Fyllemat

brt666

Forumräv
Sitter på mitt favoritställe för fyllemat i Uppsala.
Det ligger centralt, det har alltid legat där och jag har inget minne av att jag någonsin har blivit serverad av någon annan än den trevlige man av utländskt ursprung som driver detta gatukök. Jag har aldrig blivit sjuk av maten och eftersom jag ätit där under olika perioder av mitt liv så har jag starka minnen från platsen.
Måltiden brukar intas något senare än idag med jag beställer alltid en hamburgare eller en tunnbrödsrulle. Ibland med korv och ibland en "gourmet" rulle med rostbiff när jag är på det humöret.
Sallad? Givetvis, lite nyttigheter ska det vara.
Inlagd gurka? Såklart, det tillför, syra, sötma och krispighet till rätten.
Räksallad? Tryck i så mycket det går i! Räkor är gott!
Senap och ketchup? Kör på! Ingen tunnbrödsrulle är komplett utan senap och ketchup!
Det hela sköljs förslagsvis ned med Trocadero så man piggnar till lite och inte somnar under promenaden hem.
Vidrigt? Kan tyckas men jag gillar det. Svenskt? Skulle tro det faktiskt
20200807_234554_copy_864x1152.jpg

Vad är era favoriter som bukfylla efter efter att ha rullat hatt en natt i Thailand?

Senast ändrad:
Sitter på mitt favoritställe för fyllemat i Uppsala.
Det ligger centralt, det har alltid legat där och jag har inget minne av att jag någonsin har blivit serverad av någon annan än den trevlige man av utländskt ursprung som driver detta gatukök. Jag har aldrig blivit sjuk av maten och eftersom jag ätit där under olika perioder av mitt liv så har jag starka minnen från platsen.
Måltiden brukar intas något senare än idag med jag beställer alltid en hamburgare eller en tunnbrödsrulle. Ibland med korv och ibland en "gourmet" rulle med rostbiff när jag är på det humöret.
Sallad? Givetvis, lite nyttigheter ska det vara.
Inlagd gurka? Såklart, det tillför, syra, sötma och krispighet till rätten.
Räksallad? Tryck i så mycket det går i! Räkor är gott!
Senap och ketchup? Kör på! Ingen tunnbrödsrulle är komplett utan senap och ketchup!
Det hela sköljs förslagsvis ned med Trocadero så man piggnar till lite och inte somnar under promenaden hem.
Vidrigt? Kan tyckas men jag gillar det. Svenskt? Skulle tro det faktiskt
20200807_234554_copy_864x1152.jpg

Vad är era favoriter som bukfylla efter efter att ha rullat hatt en natt i Thailand?
Suverän trådstart! Och ursvenskt skulle jag vilja säga. Nu är det länge sedan jag tog en brakfylla med därtill hörande fyllehunger. Men på den tiden det begav sig hamnade man ofta på en nattöppen pizzeria där ofta en stor Calzone trycktes in i ansiktet. Med påföljd att den ibland lite senare kunde hamna som en självbakad pizza i rännstenen eller att man gjorde ett tappert försök att köra buss ute på toan. :eek: :oops:

Tja inte fyllehungrig men fylletörstig vakna upp fylletörstig för några år sedan i vårt hus i Khao lak, staplade ut till kylskåpet för att få nått i strupen. Å Fanta citron det blir fint det. En redig klunk sedan vände det sig i magen. Kärring hör hur jag kvälls och spyr rak ut. Tydligen avkok från kogalla i flytande form, hon går från orolig till att gapskratta.
Inte skilda sovrum efter denna fadäs där i mot skilda kylskåp.

I Thailand tar jag gärna några grillspett mitt i natten på väg hem (eller när vagnen lyckas passera baren). I Sverige blir det gärna en kebabtallrik med stark sås. I Turkiet blir det ofta en kycklingrulle på vägen hem med en massa grönsaker i, så fruktansvärt gott! I Grekland minns jag aldrig var, när eller hur jag ätit eller gjort något annat nattetid men antar att det gått ner några kebab i pitabröd där ihop med spriten ;)

Jo, det vart ju såklart en heldag igår med början kl 12:00 med lerduveskytte och efterföljande öl, GT, pulled älg, Jägermeister och ännu mera GT fram till 04 ungefär när jag gick och la mig i en gammal buss.
Bakfylleskitningen idag liknade mer någon form av exorcism... nnnnggggghhh :oops: ahhhhhh:laugh:. Fyyyy faaaan o_O!

Jag var ute igår och tog några öl.
utgång runt 15:00 och hem 21:15, enligt bussbiljetten.
Spydde upp en massa vätska på morgonen, då jag glömde fyllekäket.
Dessutom var det bara öl som jag drack.

Tillbaka
Topp