Grannen klipper inte sin gräsmatta

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Jag, Grannen Olsson klipper inte min gräsmatta själv. Det får min nyinförskaffade Husqvarna Automower 420 sköta om. Själv kan jag ligga i hängmattan och dricka läskeblask.

gissel.jpg

Fattar inte hur jag kunnat leva utan den tidigare. Inte nog med att den klipper gräset och får arbetet gjort, det blir snyggt och det är ett nöje att titta på när den jobbar. Det är faktiskt lite av ett sällskap också.

Växer gräset på baksidan nu? Har du hängmatta inne?

Ni har väl inte rest till Thailand nu när flickvännen fick UT.

Växer gräset på baksidan nu? Har du hängmatta inne?

Ni har väl inte rest till Thailand nu när flickvännen fick UT.

Nej än biter frosten i gräset här hemma. Drömmer lite om den kommande sommaren bara.

Olle Berg är en pensionär som har haft gräsmattan som sitt stora intresse sedan 1967. I år ska jag köra Olles Vår- och sommarprogram för gräsmattan. Det blir att toppdressa, vertikalskära, stödså och gödsla gräsmattan så att min närmaste granne (Kalle) blir avundsjuk ha ha.. Du kan se Olles gräsmattebilder från 2016 här. Hoppas kunna återkomma med mina egna gräsmattebilder snart :)

Senast ändrad:
Nej än biter frosten i gräset här hemma. Drömmer lite om den kommande sommaren bara.

Olle Berg är en pensionär som har haft gräsmattan som sitt stora intresse sedan 1967. I år ska jag köra Olles Vår- och sommarprogram för gräsmattan. Det blir att toppdressa, vertikalskära, stödså och gödsla gräsmattan så att min närmaste granne (Kalle) blir avundsjuk ha ha.. Du kan se Olles gräsmattebilder från 2016 här. Hoppas kunna återkomma med mina egna gräsmattebilder snart :)
Jag toppdressade och gödslade gräsmattan det på landet förra året, fick massa avundsjuka blickar när den blev så grön och fin, borde upprepas i år. Få se om tids finns ...

Jag toppdressade och gödslade gräsmattan det på landet förra året, fick massa avundsjuka blickar när den blev så grön och fin, borde upprepas i år. Få se om tids finns ...
Vad är det för fel på asfalt ,då blir grannarna riktigt avensjuka pga slipper klippa gräset bra va:wai:

Senast redigerad av en moderator:
Jag, Grannen Olsson klipper inte min gräsmatta själv. Det får min nyinförskaffade Husqvarna Automower 420 sköta om. Själv kan jag ligga i hängmattan och dricka läskeblask.

gissel.jpg

Fattar inte hur jag kunnat leva utan den tidigare. Inte nog med att den klipper gräset och får arbetet gjort, det blir snyggt och det är ett nöje att titta på när den jobbar. Det är faktiskt lite av ett sällskap också.

Om den nu är så underbar så kommer den med en Sangsom Coke till hängmattan? :)
Den är helt underbar och skulle vilja ha en sådan själv!
Ja, det är billigt med arbetskraft här men bara känslan att ha en robotgräsklippare är värt hur mycket som helst. Gissa om jag ska skaffa en sådan när gräsmattan blir större;)

Det jag älskar och gjort till en sport är att komma med lösningar som är "onormala" här :)
Därför så gillar jag skarpt idéen med robbotgräsklippare. Det är lite som att en falang kommer o klipper gräset utan WP 5555 Helt lagligt dessutom;) Hoppas ni förstår mig rätt;)

Det jag älskar och gjort till en sport är att komma med lösningar som är "onormala" här :)
Därför så gillar jag skarpt idéen med robbotgräsklippare. Det är lite som att en falang kommer o klipper gräset utan WP 5555 Helt lagligt dessutom;) Hoppas ni förstår mig rätt;)

Ha ha ha! Finns det ens någon som har en robotklippare i Thailand? Tror inte det. Räkna med att det kommer folk för att titta på.

Ha ha ha! Finns det ens någon som har en robotklippare i Thailand? Tror inte det. Räkna med att det kommer folk för att titta på.

Skojar du ha ha ha.
Ska erkänna att jag köpte "Turfline" på Bauhaus (tror jag) och stödde ut lite på plättarna där det inte växte ngt.
Jösses vad det tog sig! "Turbosådd" i all ära men inte trodde jag att det skulle ta sig på detta viset.
Nästa steg blir att se hur det "svenska" gräset kommer att stå sig här i Thailand. Som det är nu så vattnar jag morgon och kväll. Växer som "ogräs":)

Om det överlever till hösten så kommer jag att plantera thaigräs i trädgården och strö dessa fröer lite "här o där".
Grönare gräsmatta än grannens är alltid lite trevligare;)

@Grannen Olsson Vet du vad paketet med gräsklipparen vägde?
Jag har haft knepigare saker med mig, så en robbotgräsklippare är inget konstigt;)

Tack, det uppskattar jag.
Och för den delen finns inget som heter "för stort" när det gäller robotar och maskiner:)

Det är sant men om du inte har några trånga passager som ja har så är 420:an nog "overkill".

En Husqvarna Automower 105 i sin kartong väger 12,3 kg enligt Hylte Jakt och Lantmän. Installationspaketet väger också några kilo beroende på vilket du väljer! Då får lova att du skickar bilder ifall du slår till ;)

Jag köpte en onödigt stor klippare och du klarar dig nog med en Husqvarna Automower 105. (Lämplig för mindre ytor upp till 600 m² och kan hantera sluttningar med en lutning på upp till 25%.) Jag kan kolla upp vad paketet väger om du vill.
Vår trädgård är nog på ca 1500 m2, och vi har funderat på att köpa en robot. Men det finns ju ofantligt många märken, priser mm. Det är en djungel. Grävde du ner slingorna själv eller gjorde dom du köpte den utav det?

Vår trädgård är nog på ca 1500 m2, och vi har funderat på att köpa en robot. Men det finns ju ofantligt många märken, priser mm. Det är en djungel. Grävde du ner slingorna själv eller gjorde dom du köpte den utav det?
Vad jag förstått är lågprismärket Worx en kopia på Husqvarna men Husqvarna lyckades inte fälla dem för intrång (minns inte varför). Husqvarna har varit det ledande märket på dessa klippare.

Vissa av dessa makiner kan styras av en smartphone, blir det inte ännu roligare då i hängmattan ... 55555

Husqvarna 7 dar i veckan. Kostar visst men det har man igen . Underhåll knappt något, byte av knivar gör man på två min o ingen stor kostnad tror jag bytte hos mina föräldrar 4 gånger i somras. Mina grannar har en snikevariant o problem alltid o det e jag glad för , för den väsnas mycket.

Tillbaka
Topp