Garantipension för utlandsboende dras in 2023

Han menade nog lampaffären där ALLA har träffat sin käresta.

Vet egentligen inte hur vanligt det är att faranger kan träffa på damer i olika affärer?

Att man träffar på och får kontakt med damer på olika hotel vet man ju men hur tillåtet är det att ex butiksbiträden flörtar med faranger?

Jag har aldrig råkat ut för flörtande damer på ex banken eller i kassan på Big C.

Däremot har jag ofta råkat ut för flörtande damer på olika hotel.

BTT

"Försörjningsstöd" tidigare socialbidrag är svenska begrepp. Jag misstänker att många svenskar "bosatta" i annat EU land fortfarande tycker att de ska vara skrivna hemma. Så det blir nog inget försörjningsstöd i Grekland då.

I Sverige är det dock så bra ordnat så att det är kommunen som man vistas i som har skyldighet att utge bidraget, det gör att man kan börja nera i Skåne och åka upp genom Sverige och kvittera ut ersättning i varje kommun man stannar till i.

Måste man inte ha en fast adress i kommunen man vistas i?

BTT

Vet egentligen inte hur vanligt det är att faranger kan träffa på damer i olika affärer?

Att man träffar på och får kontakt med damer på olika hotel vet man ju men hur tillåtet är det att ex butiksbiträden flörtar med faranger?

Jag har aldrig råkat ut för flörtande damer på ex banken eller i kassan på Big C.

Däremot har jag ofta råkat ut för flörtande damer på olika hotel.

BTT
Det har jag råkat ut för av många precis överallt, glada leenden och blickar ljuger sällan.

Naturligtvis. Men med tanke på var hon träffade sitt tilltänkta offer så kan man ju dra sina egna slutsatser...
Du måste ha dåligt med erfarenheter för att kalla personer offer.

Finns massor av perfekta förhållanden mellan silverrävar och skönheter fast det skiljer 30 år.

Ålder och kvalitet hör ihop, prova en XO konjak eller 60 årig rom kontra en Sang Som.

Finns massor av perfekta förhållanden mellan silverrävar och skönheter fast det skiljer 30 år.

Ålder och kvalitet hör ihop, prova en XO konjak eller 60 årig rom kontra en Sang Som.
Då får det bli en 90- 120 årig asiatisk kvinna för dig du för att uppnå denna kvalitet.

Det normala är att kvinnor jorden runt söker efter en partner ungefär mellan 2 och 6 år äldre.

Undantaget är kvinnor 55 + som ofta söker 10 år yngre män.

BTT

Precis, som ersättning för den indragna garantipensionen som upphörde.
Nu är det bosättningslandets ansvar.
Nu? Har det inte alltid varit det? Sen kan nivån variera.

(Svensk) Statlig pension på 7 000 i månaden kan mycket, troligen över lokal "norm" så inte mycket att hämta där skulle jag säga. Även efter slopandet av bidraget.

Det finns massor av anledningar till att "folk" söker sig till Sverige men ekonomiska överväganden är nog nummer ett.....

Nu? Har det inte alltid varit det? Sen kan nivån variera.

(Svensk) Statlig pension på 7 000 i månaden kan mycket, troligen över lokal "norm" så inte mycket att hämta där skulle jag säga. Även efter slopandet av bidraget.

Det finns massor av anledningar till att "folk" söker sig till Sverige men ekonomiska överväganden är nog nummer ett.....
Ja även att svenska utskrivna nu måste flytta hem från spanska solkusten när försörjningsstödet garantipensionen upphör.

Vill inte Spanien behålla dessa invandrare och följa EU regler att det är deras ansvar när pensionen inte räcker till.

Du verkar besitta en enormt stor erfarenhet av förhållanden i olika åldersgrupper!
Är det mesta upplevelser du själv varit med om eller endast hört talas om?

Jag har 15 årig erfarenhet av både svenska och andra dejtingsajter och vet vilka ålderspann damerna håller sig till.

På thailändska dejtingsajter är det lite annorlunda.

Där kan även 25-35 åriga tjejer söka män 55+

Men på svenska sajter förekommer det inte alls.

BTT

Tillbaka
Topp