Som gammal fotbollsfantast kan jag inte tycka att det som det svenska landslaget presterade under sina tre gruppspelsmatcher varit särskilt muntert att titta på. Ser jag tillbaka på 1994 års VM-lag så var det mycket mer fotboll, framförallt anfallsfotboll.
Denna årgång har parkerat sig framför målgårdsområdet och kontrar vid de tillfällen som motståndarna av en eller annan anledning tappar bollen. Det finns inga bollhållare, passningsspelet är uselt och gör anfallen väldigt korta. Det som fungerar allra bäst och de är också rätt bra, så är det endast försvarsspelet.
Det är vår bästa och enda lagdel som fungerar. Varför används inte John Guidetti, Martin Olsson eller Emil Krafth?
Nä, tacka vet jag 1994

rna, de kunde lira boll! Vi minns väl alla, Martin Dahlin, Henke Larsson, Kenneth Andersson, Tomas Brolin, Limpan, Roland Nilsson, Jonas Thern, Schwarz, Patrik Andersson, Jocke Björklund, Ravelli, you name it!
Det var ett komplett lag med mycket fotbollskunnande, men årets upplaga faller i alla fall inte mig i smaken, men det är väl så som man säger, det är resultatet som räknas! Vad tycker ni andra? Har ni kunnat se matcherna live, eller får ni streama dem och se under dagtid?