Förskrivnings arbeten som yrken som är förbjudna att bedrivas som utlänning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Amru

Gäst
Annex attached to the Royal Decree
Prescribing works relating to occupation and profession in which an alien is prohibited to engage B.E 2522
1 Manual work
2 Work in agriculture, animal husbandry, forestry or fishery excluding specialized work in each particular branch or farm supervision
3 Bricklaying, carpentry or other construction works
4 Wood carving
5 Driving mechanically propelled carried or driving non-mechanically-propelled vehicle, excluding International aircraft piloting
6 Shop attendance
7 Auction
8 Supervising, auditing or giving service in accountancy excluding internal auditing on occasions
9 Cutting or polishing jewelry
10 Haircutting, hairdressing or beuty treatment
11 Cloth weaving by hand
12 Weaving of mate or making products from reeds, rattan, hemp, straw or bamboo pellicle
13 Making of Sa paper by hand
14 Lacquer ware making
15 Making of Thai musical instrument
16 Niello ware making
17 Making of products from gold, silver or gold-copper alloy
18 Bronze ware making
19 Making of Thai dolls
20 Making of mattress or quilt blanket
21 Alms bowls casting
22 Making of silk products by hand
23 Casting of Buddha images
24 Knife making
25 Making of paper of cloth umbrella
26 Shoe making
27 Hat-making
28 Brokerage or agency excluding brokerage or agency in International trade business
29 Engineering work in civil engineering branch concerning designing and calculation, organization, research, planning, testing, construction supervision or advising excluding specialized work
30 Architectural work concerning designing, drawing of plan, estimating, construction directing or advising
31 Garments-making
32 Pottery or ceramic ware making
33 cigarette making by hand
34 Guide or conducting sightseeing tours
35 Street vending
36 Type-setting of thai characters by hand
37 Drawing and twisting silk-thread by hand
38 Office or secreterial work (tele sales)
39 Legal lawsuit service

Amru

Efter läst igenom vad man inte får göra som utlänning i Thailand som arbete.
Då kommer frågan:
jag och min fru har ett företag tillsammans där vi båda är ägare till företaget och skrivna på pappret, hur går det då för mig att få Work Premit?

Hej Jo-Be,

Du ska ha rätt kategori av visum och därefter så kan du söka om arbetstillstånd, vilket är vad vårt företag också gör bla. Du kan titta på vår hemsida för mer information www.rlsic.com eller skriv ett pm eller mail till mig gällande dina detaljer gällande företag och visum så ska vi nog kunna leda dig i rätt direktion eller kanske hjälpa dig med det. Mvh/Amru

"Amru " sa:
Hej Jo-Be,

Du ska ha rätt kategori av visum och därefter så kan du söka om arbetstillstånd, vilket är vad vårt företag också gör bla. Du kan titta på vår hemsida för mer information www.rlsic.com eller skriv ett pm eller mail till mig gällande dina detaljer gällande företag och visum så ska vi nog kunna leda dig i rätt direktion eller kanske hjälpa dig med det. Mvh/Amru

Har hört att det inte borde vara några större problem att få/skaffa work permit just av den anledningen att vi har gemensamt företag..

Jo-Be

"Jo-Be " sa:
Har hört att det inte borde vara några större problem att få/skaffa work permit just av den anledningen att vi har gemensamt företag..

Jo-Be

Tror inte det heller, du skall bara ha 4 Thai anställda för att få ett Farang work p.Detta är grunden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp