" rätt i förhållande till det månkulturella Sverige .. Vi "svenskar" döms inte ens lika efter lagar , vi ger eftergifter för att folk har annan kultur , vi tillåter kvinnomisshandel , våldtäkter pga. annan kvinnosyn mmmm .listan kan göras hur lång som helst .. Och sen säger/skriver du att vi inte är toleranta , vi är löjligt toleranta samt löjligt Ja sägande , detta kommer att stå det Gamla Swedala dyrt , riktigt dyrt ....

Nejdå, Du har helt rätt! Det Du nämner ligger inom ramen för de tre grupper som är "fridlysta" och aldrig någonsin får kritiseras. På övriga minoriteter är det fri jakt. Därför ståtar vi också med lagstiftning som i viss utsträckning är direktkopierad efter tysk lag från -34, därför kan vi utvisa oönskade yrkesutövare, beröva minoriteter tryckfrihet, lämna ut folk till tortyr i Egypten, förbjuda sexuella minoriteter, sparka ut minoriteter ur politiska partier, straffbeskatta andra, ja osv osv. Vi har ett politiskt intolerant klimat i Sverige, som vi nog är ensamma om i EU idag.
Och då har jag inte ens nämnt den bizarra genuspolitiken och dess följder!
Sverige är underbart och det är säkert Thailand också -fast på andra sätt.

Detta skulle aldrig kunna hända i Thailand , det finns inte på kartan ,som vissa säger ;) Bara att se på vad de tolererar av oss invandrande falanger i Thai , INGET tolereras .Och detnmed rätta .... Bra Thailand stå på Er .. men se gärna till att folk för insikt för vad som händer ute i värden så de ni inte gör samma misstag som Europa gjort /gör >:(

"legolas " sa:
Birger, jag måste ha missat dig nu när jag var ute i byn och köpte öl.......ditt sista inlägg här var lite svårt att tyda.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

legolas
ps. du fattar vad jag syftar på va... ;D ;D ;D ;D ;D

Att jag virrade till min kommentar till Ponthas kommentar beror nog mest på att jag är en smula datorfumlig. Men nykter är jag nog, om det nu var detta Du menade med ölen......

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp