Gräsmatta på rulle

Så vad blev totalpriset per m2 (gräs, jord, arbetskraft, transport, etc...)?
40 b/m2 för allt, rejält överpris på arbetet då vi vill hjälpa frugans bror, detta för uppmuntra hans nya liv utan droger å alkohol sista 2 åren:)

Men som @magunnar skrev tidigare, 27 b m2 för allt, är nog ett mer rimligt och normalt pris.

Har ni lagt ut sprinkle system runt gräsmattan med?
Tänkt jag skall ha sprinkles lagda innan gräset läggs på plats så ledningarna hamnar under.

Har ni lagt ut sprinkle system runt gräsmattan med?
Tänkt jag skall ha sprinkles lagda innan gräset läggs på plats så ledningarna hamnar under.
Vi gjorde, även här fick jag det inte som jag ville.
Skulle ju ha ned fällda sprinklers som går att klippa över. Nu sticker det upp rör överallt. Är det lönt ändrar jag på det när vi åker ner.

Vi gjorde, även här fick jag det inte som jag ville.
Skulle ju ha ned fällda sprinklers som går att klippa över. Nu sticker det upp rör överallt. Är det lönt ändrar jag på det när vi åker ner.
Jag grävde ner sprinklers nu för några månader sen de var inte svårt och såren efter grävandet var borta på ett par veckor. dess utom hur bra som helst sparar både tid och vatten

Den förbenade holländarens släkt kommer sköta det tills vi kommer ner:);)
Vågar inte be dom köpa gräsklippare, då kommer dom väl hem med jordfräs:D:D

Har lite koll på Lazada, där kan jag ju köpa å få det skickat;)[/QUä åååååå
Såg att de ålade åa på nåt
Den förbenade holländarens släkt kommer sköta det tills vi kommer ner:);)
Vågar inte be dom köpa gräsklippare, då kommer dom väl hem med jordfräs:D:D

Har lite koll på Lazada, där kan jag ju köpa å få det skickat;)
Såg att Global hade sänkt priset på Bison motorklipparen till 11000 bath, den är med uppsamlare. En riktigt fin maskin.
Handjagare är ingen bra innan mattan har blivit hård efter sådär ett halvår. Jo den är bra om man gör som jag, sätter större hjul på den men det är ogjort för en som inte är händig. Min börjar rota sig bra nu efter allt regnande men får klippa med trimmer för det har regnat så kopiöst på sista tiden. Det är tur att gräset jag köpte är långsam i växten räcker bra att klippa en gång i veckan.

Tyvärr har pumpen till vår egen brunn gått sönder, så sprinklers fungerar inte.
Men dom sköter sig och vattnar, men verkar jobbigt så en Hong Tong som bränsle verkar va modellen;)

Tycker på 15 dagar att det tagit sig bra:)

received_2002110673185008.jpeg

received_1955573457799134.jpeg

Tyvärr har pumpen till vår egen brunn gått sönder, så sprinklers fungerar inte.
Men dom sköter sig och vattnar, men verkar jobbigt så en Hong Tong som bränsle verkar va modellen;)

Tycker på 15 dagar att det tagit sig bra:)

received_2002110673185008.jpeg

received_1955573457799134.jpeg

Bra att ni har tänkt på bevattningen, för det här japanska gräset ni har valt blir lätt brunt om det får för lite vatten.

Tillbaka
Topp