Frukostpriser?

 

daniel_o

Nykomling
Om man tex bokar hotell på nätet 2vuxna 1 barn så står det att frukost ingår. När man läser lite noggrannare ingår endast frukost på vuxna och sen tar dom överpriser på frukosten för barn?

Är det ett sätt för dom att tjäna lite extra pengar för man inte kan låta barnen var utan frukost?

Nu kanske detta är ett lite finare hotell men Karon Beach Resort Phuket | Thavorn Palm Beach Resort | Official Site vill ha 550 för barnfrukost..
 
Som jag tror jag nämnt tidigare så äter jag inte frukost så ofta...beroende på var jag är.
Jag kan äta frukost, men har inget direkt behov.
Bor jag i Bangkok så brukar jag ta frukost då jag inte orkar göra mig besväret att gå ut och ta en frukost.
Bor jag på något ställe där jag vet det finns något enkelt att få i sig så tar jag hotell utan frukost och knallar ut på gatan och äter runt kl 11 och då är som regel frukosten stäng på hotellet.
 
Är det buffé?
550 thb för frukost är dyrt för barn.:mad:
Beror ju lite på vilket hotell, om jag inte missminner mig så tar tex The Landmark 850 baht för frukost buffe.
Det är rätt vanligt pris om du kommer upp mot 4-5 stjärnor.
Sonen på 9 år går på fullpris nu, 550 baht är normalpris på hotell av högre klass.
 
Beror ju lite på vilket hotell, om jag inte missminner mig så tar tex The Landmark 850 baht för frukost buffe.
Det är rätt vanligt pris om du kommer upp mot 4-5 stjärnor.
Sonen på 9 år går på fullpris nu, 550 baht är normalpris på hotell av högre klass.
Vill man spara tar man utan frukost och går till hålet i väggen jämter hotellet och köper frukost för 60-100 baht ;)
Fast det händer aldrig här, frugan är nog lika förtjust i mat som @magunnar så frukostbuffe är ett måste ;)
 
Beror ju lite på vilket hotell, om jag inte missminner mig så tar tex The Landmark 850 baht för frukost buffe.
Det är rätt vanligt pris om du kommer upp mot 4-5 stjärnor.
Sonen på 9 år går på fullpris nu, 550 baht är normalpris på hotell av högre klass.
Jag vet mina hotell i BKK tar från 990 till 1100 thb om du inte har frukost.
Tyckte bara ett barn kanske äter inte så mycket.
 
Jäkla skillnad på råvaror på ett 150 baht frukost buffe hotell med burkskinka och ett 850-1000 bahts frukost buffe hotell med nybakat bröd.
 
Om man tex bokar hotell på nätet 2vuxna 1 barn så står det att frukost ingår. När man läser lite noggrannare ingår endast frukost på vuxna och sen tar dom överpriser på frukosten för barn?

Är det ett sätt för dom att tjäna lite extra pengar för man inte kan låta barnen var utan frukost?

Nu kanske detta är ett lite finare hotell men Karon Beach Resort Phuket | Thavorn Palm Beach Resort | Official Site vill ha 550 för barnfrukost..

Välj ett annat hotell.
 
 
 
Tillbaka
Topp