Gratis Carabao Konsert..Direktsändning från Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

Shaowpanyaa

Gäst
Min smygfilm tagen på en Carabao konsert....Khun Mee Carabao själv gillar smygfilmen skarpt... :nod: :thumbsup:
Hej Allihopa, :wai:

Nu har jag varit på min första Carabao konsert...
Blev inbjuden av min gamla vän Khun Kotchonsak Hutawatana alias Khun Mee, gitarristen... :wai:
Han vet att jag till motsats till många andra Faranger inte varit på en Carabaokonsert ännu,och jag har haft en stående inbjudan under flera år men det har aldrig blivit av hittills...förän tidigare i år.
Han hade fixat special-biljetter till mig och min fru precis vid scenen för eftermiddags-föreställningen men det var omöjligt för mig att ta ledigt och komma dit.
Han hade gett upp och trodde inte jag skulle komma den här gången heller när jag ringde och sa att jag och frun satt i baren.
Khun Mee och dottern Mew, som spelar flöjt under den här konsertrundan, kom ner direkt och vi fick ett kungligt mottagande...fick nya biljetter till kvällsföreställningen,nya tröjor med Aets Carabaos bild på och blev bjudna på öl m.m... :wai:
Mew och hennes syskon har varit min elever sen de var små. Alla 3 är helt underbara,liksom pappan...och mamman som har ett helt menageri med olika djur och en hel kennel med hundar som skäller och naffsar under lektionerna i hemmet :nod:
Det var inte tillåtet att fota och filma under konserten,så det var därför som jag min vana trogen smygfotade och smygfilmade i stället... 8)
[move]Gott Nytt År från Shaowpanyaa :wai:[/move]

"legolas " sa:
Hejsan Shaowpanyaa!!!

Lyssnade på videon på Carabao konserten. jag vet inte egentligen vad Carabao
är och vad det innebär. Är det något speciellt?? Eller är det bara ett namn på en vanlig pop-konsert???

Musiken är ju vanlig pop, den man hör lite varstans, influenser tagna lite varstans ifrån ute i vida världen, kanske inte speciellt unika alls. Frågar för det är ju alltid kul att lära sig om thai och deras kultur och vardag.
Okay Legolas :o...Bara det populäraste och mest berömda bandet i Thailands musikhistoria 8)...Legolas khrap...Nu får du säkert många arga Carabao fans efter dig för de är poppis i Svedala också... ;D.
Så här säger wikipedia på engelska...Check out the link dude... :afro:

http://en.wikipedia.org/wiki/Carabao_(band)
At least one or two songs on most albums up to the mid-'90s were banned by the government and coverage of the band rarely appeared on government TV and radio stations. Despite this, Carabao is the most popular Thai rock group of all time. Carabao has reached cult status long ago and is now one of the most successful legendary rock groups in the world. They are compared with U2
Hittade bilder fån Stockholm också.. :nod:
http://www.thailandbilder.se/carabao/index.html

I and Khun Mee 1.jpg

"legolas " sa:
Tack så mycket Shaowpanyaa för svaret, hade ingen aning faktiskt!!! men bra att få reda på att de är omtyckta här i Thailand.

Men om jag går ut och frågar folk i Sverige och annorstädes, så finns det tyvärr nog inte en endaste chans i hela världshistorien att denna gäng skulle vara lika kända och legendariska runt om i världen som U2, aldrig!!

Tack så mycket för din hjälp, jättebra och värd en karma ifrån mig!!!!
Tack Khun Legolas... :wai:
Själv har jag hört talas om U2 fast jag vet nästan inget om dem eftersom de kommer från fel världsdel... ;D

I and Me1.jpg

Här har vi tre olika versioner av deras mest kända låt som getts ut i flera olika varianter med ändringar i lyriken sedan allra första utgåvan för 20 år sedan...
Made in Thailand.. :nod: :thumbsup:

"legolas " sa:
Kanongo låt tycker jag!!!!
En av mina älsklingslåtar!
Kommer tillbaka med mer efter ett tag!
Alla som älskar Carabaos rytmer förtjänar att förbättra sin karmatiska situation i cybervärlden...

Tyvärr klarar datorsystemet här ombord inte av att jag lyssnar på musik och tittrar på film via webben, väldigt synd. Men jag är ändå glad att jag numera kan komma in på CM och snacka med er. ;) Medaljen har alltid en baksida. :(

/Berralund

Härlig låt, men jag tycker att
den första var bäst

Shaowpanyaa
Karma till dig

Min favoritlåt med Carabao, eller det är ju med Lek Carabao. Vapendragaren. Såg dem i Pattaya på julafton 2008 (tror jag det var). Helt fantastisk upplevelse. Inte ett öga torrt innan konserten var slut. Vuxna karlar, både thai och faranger i mc-munderingar grät helt öppet av lycka. :thumbsup:

En annan fantastisk sång är berättelsen om den blinde musikanten som luffar runt utan mål och tigger småmynt i utbyte mot sina sånger.
Han hämtar sin motivation och kraften att leva vidare med det fjärran livsmålet att nån gång i framtiden kunna spara tillräckligt med pengar till att betala för en ögonoperation på sjukhuset som ska ge honom synen tillbaka så han kan se världen igen som när han var ung....
Den blinde,tiggande luffar-trubaduren sover under bar himmel och ser saker helt tydligt igen som förr med slutna ögon under sömnen medan han drömmer...
...men direkt när han vaknar och slår upp ögonen för att titta så blir det helt svart igen...och han slås då av den brutala inskten att i verkligheten är han fortfarande helt blind... :(
วนิพกพเนจร
Vani-påk Pa-ne-chån =Den Blinde Luffar Trubaduren

Jag måste bara lyssna på detta när jag kommer hem. Mycket synd att det inte fungerar ombord. >:(

Har börjat vänja mig mer och mer vid att lyssna på thaimusik, Carabao är tydligen något alldeles speciellt. ::)

Jag tycker mig känna igen Gitarristens influenser.
I bland blir det väldigt mycket Carlo Santana, Hans gitarrspel är klart västerländskt

Här kommer några stillbilder från innan konserten började....och några smygbilder jag tog på scenen under själva konserten... 8)
Khun Mee spelar gitarr och äldsta dottern Mew spelar flöjt... :thumbsup:
CarabaoConcertMay82010006.jpg

CarabaoConcertMay82010009.jpg

CarabaoConcertMay82010010.jpg

CarabaoConcertMay82010011.jpg

CarabaoConcertMay82010012.jpg

CarabaoConcertMay82010013.jpg

CarabaoConcertMay82010014.jpg

CarabaoConcertMay82010015.jpg

CarabaoConcertMay82010016.jpg

CarabaoConcertMay82010017.jpg

Tack för Carabao-musiken, khun Shaowpanyaa. Nu har jag äntligen kunnat lyssna på den. Klart mycket bättre än musiken från Isaan,(men det finns naturligtvis bra musik därifrån också).

Jag hade lite svårt för thaimusiken till en början, men nu gillar jag den mer och mer. :thumbsup:

//Berralund

Ja dom e riktigt bra har sett dom 2 ggr i stockholm o ett 10 otal ggr ithailand från pattaya till chang mai

men Big ass e bättre måste ja säga lyssna på dom ett riktigt bra band lyssna på låten ruk.....

glimten66

Tänkte ta upp en gammal tråd här, för jag gillar faktiskt skarpt "Carabao", och det finns ju många fler idag än Aed Carabao!

ยืนยง โอภากุล, Yuenyong Opakul
...eller som han kallas

แอ๊ด คาราบาว, Aed Carabao

Tittar ofta på Thai Live TV, där de spelar mycket Carabao. Skall köpa nu när jag åker upp till Bangkok!

Insayt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
1 K
Hans Svensson
H
M