FotbollsVm -18

Och själv har jag inte haft många rätt i detta VM, trodde ju Tyskarna skulle ta hem det, men är glad att det inte blev så. Belgien verkar ha laget som kan ändra sin uppställning och ändå vinna, en oerhörd styrka. Heja Sverige ikväll, skulle vi vinna är det fantastiskt, all press på tedrickarna.

I disagree. Vad som hade varit riktigt orättvist vore om det lag som gjorde flest mål framåt förlorade......
Jag kan ju omöjligt säga emot dig. Lyckas man inte trycka in trasan i målet så förlorar man. Men trots det är det synd att brassarna försvann tycker jag.

Men nu är det fullt fokus på Sverige, kan vi rubba limejuicearna? Jag tror och hoppas det, vi har överraskat och slagit ur underläge förr.

Märklig känsla när man vaknade upp idag, en känsla av förväntningar:)

Trodde jag lagt detta med fotboll bakom mig. Men VM och Sverige i kvarten, rör upp massa känslor. Ungefär som när man va barn å vaknade upp på julafton, och väntade på tomten:D

Ett som är säkert, jag kommer bänka mig framför tv.n när matchen börjar:)

Brukar inte säga nej till frugan, men idag och under matchen hoppas jag bli serverad Coke Zero och snacks:p:D

Tror Sverige når ett oavgjort resultat och vinner på straffar;)

2 - 2 Heja Sverige:upanddown:

Hej

Samma här, en sån här match kan man bara inte missa, tror att det blir väldigt jämnt och ett straffsparksavgörande är kanske det som kommer att avgöra, hoppas bara att det blir spelarna och inte domaren som kommer att avgöra vem som avgår med segern här.

Mvh isan lover

Hej

Samma här, en sån här match kan man bara inte missa, tror att det blir väldigt jämnt och ett straffsparksavgörande är kanske det som kommer att avgöra, hoppas bara att det blir spelarna och inte domaren som kommer att avgöra vem som avgår med segern här.

Mvh isan lover
Hoppas verkligen det. Men Björn Kuipers är normalt sett en väldigt rutinerad och bra domare så jag är inte särskilt orolig. Men det skall bli intressant att höra Jonas Erikssons omdöme och kommentarer, tycker han gör ett utmärkt jobb i studion.

Hoppas verkligen det. Men Björn Kuipers är normalt sett en väldigt rutinerad och bra domare så jag är inte särskilt orolig. Men det skall bli intressant att höra Jonas Erikssons omdöme och kommentarer, tycker han gör ett utmärkt jobb i studion.

Hej

Håller med och sen har ju domaren dessutom repriser att tillgå om han inte vägrar titta på detta, så vi får hoppas att det går bra och att spelarna själva får avgöra det hela.

Mvh isan lover

Kommunen här hemma har riggat till en storbildsskärm här hemma i folkparken men jag tror jag stannar hemma även om det säkert blir en bra stämning där. Det blir ju svårare att tjöta med er om man är där. :) Så tableten får följa med till Tv-soffan.

Många tillmälen för Engelsmän har jag hört men detta får du nog förklara närmare? :)
Det är något gammalt som jag har lärt mig till sjöss. Gissar att det kan komma från den brittiska kolonialtiden då man kanske hade en förkärlek för limejuice. Ganska kul benämning tycker jag. :D

Det är något gammalt som jag har lärt mig till sjöss.

Har för mig att citroner, långresor med segelfartyg och skörbjugg kan ha någonting med det att göra. Piffade dessutom inte amiral "Old Grogg" upp romransonerna genom att späda ut dem med vatten, vilket senare förfinades med div. C-vitaminrik limejuice o d?

Beträffande kvällens match, så tror jag faktiskt inte att jag "vågar" titta - det är liksom bara för spännande! Brinner inte direkt för fotboll, men tittat på en och annan match, då det är rätt underhållande - som t ex Brasilien igår - men kvällens match blir nog bara för mycket. Fast skulle Sverige gå vidare så kommer jag definitivt att se resten.

Senast ändrad:
Ser lovande ut

FB_IMG_1530942827854.webp

England är på krigs stigen.... Sverige lever på att de klarat sig …. Defensivt.. Solly!! Vi skulle haft Zlatan nu... Han hade skrämt engelsmännen..
Tror att England vinner... Av ren tur.. Och av svenskarnas högmod nu... Annars lika.. Och straffar...
Förbundskaptenen Janne är varnad för otrevligheter.. Får han ett frispel i skallen till är det möjligt att han åker upp på läktaren.. Han har ju visat innan att han gärna tar till nävarna om han blir sur... ;)
Men svårtippat idag... Men kan bli så att Sur Janne får åka hem med pojkarna.. De stora favoriterna har trillat av pinnen på rad på senaste tiden.. :cool:
Kanske Sveriges tur i dag.. ?? Hem... :confused::confused::confused: Vi får väl se om knappt 3 timmar... :wai::wai::wai:

Oavsett hur det går, så åker grabbarna hem med stora A i betyg. Inte många trodde ens att de skulle ta sig till VM. Bra jobbat!

Det var ju lite tråkigt att släppa Janne, men för Sveriges bästa så får man väl offra sig:afro:
Janne borde sitta på läktaren redan vid första varningen.. Hans humör är lite psykopatiskt... Som högsta ledare börjar man väl inte och slåss??? :confused:
Fin förebild för ungdomar som ser på fotboll.. :eek: Om högste ledaren kan slåss så kan väl vi med göra det..? ;)
Snacka om att sporra ungdomar att gå från gatuvåld till idrotten... :p:p:p Vi gör som Janne bara... Va fan då?? En smäll på käften bara.. fett.. :confused:
Kan svennen, kan väl vi göra samma?? E du beng får do på skallet.. ;) Slita daj i stycket.. :cool::cool:

5555 Pepsi tycker du borde koncentrera dig på killarna som spelar istället för Janne A. Han gör ett kanonjobb med laget som borde varit utslagna för längesedan, eller som Berra skrev, ingen som trodde på dem i kvalgruppen mot bl.a. Frankrike och Holland. Hoppas att Guidetti avgör i förlängningen, bollen är ju rund allt kan hända. Fantastiskt spännande.

5555 Pepsi tycker du borde koncentrera dig på killarna som spelar istället för Janne A. Han gör ett kanonjobb med laget som borde varit utslagna för längesedan, eller som Berra skrev, ingen som trodde på dem i kvalgruppen mot bl.a. Frankrike och Holland. Hoppas att Guidetti avgör i förlängningen, bollen är ju rund allt kan hända. Fantastiskt spännande.
Jaa @Krille ! Man kan ha olika åsikter om det.. Matchen i dag blir spännande... Inget givet... Sverige lever på defensiven... Och där är Granen en klippa.
Personligen tror jag att det är Granen som lyfter laget.. trots han flabbar... En enastående ledare som preppar sitt gäng.. :wai:
En sådan ledare skulle TS behöva... :) Preppa gänget... Alla är bra !!!! Vi är ett team....
Men lyft inte Janne A till skyarna... En elak typ som borde lära sig hyfs.. Han är som sagt varnad för sitt uppträdande... Inte utan orsak..

För Jannes skituppförandes skull har jag satsat 100 spänn på England med min fru.... Hon på Sverige... :D:D:D
Mai phen rai... :wai::wai::wai:

Igentligen borde man skita i att åka hem och dra ner till Harrys och se matchen.
Går Sverige vidare så blir det nog utgång nästa match.
Fast kanske blir ned åt Rayong hållet om vi åker och hälsar på en arbetskamrat.
Ibland önskar man att svärmor var här så hon kunde ta ungarna en kväll ;)

Nu koncentrerar även jag mig på laget. Janne A är en känslomänniska som ibland har lite svårt att behärska sig. Efter matchen mot Tyskland blev han triggad av tyskarnas hån gentemot Sverige men det hånet har fastnat i halsen på dom under hemresan.

Om en timme är matchen igång, nu gäller det. Stort A hittills även från mig!

Tillbaka
Topp